Marea prefăcătorie. Cum s-a transformat campania de testare în școli într-o probă de onestitate pentru părinți, fără obligații și fără responsabili

[jp_post_view]
Foto: © Annanahabed | Dreamstime.com
România a ratat încă o șansă de a evalua real circulația coronavirusului în școli și de a-i proteja cât mai mult posibil pe copii, profesori și familiile acestora de izbucnirea unor focare în comunitățile școlare. Ampla campanie de testare a copiilor – demarată când se apropie vacanța – este de fapt o acțiune benevolă, cu rezultate pentru a căror veridicitate nu poate garanta nimeni, fără obligații și fără responsabili. Un mare fals.

Testarea nu are bază legală pentru a fi obligatorie”, afirmă cu nonșalanță ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în ziua în care a început campania de testare.

Lipsa bazei legale este o scuză pe care niciun ministru din actualul guvern nu o poate invoca, pentru că are în spate o largă majoritate parlamentară, care poate adopta orice lege oricând dorește și la o adică poate modifica și Constituția.

Nimic nu l-a împiedicat așadar pe ministrul Educației ca astăzi să aibă baza legală pentru ca testarea în școli să fie obligatorie.

Sorin Cîmpeanu se bazează însă pe „responsabilitatea părinților”, în țara cu cea mai mică rată de vaccinare din Europa, după Bulgaria. Și unde au apărut deja anunțuri pe internet de vânzare a kiturilor cu testele de salivă primite de părinți pentru a-și testa copiii, după cum relata luni dimineață Digi24.

Cum s-a ajuns ca o campanie anunțată încă de acum 3 luni și demarată abia acum să depindă de bunul simț al părinților?

Statul nu a reușit în luni de zile să schițeze un plan coerent și eficient pentru testarea copiilor în școli. În cele din urmă, s-a ajuns la o mare prefăcătorie, încă un proiect eșuat al statului român.

Analiza integrală pe G4Media.ro.

Foto: © Annanahabed | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


6 comments
  1. Sigur ca daca suntem ,,campioni” la nr. analfabetilor functional tocmai cu aritmetica nu ne descurcam. Si-i usor ca lumea sa inghita ,,gogosi” de genul ,,țara cu cea mai mică rată de vaccinare din Europa” !!! Se dau 19 milioane adunati intr-un popor din care scadem 3 milioane elevi si suntem nevoiti sa mai scadem inca 4 milioane de imigranti (plecati la mai bine in ,,occident”). Astfel, ne raman ,,de vaccinat” 12 milioane din care 7,8 milioane s-au ,,imunizat” deja. Deci stam cam pe la mijlocul ,,clasamentului” cu cei 65 % si nu-n coada cum le place sa ne faca praf zilnic ,,autoritatile” si ,,oamenii de bine” care stapanesc aritmetica mult peste medie, se intelege. Ca daca am intra un pic mai mult in detalii am urca procentul lejer peste 70% …

  2. ,,Larga majoritate” ar putea reimpune circulatia cu masinile pe drumurile tot mai jerpelite ale patriei in functie de numarul masinii: par in zilele ,,cu sot” iar cele cu nr. impar in zilele ,,fara sot”. Ar fi o solutie ,,binevenita” ducand macar un pic la ,,rasfirarea traficului”. Imi zice un amic, care-a intrat in jocul ,,majoritatii’, ca ar putea impune intr-o prima faza ca ,,diabeticii” sau supraponderalii sa mai poata cumpara dulciuri numai cu adeverinta de la medicul de familie ca-n ,,valul urmator” sa li se aprobe prin lege maxim 200 gr/ ins numai de Craciun. Cam asa functioneaza ,,majotitatile largi” care nu mai au nici o treaba cu libertatile mult trambitate zeci de ani.

  3. Pai nu prea-i ,,un mare fals” stimata! S-au aruncat ,,la gunoi” 24.000.000 Lei (3 mil de elvi x 8 lei testul) pentru a ,,descoperii” 86 ,,cazuri de potentiali pozitivi” care tre’ retestati cu ceva cat de cat mai aproape de realitate pentru a observa cati o sa ramana ,,pozitivi”. Da’ ,,se merita” daca vrem ,,sa ne facem bine”. Ne permitem? Sigur ca da, ca-i pe imprumuturi, care se dubleaza de la an la an. ,,Nu mai bine dadeau 2 kg de mere la fiecare copil pentru a-i intari imunitatea ?” imi zice un vecin octogenar inca hatru.

  4. Un eșec cu final așteptat!

    Mai bine făceau centre de testare gratuită autorizată (cu certificat si qr) în fiecare cartier sau comună!

    Astfel cei 200.000.000 euro folosiți pt această butaforie salivară ar fi dat o diagramă mult mai clară a situației și testarea benevolă ar fi fost mult mai larg acceptată și dorită de populație!

    Apropo, știți că sunt spitale care nu primesc pacienți pt. că …nu sunt testați dar nici nu oferă servicii de testare nici măcar contra cost????

    Asta că să avem o imagine de ansamblu a situației!
    In plus, nu e ciudat că aceste teste au venit fix cand aproape toate scolile sunt in scenariul verde si se vor termina exact cand incepe valul 5????

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
ChatGPT în școli

Inteligența artificială poate consolida învățarea, dacă instrumentele folosite sunt croite să îi asiste pe elevi, nu să le ofere direct soluții – analiză bazată pe mai multe studii de specialitate

Instrumentele de inteligență artificială pot fi folosite eficient în pregătirea elevilor, dacă urmează proceduri obișnuite de predare și de asistare a proceselor de învățare, potrivit unei analize a cercetărilor și…
Vezi articolul

Competențele propuse în Strategia de educație financiară: Copiii de școală primară să înțeleagă diferența între nevoi și dorințe, cei de gimnaziu să știe să se informeze și ce înseamnă un cont sau depozit, elevii de liceu – să poată să identifice riscuri, să știe ce sunt investițiile și ce fac instituțiile financiare

Copiii din clasele a I-a și a II-a ar urma să deprindă capacitatea de a achiziționa singuri anumite lucruri. Cei cu 1-2 ani mai mari ar urma să înțeleagă diferența…
Vezi articolul

Cu 0,18% din banii cheltuiți de Ligia Deca pe cursurile de dezvoltare profesională în 2022-2024 se putea îmbunătăți alfabetizarea primară a tuturor copiilor cu dificultăți de citire din mediul rural din România la o rată anuală de 0,4 dintr-o abatere standard – ANALIZĂ a cercetătorului Dacian Dolean

Am citit raportul de activitate a d-nei Ligia Deca publicat recent, în care se prezintă o serie de realizări care au avut loc în timpul mandatului său de ministru al…
Vezi articolul

Viitorul digital al învățământului superior: universitățile au acționat bine în pandemie, dar pentru programe online sustenabile au nevoie de mult mai multe resurse tehnice, educaționale și financiare – raport al Comisiei Europene

Instituțiile de învățământ superior au dovedit, pe parcursul pandemiei Covid-19, o capacitate foarte mare de adaptare la modelele digitale de predare, însă au nevoie de foarte multe resurse suplimentare și…
Vezi articolul
începerea școlii, predare bilingvă

Profesorii trebuie sprijiniți să colaboreze, pentru elevi, pentru ei înșiși și pentru a face față greutăților pandemiei – Raport OECD / România este spre coada clasamentului în privința schimburilor dintre profesorii de gimnaziu

Colaborarea între profesori, capitol unde România stă bine la nivel de formă, dar mai are mult de lucru pe fond, este absolut necesară pentru a întări educația în circumstanțe dificile,…
Vezi articolul