Marea prefăcătorie. Cum s-a transformat campania de testare în școli într-o probă de onestitate pentru părinți, fără obligații și fără responsabili

[jp_post_view]
Foto: © Annanahabed | Dreamstime.com
România a ratat încă o șansă de a evalua real circulația coronavirusului în școli și de a-i proteja cât mai mult posibil pe copii, profesori și familiile acestora de izbucnirea unor focare în comunitățile școlare. Ampla campanie de testare a copiilor – demarată când se apropie vacanța – este de fapt o acțiune benevolă, cu rezultate pentru a căror veridicitate nu poate garanta nimeni, fără obligații și fără responsabili. Un mare fals.

Testarea nu are bază legală pentru a fi obligatorie”, afirmă cu nonșalanță ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în ziua în care a început campania de testare.

Lipsa bazei legale este o scuză pe care niciun ministru din actualul guvern nu o poate invoca, pentru că are în spate o largă majoritate parlamentară, care poate adopta orice lege oricând dorește și la o adică poate modifica și Constituția.

Nimic nu l-a împiedicat așadar pe ministrul Educației ca astăzi să aibă baza legală pentru ca testarea în școli să fie obligatorie.

Sorin Cîmpeanu se bazează însă pe „responsabilitatea părinților”, în țara cu cea mai mică rată de vaccinare din Europa, după Bulgaria. Și unde au apărut deja anunțuri pe internet de vânzare a kiturilor cu testele de salivă primite de părinți pentru a-și testa copiii, după cum relata luni dimineață Digi24.

Cum s-a ajuns ca o campanie anunțată încă de acum 3 luni și demarată abia acum să depindă de bunul simț al părinților?

Statul nu a reușit în luni de zile să schițeze un plan coerent și eficient pentru testarea copiilor în școli. În cele din urmă, s-a ajuns la o mare prefăcătorie, încă un proiect eșuat al statului român.

Analiza integrală pe G4Media.ro.

Foto: © Annanahabed | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


6 comments
  1. Sigur ca daca suntem ,,campioni” la nr. analfabetilor functional tocmai cu aritmetica nu ne descurcam. Si-i usor ca lumea sa inghita ,,gogosi” de genul ,,țara cu cea mai mică rată de vaccinare din Europa” !!! Se dau 19 milioane adunati intr-un popor din care scadem 3 milioane elevi si suntem nevoiti sa mai scadem inca 4 milioane de imigranti (plecati la mai bine in ,,occident”). Astfel, ne raman ,,de vaccinat” 12 milioane din care 7,8 milioane s-au ,,imunizat” deja. Deci stam cam pe la mijlocul ,,clasamentului” cu cei 65 % si nu-n coada cum le place sa ne faca praf zilnic ,,autoritatile” si ,,oamenii de bine” care stapanesc aritmetica mult peste medie, se intelege. Ca daca am intra un pic mai mult in detalii am urca procentul lejer peste 70% …

  2. ,,Larga majoritate” ar putea reimpune circulatia cu masinile pe drumurile tot mai jerpelite ale patriei in functie de numarul masinii: par in zilele ,,cu sot” iar cele cu nr. impar in zilele ,,fara sot”. Ar fi o solutie ,,binevenita” ducand macar un pic la ,,rasfirarea traficului”. Imi zice un amic, care-a intrat in jocul ,,majoritatii’, ca ar putea impune intr-o prima faza ca ,,diabeticii” sau supraponderalii sa mai poata cumpara dulciuri numai cu adeverinta de la medicul de familie ca-n ,,valul urmator” sa li se aprobe prin lege maxim 200 gr/ ins numai de Craciun. Cam asa functioneaza ,,majotitatile largi” care nu mai au nici o treaba cu libertatile mult trambitate zeci de ani.

  3. Pai nu prea-i ,,un mare fals” stimata! S-au aruncat ,,la gunoi” 24.000.000 Lei (3 mil de elvi x 8 lei testul) pentru a ,,descoperii” 86 ,,cazuri de potentiali pozitivi” care tre’ retestati cu ceva cat de cat mai aproape de realitate pentru a observa cati o sa ramana ,,pozitivi”. Da’ ,,se merita” daca vrem ,,sa ne facem bine”. Ne permitem? Sigur ca da, ca-i pe imprumuturi, care se dubleaza de la an la an. ,,Nu mai bine dadeau 2 kg de mere la fiecare copil pentru a-i intari imunitatea ?” imi zice un vecin octogenar inca hatru.

  4. Un eșec cu final așteptat!

    Mai bine făceau centre de testare gratuită autorizată (cu certificat si qr) în fiecare cartier sau comună!

    Astfel cei 200.000.000 euro folosiți pt această butaforie salivară ar fi dat o diagramă mult mai clară a situației și testarea benevolă ar fi fost mult mai larg acceptată și dorită de populație!

    Apropo, știți că sunt spitale care nu primesc pacienți pt. că …nu sunt testați dar nici nu oferă servicii de testare nici măcar contra cost????

    Asta că să avem o imagine de ansamblu a situației!
    In plus, nu e ciudat că aceste teste au venit fix cand aproape toate scolile sunt in scenariul verde si se vor termina exact cand incepe valul 5????

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Strategia pentru educația continuă a adulților 2024-2030, ce propune măsuri pentru ca România să reducă decalajele față de UE și să răspundă problemelor de pe piața muncii – adoptată de guvern fără termene clare și fără sprijin bugetar dedicat 

Un cadru național al competențelor-cheie, un registru național al certificatelor digitale, diverse programe – de la cele postuniversitare, la unele de alfabetizare în diverse domenii – se numără printre țintele…
Vezi articolul

Prăpastia între colegiile de elită, cu medii mari, și celelalte școli, cu multe medii sub 5, se menține și după pandemie, arată rezultatele testării inițiale din județul Iași, ediția 2022-2023 – Un raport relevant pentru școala fără teze, care se pregătește pentru examene de admitere la liceele de top

Decalajele majore între mediul rural și cel urban și între unitățile de învățământ de elită și celelalte, semnalate în pandemie prin prima testare inițială standardizată extinsă, cea organizată în județul…
Vezi articolul

EXCLUSIV Ministrul Educației din Estonia explică pentru Edupedu.ro cum funcționează școala în țara europeană cu cele mai bune rezultate PISA 2018: Examinările sunt digitale, învățământul este pe deplin gratuit, de la mese, îngrijire medicală până la activități tip hobby

„Școlile noastre au ajuns să înțeleagă faptul că, pentru a oferi abilități moderne și pentru a-i învăța pe elevii noștri să fie pregătiți în fața provocărilor moderne, calea digitală este…
Vezi articolul

Manipularea datelor privind competențele digitale ale elevilor români, făcută de Ministerul Educației și Universitatea din București care prezintă „coafat” raportul internațional ICILS 2023 / Instituțiile au omis deliberat datele esențiale despre realitatea din școli: elevii români de clasa a VIII-a – ultimii din Europa în utilizarea eficientă a tehnologiei

Ministerul Educației și Universitatea din București au omis deliberat datele despre competențele digitale ale elevilor și pe cele care arată cât de rău stă țara noastră la capitolul alfabetizare informațională,…
Vezi articolul

INTERVIU Daniel David, noul ministru al Educației și Cercetării, anunță o „mică reformă” universitară și în cercetare: reorganizarea arhitecturii mediului academic românesc și a sistemului național de cercetare, „stimularea colaborării între organizațiile de cercetare și finanțarea acestora în raport cu performanțele academice obținute”

Universitățile din România și sistemul național de cercetare vor trece printr-un proces de „mică reformă”, anunță noul ministru al Educației și Cercetării, Daniel David, într-un interviu acordat Edupedu.ro a doua…
Vezi articolul