Mai mulți elevi olimpici acuză abuzuri emoționale, punctaje scăzute după contestații și erori la Olimpiada Națională de Cultură și Spiritualitate Românească pentru liceu: Profesoara de română mi-a cerut exemple de poezii religioase și mă întreba din materia de BAC, ca intimidare să nu depun contestație

17.776 de vizualizări
Foto: Episcopia Devei și Hunedoarei
Mai mulți elevi de liceu care au participat la Olimpiada Națională Interdisciplinară de Cultură și Spiritualitate Românească (ONICSR) din Hunedoara, etapa națională desfășurată între 14 și 18 mai, acuză nereguli și abuzuri emoționale sub diverse forme: profesorii corectori i-ar fi împiedicat să depună contestații spunându-le că au deja o notă prea mare, într-un caz o profesoară a scris în numele elevului că acesta renunță la contestație, iar o altă elevă în clasa a X-a spune că a fost depunctată după ce a decis să își mențină contestația. Fusese avertizată de profesori că va primi o notă mai mică. „Ce ai învățat pentru Bac? Ce a scris Ion Barbu?”, a întrebat-o profesoara de română pe o elevă de clasa a XII-a, fără nicio legătură cu Olimpiada de Cultură și Spiritualitate, într-o încercare de intimidare, acuză tânăra.

Câțiva elevi au contactat redacția Edupedu.ro după ce am publicat un articol cu o situație similară petrecută cu elevii olimpici de gimnaziu care au fost intimidați să nu depună contestații, la aceeași olimpiadă, etapa națională, desfășurată la Suceava. În articol sunt mărturiile a trei elevi din clase diferite care semnalează neregulile.

  • De remarcat că atitudinea profesorilor din comisie pare să fie total opusă față de atitudinea declarativă a celor care patronează această olimpiadă: inspectori școlari, reprezentanți ai Ministerului Educației și Cercetării și Episcopul Devei și Hunedoarei, participanți la ceremonia de deschidere a Olimpiadei, desfășurată în Catedrala „Adormirea Maicii Domnului” din Deva, au remarcat „pregătirea temeinică” a acestor elevi olimpici ajunși la faza națională și i-au sfătuit pe profesori „să vadă frumosul existențial” – inspectorul general pentru disciplina Religie în Ministerul Educației și Cercetării, Cătălin Pâslaru.

Reacțiile elevilor care ne-au scris că au fost umiliți și intimidați de profesorii corectori de la Olimpiada Națională Interdisciplinară de Cultură și Spiritualitate Românească (ONISCR) organizată la nivel de liceu, în județul Hunedoara, au venit după articolul Edupedu.ro privind zeci de elevi olimpici de gimnaziu care au fost pedepsiți prin depunctare și mustrare publică la etapa națională a aceleiași competiții, după ce au contestat notele. Acuzațiile elevilor de liceu sunt aproape la fel cu cele ale elevilor de gimnaziu.

În regulamentul Olimpiadelor nu este specificat că elevii pot vizualiza lucrările înainte de a depune contestație, ca să nu o facă „în orb”, însă Ministerul Educației și Cercetării a recomandat acest lucru, fără să oblige organizatorii.

Olimpiada Națională de Cultură și Spiritualitate Românească pentru liceeni a avut loc între 14 și 18 mai la Hunedoara. Ceremonia de deschidere a avut loc la Catedrala „Adormirea Maicii Domnului” din Deva, unde, în fața elevilor și oficialilor din Educație, s-a oficiat și o scurtă slujbă religioasă de către Preasfințitul Părinte Nestor, Episcopul Devei și Hunedoarei.

  • Detalii despre discursurile oficialilor, mai jos în articol.
Mărturiile elevilor care au vrut să depună contestații

Unul dintre elevii care a vrut să depună contestație, dar nu a fost lăsat să o facă, a povestit că una dintre profesoare a decis să retragă contestația în numele elevului: „A luat dânsa un stilou și a retras contestația încercuind cu mâna ei pe foaia mea”.

„Eu am depus contestație după ce am văzut rezultatul, nu am fost mulțumit sub nicio formă de el. M-am dus la liceu, pe hol, eram mulți elevi supărați din cauza rezultatelor. M-au chemat într-o sală unde un profesor stătea lângă tine într-o bancă, cu subiectele lângă el și o foaie. În teorie trebuiau să ne explice ce am greșit, dar ei mai mult spuneau că «merge cum am scris, doar că nu e chiar corect». Practic nu ziceau nimic concret. Mie personal mi-a spus că nu știu cu ce se mănâncă olimpiada asta și că nu stăpânesc bine limba română, că am scris o beție de cuvinte, dar asta nu mă ajută să înteleg de ce am luat cât am luat. Când am ajuns undeva la eseul de la partea de limba română, profesoara a început să se grăbească și să spună că toată lucrarea e cam la fel. A spus singură că îmi retrage contestația, eu n-am avut timp să am reacție și să o contest, a luat ea un stilou și a retras contestația încercuind chiar ea pe foaia mea”.

  • Regulamentul specific al Olimpiadei de Cultură și Spiritualitate, în vigoare din 2023, prevede că „pentru etapa națională, contestarea rezultatelor obținute se face prin completarea, de către elevul concurent, a formularului pus la dispoziţie de Comisia centrală a olimpiadei, pe care îl vor semna atât acesta, cât şi un membru al comisiei desemnat în acest sens. Nu se admite depunerea contestaţiei de către altă persoană (părinte, profesor însoțitor, coleg etc.) în absența elevului în cauză. Membrii comisiei discută cu elevii care depun contestaţii (nu cu părinții sau cadrele didactice însoțitoare) pe baza lucrării scrise. Dacă elevul îşi retrage contestaţia, este solicitat să specifice acest lucru sub semnătură. Dacă elevul îşi menține contestaţia, se numeşte o subcomisie de rezolvare a contestaţiilor”.

Elevul s-a simțit intimidat și nu a mai contestat nota. Foarte mulți copii au renunțat de altfel la contestație după ce și-au văzut lucrările și au fost criticați în mod descurajator de profesori din comisie. Au rămas doar 10 contestații, a spus o elevă.

O altă mărturie a unei eleve de clasa a XII-a arată comportamentul abuziv al unei profesoare de limba română care i-a spus că profesorii au corectat în favoarea copiilor și apoi, după ce i-a arătat lucrarea, ar fi încercat să îi testeze cunoștințele cerându-i să îi dea exemple de poezii religioase. Mai mult, profesoara a întrebat-o, fără nicio legătură cu olimpiada de cultură și spiritualitate, „ce a învățat pentru Bac”.

„După ce s-au afișat rezultatele inițiale am făcut o cerere ca să-mi vizualizez lucrarea și ne-au explicat doamnele profesoare unde am greșit. Au început prin a-mi spune că noi avem impresia cu toții că suntem de 10 și că dumnealor au corectat în favoarea noastră și că nu o să ne dea nimeni mai mult decât dânsele. Luasem 85 de puncte. 

Le-am întrebat dacă pot să ies două-trei minute să mă gândesc pe hol dacă depun contestația, dar mi-au spus că nu, că trebuie să le dau pe loc răspunsul. Am mai stat puțin în sală și doamna de română mi-a cerut să-i dau exemple de niște poezii religioase pe care le cunosc. Nu am văzut sensul la acel moment, dar i-am spus despre două poezii religioase, dar a spus să-i mai spun câteva, pentru că nu i s-a părut suficient. După ce i-a mai dat exemple și am răspuns, m-a întrebat ce am învățat pentru Bac, ce a scris Ion Barbu și să-i spun despre operele lui Ion Barbu.

I-am spus doamnei că nu consider că are relevanță acum întrebarea dumneaei, le-am mai cerut o dată voie să ies puțin pe hol și să-mi iau și telefonul. A început să râdă, dar m-a lăsat să ies pe hol, timp în care m-am mai gândit. Dumneaei vorbea la telefon, o auzeam cum se spunea că stă de o jumătate de oră după mine să spun dacă fac contestație sau nu. Am decis să îmi mențin contestația și mi-a scăzut nota cu două puncte, adică la 83”, spune eleva.  

  • Argumentul și practica des întâlnită în rândul profesorilor corectori cum că elevii au primit note prea mari nu stă în picioare, în condițiile în care „pentru a participa la etapa națională pe locurile suplimentare este necesar ca punctajul minim obținut la etapa județeană/sectoarelor municipiului București să fie de 80 de puncte (nota minimă obținută – 8,00)”, potrivit regulamentului. Astfel că nu puteau participa elevi nepregătiți.

Un alt caz este al cel al unei eleve de clasa a X-a care a decis depună contestație, deși a fost avertizată de profesoare să nu o facă pentru că i se va scădea nota.

„A fost o experiență destul de frustrantă. Profesorii de la contestație nu erau dornici să ne ajute. Rezultatele au fost publicate cu o zi înainte de termenul anunțat, așa că, pt că s-au grăbit, s-au produs niște «erori umane», cum s-au exprimat ei. Dacă inițial nota care apărea în dreptul codului meu era peste 90 de puncte, peste 2 ore, când efectiv au scos listele cu rezultatele inițiale de la avizierul scolii ca să pună altele, «cele corecte», rezultatul meu nu mai era același, scăzuse considerabil, sub 90. Firește, nu am mai înțeles nimic și am dorit să intru să îmi vizualizez lucrarea. Am intrat singură, niciun alt elev nu era însoțit de părinți sau de profesor. Am semnat o cerere pentru a vizualiza lucrarea și apoi am așteptat vreo 10 minute, pentru că era coadă.

Când m-au chemat în sală erau 2 profesoare, una de religie și una de română. Doamna de limba română s-a luat de „exprimarea mea nefericită”, la un citat din Sfântul Ioan Gură de Aur. Mi-a spus că nu am avut o abordare originală și că nu am respectat convențiile unui text argumentativ (lucruri pe care le spusese fetelor care fuseseră înaintea mea cu aceleași cuvinte, căci am auzit cât timp stăteam în sală să aștept). Degeaba am rugat-o să își ia două minute să citească măcar o dată eseul meu, a spus că nu-i necesar și nici n-are timp. Deci nu m-am lămurit la partea de limba română. Mi-a spus niște lucruri generale, care depind de subiectivismul corectorului, care oricum nu fusese ea.

Apoi am stat de vorbă cu profesoara de religie, care mi-a spus că s-a scăzut la originalitate, la redactare (deși nu era absolut nimic subliniat pe foaia mea, nicio greșeală de ortografie, nimic), și mi-a mai spus că exemplul biblic dat nu este relevant, că nu am știut să îl valorific îndeajuns. Am încercat să îi explic doamnei perspectiva mea, și-a schimbat părerea imediat după, mi-a zis ca de fapt poate fi relevant, dar nu în felul în care am expus eu pilda aceea. Ce trebuia să scriu altceva sau de ce nu era bine ce am scris? Nu știu.

Și doamna de română și cea de religie au încheiat prin a-mi spune sa nu fac contestație, că e o notă foarte bună, că o sa îmi scadă sigur, o să ajung la o notă sub 80 de puncte. Tocmai pentru că nu mi s-a părut firească interacțiunea cu doamnele am decis să mențin contestația. În urma contestației, mi-au fost scăzute 2 puncte, dar rezultatul nu a ajuns sub 80 de puncte, așa cum avertizaseră profesoarele de la contestație” a povestit eleva.

Ceremonia de deschidere a avut loc cu oficialii din Minister, elevi și profesori, într-un cadru religios

Deschiderea festivă a avut loc la Catedrala „Adormirea Maicii Domnului” din Deva, iar cea de premiere la Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Hunedoara, în Sala „Spiru Haret”. Înainte ca fiecare oficial să vorbească, s-a cântat Hristos a Înviat iar episcopul Devei și Hunedoarei a și ținut o scurtă slujbă religioasă și un discurs.

Foto: Episcopia Devei și Hunedoarei

Această experiență din viața voastră să fie una de care să vă aduceți aminte cu bucurie și dincolo de competiție, îndrăznesc să spun că sunteți cu toții premianți, câștigători și aceasta datorită faptului că, spre deosebire de mulți tineri din zilele noastre, nu sunteți indiferenți și sunteți tineri care aveți curiozitatea cunoașterii, iar Dumnezeu, pe cel care este curios să descopere tainele lumii, îl va face să devină înțelept, îi va dărui luminare minții așa cum ne-am rugat aici, în această frumoasă rugăciune, iar prin această înțelepciune pe care o primește tânărul de la Dumnezeu va ști să-și chivernisească viitorul și viața.

Mulțumim organizatorilor acestei olimpiade. Încă de pe acum, cu părere de rău, vă spun că în ziua premierii n-o să pot fi prezent cu dumneavoastră pentru a vă felicita, dar îl rog pe Dumnezeu să vă binecuvânteze pe toți, să vă dăruiască multă, multă înțelepciune și toată cunoașterea pe care o acumulați în acești ani, în aceste vremuri, în această perioadă a adolescenței, a școlarizării, să vă fie călăuză luminată în parcursul vieții. O provocare care vă așteaptă de aici înainte. Să fiți cu toții binecuvântați”, a spus Episcopul Devei.

Oficialii prezenți la ceremonii au transmis și ei mesaje de laudă la adresa elevilor participanți și a profesorilor.

„Povestea olimpiadei a început alături de colega mea, profesor universitar doctor Mina Maria Rusu, în urmă cu 15 ani, astfel că mă simt onorat ca de la debutul acestei ediții să am șansa de a transmite aleasa mea prețuire, prietenești urări de bun venit, un întreg corolar de emoții pozitive, aducătoare de sens și de bucurii”, a spus Inspectorul școlar general pentru disciplina religie din Ministerul Educației și Cercetării, Cătălin Pâslaru.

Foto: Episcopia Devei și Hunedoarei

Inspectorul școlar general pentru disciplina religie din Ministerul Educației și Cercetării, Cătălin Pâslaru, s-a referit la elevi ca fiind „elevi determinați”: „Vă felicit pentru că ați ales să vă dezvoltați în spațiul miraculos al literaturii și al spiritualității. Calificarea voastră la etapa națională confirmă pregătirea temeinică, iar eu vă felicit din tot sufletul pentru inteligență și seriozitate, tenacitate și sensibilitate, plăcerea lecturii și rigoarea studiului”.

Inspectorul a avut un mesaj și pentru profesorii participanți la Olimpiadă:

„Stimați profesori, felicitări pentru corola generatoare de valori prezentă aici, corola de minuni a lui Blaga. Insist în aceste zile să se vadă frumosul existențial dincolo de dificultățile probelor. Prezența mea aici, în calitate de reprezentant al Ministerului Educației și Cercetării, constituie un angajament de a sprijini și de a promova cultura și spiritualitatea românească. Sunt bucuros să fiu alături de profesori valoroși, care se disting prin devotament, dăruire și muncă neobosită, care prin tot ceea ce fac, reușesc să confere fiecărei zile o frumusețe aparte”, a spus inspectorul general Pâslaru la ceremonia de deschidere a Olimpiadei.

Foto: Episcopia Devei și Hunedoarei

„Vă felicit pe toți pentru calificarea la etapa națională a acestei competiții și să vă doresc succes maxim la toate probele olimpiadei. Participarea voastră la această competiție demonstrează că România are tineri valoroși te tineri interesați, tineri curioși, așa cum sunteți voi, dornici să cunoașteți în profunzime rădăcinile noastre culturale și spirituală. Vă felicit și vă prețuiesc și pe voi, și pe profesorii voștri, și pe părinții voștri și dați-mi voie să mă înclin în fața voastră pentru astfel de preocupări. (…) Indiferent de rezultatul pe care îl veți obține, cel mai important este faptul că participați la o astfel de competiție și aveți parte de această experiență (…)”, a transmis inspectoarea școlară generală a ISJ Hunedoara, Maria Ștefănie, la deschiderea evenimentului.

Foto: Episcopia Devei și Hunedoarei

„Mulțumesc din suflet reprezentanților Ministerului Educației și Cercetării, în special domnul inspector general Cătălin Pâslaru, care este și președintele executiv al Comisiei centrale, dar în egală măsură îi mulțumesc și domnului consilier Romeo Moșoiu pentru încrederea acordată județului nostru de a ne desemna drept gazdă a acestei prestigioase competiții. (…) Mulțumim din suflet domnului președinte al comisiei centrale, domnul conferențiar universitar doctor Vasile Timiș și tuturor membrilor comisiei centrale”, a mai precizat Ștefănie în mesajul său.

Despre olimpiada interdisciplinară de cultură și spiritualitate

În 2011 a fost primul an când s-a desfășurat această Olimpiadă, la început sub formă de concurs inclus în calendarul activităților educative CAER/CAEN, actualele CPEERI/CPEENI. Competiţia este acum cuprinsă în calendarul național de olimpiade școlare naționale al Ministerului Educației şi Cercetării și se desfășoară cu sprijinul reprezentanților bisericii în teritoriu şi organizată de Inspectoratul Şcolar Judeţean, acolo unde are loc.

Etapa națională a olimpiadei naționale Cultură și spiritualitate românească 2025 a avut loc în două părți: una pentru liceu, pe 14-18 mai pentru clasele IX-XII la Deva și a doua pe 21-25 mai la Putna – pentru clasele V-VIII, potrivit calendarului olimpiadelor școlare 2025 al MEC.

Informații de context

Edupedu.ro a scris joi despre situația a zeci de elevi olimpici de gimnaziu de la Olimpiada Interdisciplinară „Cultură și spiritualitate românească”.

Peste 80% dintre elevii care au contestat notele primite inițial la Olimpiada Interdisciplinară „Cultură și spiritualitate românească” (Limba și literatura română și Religie), clasele V-VIII, etapa națională, desfășurată la Suceava, au fost depunctați la recorectare. Elevii participanți acuză presiuni și derapaje abuzive ale organizatorilor la adresa lor.

La festivitatea de premiere din data de 24 mai, Mina Maria Rusu, președinta Comisiei, i-a mustrat public pe elevi că „Nu poți să contești valoarea celuilalt și voi asta ați făcut”. „Cum poți să contești oare harul colegului cu care tu ai concurat?” a spus reprezentanta Ministerului Educației și Cercetării la această competiție. În discursul său în fața unei săli arhipline a spus că „aș scoate din dicționar cuvântul «contestație»”.

Conform informațiilor Edupedu.ro, circa 100 de elevi au vrut să își vadă lucrările, dar li s-a refuzat acest lucru, așa că împreună cu părinții lor au decis să depună contestație pentru a putea să vadă unde au greșit. Președinta comisiei și profesorii evaluatori i-ar fi intimidat pe cei mai mulți dintre copii, pe motiv că ar fi „un păcat“ să conteste notele, conform surselor Edupedu.ro. Citește aici discursul Minei Rusu și mărturiile elevilor.

Citește și:
Zeci de elevi olimpici de gimnaziu, pedepsiți prin depunctare și mustrare publică la Olimpiada națională de Cultură și Spiritualitate Românească, după ce au contestat notele / Mina Rusu, președinta competiției și reprezentanta Ministerului Educației și Cercetării: Cum poți să contești oare harul colegului cu care tu ai concurat? Aș scoate cuvântul „contestație” din dicționar

15 comments
  1. Domnul ministru ar trebui sa demareze o anchetă. Sa se verifice dacă există borderou de corectare al lucrării scrise, dacă au fost soluționate toate contestatiile înregistrate, dacă s a respectat programul anunțat, iar dacă nu s a respectat sa fie evidențiate motivele.

  2. Ne mirăm de calitatea evaluării, atât timp cât Biț Lavinia Janina din Arad, fostă condamnată penal pentru mită, a făcut parte din Comisia de evaluare?

  3. Ce sa invețe elevii din aceste experiențe? Ce inteleg parintii acestor copii? Ei nu vor fi sanctionati, vad ca sunt aparati mai sus de cei asemeni lor. Vai de neamul nostru…

  4. O propunere… Înainte de a mai publica asemenea articole, mergeți la o olimpiadă, urmăriți totul din mijlocul problemei, încercați să îi cunoașteți pe oamenii care muncesc acolo (fără bani!), analizați cu atenție toate detaliile și, mai ales, încercați să înțelegeți. Poate vă iese… Dacă vi se pare un efort prea mare, măcar aveți decența să nu mai abordați subiecte care vă depășesc.

    1. eu ,care am fost la olimpiada de tehnologie si aplicatii practice ,etapa nationala,am vazut aceeasi chestie si la noi. pe proba scrisa nu a fost nicio problema, dar partea de proba practica,unde nu poti sa depui contestatie , au fost persoane care ,chiar daca au invatat zi si noapte,au primit un punctaj extrem de mic. ne-am dus la scoala unde s-a dat proba si am vazut iarasi ce am lucrat, dar nu ne-a lasat sa facem poze „sa nu existe alte conversatii dupa”.

  5. Mă așteptam la mai multă atenție la redactarea acestui articol, mai ales că e un portal de învățământ!

    „Reacțiile elevilor […] au venit după ce articolul Edupedu.ro privind zeci de elevi olimpici de gimnaziu care au fost pedepsiți prin depunctare și mustrare publică la etapa națională a aceleiași competiții, după ce au contestat notele.”
    După ce articolul …ce?

    „Un alt caz al cel al unei eleve de clasa a X-a care a decis depună contestație, deși a fost avertizată de profesoare să nu o facă pentru că i se va scădea nota.”

    Haideți să dăm copiilor un exemplu mai bun de folosire a limbii române.

  6. Mai bine nu mai participați, dragi elevi, la astfel de concursuri! Faceti o economie se resurse : timp investit în învățare, stres și nu le mai faceți jocul acestor personaje aservite politic.

  7. Doamna prof. dr. Mina Rusu a avut o contribuție enormă în creșterea performanței în învățământul umanist din România. Rușine să vă fie celor care azi aruncați cu noroi de cuvinte în domnia-sa! Prof. C. Matei, Craiova

  8. Scolile din Romania sunt impanzite de o multime de pseudo-profesori cu diplome la tot felul de facultati particulare ce au livrat o buna perioada diplome contra bani.
    Multi dintre acesti pseudo-profesori au fost initial educatori/invatatori si au trecut ulterior pe specializarea universitara (de valoarea unui carton) cu tot cu gradele obtinute anterior. la aceasta scamatorie au contribuit din plin vajnicele sindicate, pe care le-a pasat prea putin de calitatea sistemului de invatamant. Spre exemplu, legea Funeriu a fost efectiv masacrata de sute de modificari!
    Revenind la pseudo-profesori, acestia au o pseudo-stiinta si pseudo-moralitate, batandu-si joc de copii fara nici un regret!

  9. in afara de negativ ce mai prezentati, edupedu? sunteti nimic altceva decat romania tv, antena 3 si lista poate continua. asumati va si criticile, nu mai selectati comentariile, COMUNISTILOR

  10. îmi vine greu sa cred ca in 2025 mai exista astfel de profesori. Și mai greu îmi vine sa cred ca acest comportament este încă tolerat de conducătorii nostru aleși ori numiți politic.
    Situatia ilustreaza perfect frustrarea romanilor care au tendinta sa voteze cu extrema dreapta.
    In lipsa unor măsuri ferme împotriva unor astfel de „specimene”, clasa.actuala politica (Ministru, Secretar de Stat etc) își da cu stângul in dreptul si nu face altceva decât sa confirme încă o data ca nu este dispusa sa schimbe lucrurile.in tara noastră.
    Degeaba vorbim despre reforme in educație, sănătate, cultura si multe alte domenii. Clasa actuala.politica ne confirma din nou ca nu face nimic pentru aduce schimbarea ceruta de societatea civilă.
    Domnule Ministru, in afara de interviuri pline de vorbe, facem si noi ceva concret? Ceva acțiuni co crete avem sau doar vorbim?

  11. Asa fac și la Titularizare. Dacă ceri sa vezi lucrarea,lucrarea e goala,fără explicații,fără corectare,fără notă.
    Sunt niște individe care nu vor să lase și pe alții.Sa facă loc profesorilor care au plăcere în ceea ce fac și care sunt dispuși să noteze cum au corectat,cum au notat.Si mai ales nu ascund modul de corectare penteu ca trebuie sa favorizeze pe X.
    Ma bucur ca sunt arătate cu degetul pentru ca exact asa sunt și pa examenul de ocupare a posturilor.

  12. Nu pot sa cred ca au făcut așa ceva!Iei lucrarea,ii arati unde a greșit și pleacă omul mulțumit.Restul e fără rost.
    Asa se corectează și la Titularizare.Ma bucur ca acești copii au văzut cu ochii lor asa ceva pentru ca la fel se procedeaza și cu profesorii care dau examen de Titularizare!Lucrare pe care nu se scrie nimic,foaia e asa cum ai trimis-o ,nicio lămurire din partea corectorilor. La repartizarea pe posturi vocabular și intimidari la fel ca la acești copii,directorii când te primesc la fel și secretariatul își știe replicile.E bine ca s-au revoltat,poate peste 10 ani nu vor mai îndrăzni sa facă asa ceva ca acum.Cu noi fac ce vor ei și cum vor ei.

  13. Se știe ca la aceste olimpiade câștigă cine trebuie.Castigatorii sunt stiuti și stabiliți dinainte de a începe olimpiada.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

LIVE VIDEO TEXT Luăm în calcul ca ceea ce acum este Curriculum la decizia școlii să devină Curriculum la decizia elevului, din oferta școlii / Reevaluare după un an pentru organizarea modulară a anului școlar – Ligia Deca, în prima conferință de presă în calitate de ministru al Educației

Prima conferință de presă a noului ministru al Educației, Ligia Deca, a avut loc joi, 13 octombrie, între 11:00 și 12:00. Subiectele conferinței: prioritățile mandatului și proiectele legislative ale educației.…
Vezi articolul

Mai mulți elevi din Cluj au creat o aplicație prin care se pot închiria instant biciclete din orice parte a orașului, pentru evitarea poluării și un trafic mai fluid – VIDEO / Au fost premiați de primărie și de proiectul de tehnologie pentru tineri Academia DpIT

O aplicație de telefon prin care bicicletele pot fi închiriate imediat din orice parte a orașului, pentru a avea ajunge rapid la destinație când traficul rutier este intens, a fost…
Vezi articolul

Premierul Bolojan, întrebat cine anume a luat deciziile privind educația: S-au adunat aceste propuneri, aceste propuneri au fost adunate și au fost asamblate într-un program asumat de către toate partidele din coaliție. V-am dat un răspuns

Propunerile privind educația, incluse în pachetul recent de măsuri fiscal-bugetare, „s-au adunat”, iar apoi „aceste propuneri au fost adunate și au fost asamblate în acest program, care este asumat de…
Vezi articolul