Mai mulți bani pentru infrastructura studențească, o infrastructură școlară mai bună, măsuri de reducere a abandonului universitar, mecanisme de actualizare pentru burse – revendicările organizațiilor de tineret pentru viitorul Guvern

[jp_post_view]
Foto: Pexels.com
Planurile-cadru să fie corelat cu nevoile reale ale elevilor, să fie introduse mecanisme de actualizare pentru bursele școlare, infrastructura școlară, dar și cea destinată studenților să fie îmbunătățită, iar măsuri de sprijin să fie reduse pentru reducerea abandonului universitar: acestea sunt o parte dintre cele 8 cereri adresate viitorului guvern într-un document comun semnat de Consiliul Tineretului din România (CTR), Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) și Consiliul Național al Elevilor (CNE),, document publicat marți.

Acestea arată, în revendicările lor, că „într-un context în care tinerii se confruntă cu riscuri tot mai mari de marginalizare și deconectare de la procesele decizionale, este esențial ca prioritățile acestora să fie integrate cu seriozitate în politicile publice. O implicare reală și constantă a tinerilor nu doar că le oferă un rol activ în societate, ci contribuie semnificativ la consolidarea coeziunii sociale și la întărirea democrației în România.”

Cele 8 revendicări-cadru ale organizațiilor de elevi și tineret pentru viitorul guvern:

Propuneri pentru domeniul Tineret:

  1. Înființâarea unei Autorități Naționale pentru Tineret (ANT), care să acopere nevoia unui mecanism de coordonare în raport cu Uniunea Europeană și alte organisme internaționale

2. Asigurarea unui mecanism real de implicare a societății civile în implementarea Strategiei Naționale pentru Tineret 2024-2027

Propuneri pentru Învățământul superior

  1. Dezvoltarea infrastructurii universitare prin investiții mai mari pentru construirea, îmbunătățirea și dotarea infrastructurii de studiu, de cercetare, de sprijin pentru studenți, de cazare și masă și prin accesibilizarea tuturor spațiilor
  2. Susținerea, promovarea și implementarea principiului responsabilității publice și a bunei guvernanțe în învățământul superior, astfel încât studenții să beneficieze de medii sigure de învățare și formare, în care managementul universitar este lipsit de ingerințe politice
  3. Îmbunătățirea mecanismelor deja existente și implementarea unor măsuri noi de sprijin în ceea ce privește reducerea abandonului universitar și integrarea în mediul universitar a noilor studenți

Propuneri pentru Învățământul preuniversitar:

  1. Îmbunătățirea semnificativă a infrastructurii școlare, pentru pregătirea unităților de învățământ preuniversitar pentru noile cerințe prevăzute de planurile-cadru și de procesul de restructurare a sistemului educațional din România.
  2. Instituirea unui mecanism sustenabil și predictibil de actualizare a cuantumurilor minime ale burselor școlare, prin raportarea acestora la evoluția anuală a ratei inflației, cu scopul menținerii relevanței și eficienței acestui instrument de sprijin în sistemul de învățământ.
  3. Corelarea noilor planuri-cadru și a curricumului cu nevoile reale și actuale ale beneficiarilor principali ai educației din România.

Documentul integral:


1 comment
  1. intre timp , poate învăța și fetele noastre cum sa se așeze pe scaun , cum sa și aranjeze fustița sa nu se vadă lenjeria că la ” vedete”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii de clasa pregătitoare sau clasa I retrași de părinți pe motiv că nu se adaptează la școală pot fi reînscriși în timpul anului școlar la o clasă de nivel inferior doar după evaluarea învățătorului – ROFUIP 2024

Elevii care încep clasa pregătitoare sau clasa I și nu se adaptează la școală, pot fi reînscriși în același an la un nivel inferior, doar dacă au fost evaluați de…
Vezi articolul

Profesorului șpăgar din Constanța, fost inspector școlar, i-a fost respins acordul de recunoaștere a vinovăției încheiat cu DNA, de către Tribunalul Constanța. Judecătorii cer continuarea urmăririi penale, dar decizia poate fi contestată

Acordul de recunoaștere a vinovăției profesorului Lucian Faliboga, fost inspector școlar, a fost respins de Tribunalul Constanța, potrivit ziuaconstanța.ro. Acordul fusese încheiat între procurorul-șef Andrei Bodean și profesorul Lucian Faliboga.…
Vezi articolul