Mai mulți bani pentru infrastructura studențească, o infrastructură școlară mai bună, măsuri de reducere a abandonului universitar, mecanisme de actualizare pentru burse – revendicările organizațiilor de tineret pentru viitorul Guvern

114 vizualizări
Foto: Pexels.com
Planurile-cadru să fie corelat cu nevoile reale ale elevilor, să fie introduse mecanisme de actualizare pentru bursele școlare, infrastructura școlară, dar și cea destinată studenților să fie îmbunătățită, iar măsuri de sprijin să fie reduse pentru reducerea abandonului universitar: acestea sunt o parte dintre cele 8 cereri adresate viitorului guvern într-un document comun semnat de Consiliul Tineretului din România (CTR), Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) și Consiliul Național al Elevilor (CNE),, document publicat marți.

Acestea arată, în revendicările lor, că „într-un context în care tinerii se confruntă cu riscuri tot mai mari de marginalizare și deconectare de la procesele decizionale, este esențial ca prioritățile acestora să fie integrate cu seriozitate în politicile publice. O implicare reală și constantă a tinerilor nu doar că le oferă un rol activ în societate, ci contribuie semnificativ la consolidarea coeziunii sociale și la întărirea democrației în România.”

Cele 8 revendicări-cadru ale organizațiilor de elevi și tineret pentru viitorul guvern:

Propuneri pentru domeniul Tineret:

  1. Înființâarea unei Autorități Naționale pentru Tineret (ANT), care să acopere nevoia unui mecanism de coordonare în raport cu Uniunea Europeană și alte organisme internaționale

2. Asigurarea unui mecanism real de implicare a societății civile în implementarea Strategiei Naționale pentru Tineret 2024-2027

Propuneri pentru Învățământul superior

  1. Dezvoltarea infrastructurii universitare prin investiții mai mari pentru construirea, îmbunătățirea și dotarea infrastructurii de studiu, de cercetare, de sprijin pentru studenți, de cazare și masă și prin accesibilizarea tuturor spațiilor
  2. Susținerea, promovarea și implementarea principiului responsabilității publice și a bunei guvernanțe în învățământul superior, astfel încât studenții să beneficieze de medii sigure de învățare și formare, în care managementul universitar este lipsit de ingerințe politice
  3. Îmbunătățirea mecanismelor deja existente și implementarea unor măsuri noi de sprijin în ceea ce privește reducerea abandonului universitar și integrarea în mediul universitar a noilor studenți

Propuneri pentru Învățământul preuniversitar:

  1. Îmbunătățirea semnificativă a infrastructurii școlare, pentru pregătirea unităților de învățământ preuniversitar pentru noile cerințe prevăzute de planurile-cadru și de procesul de restructurare a sistemului educațional din România.
  2. Instituirea unui mecanism sustenabil și predictibil de actualizare a cuantumurilor minime ale burselor școlare, prin raportarea acestora la evoluția anuală a ratei inflației, cu scopul menținerii relevanței și eficienței acestui instrument de sprijin în sistemul de învățământ.
  3. Corelarea noilor planuri-cadru și a curricumului cu nevoile reale și actuale ale beneficiarilor principali ai educației din România.

Documentul integral:


1 comment
  1. intre timp , poate învăța și fetele noastre cum sa se așeze pe scaun , cum sa și aranjeze fustița sa nu se vadă lenjeria că la ” vedete”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Motivarea profesorilor este o soluție pentru a reduce analfabetismul funcțional, însă nu rezolvă problema, susține Sorin Ion: Dacă mâine dublăm salariile, nu înseamnă că de a doua zi se dublează și calitatea muncii. Pentru asta trebuie cel puțin o generație

Pentru a reduce analfabetismul funcțional al elevilor, „ne trebuie oameni buni, profesori de calitate și pentru asta trebuie motivați, pentru că, cu tot respectul pentru vocație, dar până la urmă…
Vezi articolul

Școlile din Franța se redeschid progresiv de luni. Etalon al autorităților, în fața criticilor: o școală unde au continuat să vină copiii personalului medical și unde „nici elevii, nici profesorii nu s-au îmbolnăvit”

Franța își redeschide parțial, luni, școlile, mai întâi pentru profesori, ulterior pentru elevi, ca parte a măsurilor de relaxare treptate anunțate de autorități. Deși decizia sa a fost intens criticată…
Vezi articolul

„U” Cluj le-a oferit studenților din anul I din oraș o broșură cu scandările galeriei – mesaje pline de derapaje rasiste, sexiste și îndemnuri la violență / Clubul invocă o „regretabilă eroare”, Universitatea Babeș-Bolyai spune că broșura a fost eliminată din kiturile pentru studenți

Clubul ”U” Cluj a înmânat studenților din anul 1 la universitățile din oraș pachete care conțin, printre altele, și carnete cu scandările galeriei, unele dintre ele suburbane, cu multiple derapaje,…
Vezi articolul

Atribuțiile inspectoratelor școlare în privința concursului național de Titularizare 2024, potrivit unui ordin de ministru / Proba scrisă are loc pe 17 iulie

Inspectoratele școlare asigură instruirea profesorilor evaluatori din comisiile de evaluare/soluţionare a contestațiilor în vederea utilizării platformei informatice pentru evaluarea lucrărilor scrise în cadrul concursului national de Titularizare 2024, potrivit unui…
Vezi articolul