Mai mulți elevi cu CES nu au fost înscriși în învățământul profesional special la Centrul de Pedagogie Curativă și Terapie Socială „Corabia” din București, pe motiv că nu sunt locuri / Părinții cer ministerului, inspectoratului și Guvernului suplimentarea numărului de clase

[jp_post_view]
Foto: © Vadreams | Dreamstime.com
Zeci de elevi cu cerințe educaționale speciale (CES) riscă să rămână în afara sistemului de învățământ profesional special, după ce nu au putut fi înscriși la Centrul de Pedagogie Curativă și Terapie Socială „Corabia” din București și au primit ca motivare lipsa de locuri, potrivit unei petiții trimise de către părinți și consultate de Edupedu.ro. Părinții acuză autoritățile de încălcarea dreptului la educație și cer suplimentarea urgentă a locurilor destinate copiilor cu dizabilități intelectuale severe prin petiția trimisă către Ministerul Educației, Guvern, Inspectoratul Școlar al Municipiului București, Autoritatea Naţională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi și Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării.

Mai exact, părinții mai multor copii cu CES reclamă că planificarea locurilor care le sunt destinate în sistemul de învățământ profesional special pentru anul școlar 2025-2026 nu reflectă numărul de elevi real: „constatăm că Planul de școlarizare elaborat la nivelul municipiului București nu a fost fundamentat pe o analiză reală a nevoilor educaționale existente, neasigurând locuri suficiente pentru această categorie de elevi. Lipsa de planificare adecvată și de adaptare la necesarul real a generat o situație inacceptabilă în care elevi vulnerabili au fost practic excluși din procesul educațional”, afirmă părinții, într-o petiție prin care cer suplimentarea locurilor.

Aceștia susțin că sistemul educațional ignoră dreptul la educație al copiilor lor și îi pun în situația de a fi excluși: „Atragem atenția asupra faptului că numărul extrem de redus al claselor aprobate pentru elevii cu dizabilități intelectuale severe echivalează cu o formă de discriminare instituționalizată, contravenind principiilor de echitate, incluziune și acces universal la educație”, mai afirmă ei.

Părinții aflați în această situație au înaintat deja o petiție către autorități, prin care cer reevaluarea planului de școlarizare și suplimentarea claselor pentru elevii cu CES:

”Prin prezenta, solicităm cu fermitate:

  • Reevaluarea de urgență a Planului de școlarizare la nivelul municipiului București, astfel încât să reflecte cu acuratețe nevoile reale ale elevilor cu dizabilități intelectuale și să garanteze accesul la educație specială în condiții de echitate;
  • Suplimentarea numărului de clase pentru deficiențe mintale severe, profunde sau asociate;
  • Instituirea unor mecanisme clare de coordonare între autoritățile implicate, pentru a evita pe viitor distribuția inechitabilă și situațiile discriminatorii;
  • Respectarea continuității în actul educațional și formarea profesională, precum și a opțiunii de a urma o alternativă educațională pe care copiii noștri au parcurs-o în cei 11 ani de școlarizare, prin asigurarea suplimentării numărului de clase necesare inclusiv în cadrul Centrului de Pedagogie Curativă și Terapie Socială „Corabia” – structură a Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1”, este formulat în petiție.

Situația îi exclude pe acești elevi vulnerabili și îi împinge în afara sistemului, deși au dreptul la un traseu educațional adaptat pentru nevoile lor. Potrivit surselor Edupedu, dosarele copiilor nici măcar nu au fost acceptate în procesul de înscriere, iar suplimentarea locurilor poate fi solicitată de către școală dacă elevii sunt deja înscriși. Dacă situația va rămâne neschimbată, înseamnă că elevii care au rămas pe dinafară nu mai acces la educație, în condițiile în care sistemul de educație presupune școlarizarea lor până în clasa a XI-a/ a XII-a.

Foto: © Vadreams | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. De ce nu ii inscriu la invatamant de zi, la clase cu elevi ,, normal,, cand Ovidiu sunt o gramada de elevi cu CES in scoala…si cativa nu mai conteaza cand vrem sa distrugem tot ce tine de scoala.

  2. Nu ati inteles nimic!!! Guvernulyi astuia condus de penelisti si usristi nu-i pasa!
    Multa prostime bugetara sau muncitorii de la privat, nu intleg că singurul partdi care incearca sa le apere drepturile nu e nici pnl , nici usr!!! Pentru cei care nu stiu istoria postdecembrista: cele mai grele timpuri au fost sub guvernarile zise de dreapta, a CDR , PNL si USR. Cat ir fi psd de blamati, in istoria de dupa 89, a fost singurul care a crescut salariile si pensiile!!! Nu sunt psdist, nu ridic osanale, fijndca au avut si ei mizerabili, nu are , dar a fost singurul partid care a facut aceste lucruri si pe nedrept e acuzat de alte rele. Inca o data, fara a spune ca e o minunatie! Daca bugetarii sunt tampiti si.nu inteleg ca pnle un partid caruia nu i pasa de oameni, poate doar de marii bogatasi , inchidem obloanele si mergem acasa si jelim!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Formalismul în școli: conducerea Școlii Gimnaziale Nicolae Titulescu din București declara ca fiind „un succes” o conferință organizată chiar de ea, în februarie, pe tema violenței școlare / La 3 săptămâni distanță, directoarea și-a dat demisia, după descoperirea realității ascunse până atunci a mai multor cazuri de bullying și agresiune sexuală între elevi

Cu doar trei săptămâni înainte să iasă la iveală cazul elevului care ar fi fost abuzat sexual de două ori de un alt elev minor la Școala Gimnazială Nicolae Titulescu…
Vezi articolul

Profesoara de Limba și literatura română, Maria Manea, despre noile planuri-cadru: Predau la un colegiu național, unde nu există profil umanist. În cazul disciplinei mele se adaugă ore, dar, pentru situația mea, se pierd ore la profilul real

Maria Manea, fost secretar de stat în guvernul Cîțu și profesoară de Limba și literatura română la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București, a explicat, în cadrul emisiunii Info Edu,…
Vezi articolul

UMF Carol Davila anunță că tinerii care încă nu au primit diploma de BAC sau adeverință de la liceu se pot înscrie online fără aceste acte pentru că platforma e conectată la Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR)

Universitatea de Medicină și Farmacie “Carol Davila” din București precizează că tinerii care încă nu au primit adeverință care atestă că au luat BAC-ul sau cărora nu li s-a eliberat…
Vezi articolul