Miniștrii educației din UE vor coordonare în fața crizei Covid-19. Cum se traduce „unitatea” europeană când vine vorba de redeschiderea școlilor

3.336 de vizualizări
Conferinta ministrilor Educatiei din UE / Sursa: Facebook – Blazenka Divjak
Țările membre UE vor o acțiune coordonată, pe baza unor principii comune, în privința modului cum sistemele de educație vor intra în fazele următoare ale răspunsului la criza Covid-19. Așa au insistat marți, după o videoconferință a miniștrilor de Externe, Comisarul european Mariya Gabriel și ministrul de profil din Croația, Blazenka Divjak, a cărei țară deține în prezent președinția rotativă a Consiliului UE. Cele două oficialități au evitat, însă, să intre în amănunte în legătură cu o „foaie de parcurs” la nivel european, cu privire la redeschiderea școlilor. Și au sugerat lipsa de unitate în UE, pe această temă, arătând cum unele țări se grăbesc mai mult decât altele să redeschidă școlile, în timp ce o bună parte nu au încă vreun termen definit în acest sens.

Mai precis, potrivit ministrului croat, 6-7 țări au în vedere perioada de până la finele lunii aprilie pentru a redeschide școlile. Alte șapte-opt vor să redeschidă începând din luna mai. Iar restul le-au închis pe termen nedeterminat, unele spunând chiar că instituțiile de învățământ ar putea rămâne închise până la sfârșitul anului școlar.

  • O mare provocare pentru țările membre, a spus ministrul Divjak, este și cea referitoare la modul cum să fie organizate sau înlocuite, după caz, finalul anului școlar și evaluările aferente, zonă în care, din nou, abordarea țărilor membre este foarte diferită. Ea a arătat că, deși unele țări au decis sau analizat amânarea sau anularea examenelor, majoritatea doresc să le susțină la finele lunii mai, în iunie sau iulie.

Ambele oficialități au refuzat să comenteze ce ar cuprinde o „foaie de parcurs” a Comisiei, pe tema reacției învățământului la situația de criză, inclusiv în chestiunea redeschiderii școlilor. Dar au insistat pe elementele de colaborare la nivel european, arătând că toți miniștrii de profil din UE sunt de acord că – potrivit Mariyei Gabriel – „trebuie acționat într-o manieră coordonată, să păstrăm sănătatea publică și știința în centrul abordării noastre”. Abordarea, spune ea, trebuie să pună accentul pe solidaritate, țările membre să conlucreze în combaterea epidemiei.

Potrivit comisarului european, maniera coordonată înseamnă ca reacția să fie treptată, să fie asigurată protecția elevilor, profesorilor și a școlilor.

Ministrul croat al Educației a descris prioritățile actuale în discuțiile la nivel european legate de școala online – „chestiunea socială” indusă de inechități, de dificultatea unor elevi în a obține acces la predarea la distanță; respectiv nevoia de pregătire a profesorilor care nu au abilități de predare online.

Miniștrii au insistat, spune ea, că este nevoie de sprijin susținut pentru copiii din zone depărtate, din zone dezavantajate sau copii cu diverse dizabilități, ca aceștia să aibă în continuare acces la învățare.

Înregistrarea conferinței de presă:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scrisoare deschisă către Ministerul Educației privind abuzurile sexuale din școlile noastre, lansată de „Părinții cer schimbare”, Federația Părinților FePAL și alte trei organizații: Media e de peste 1 caz de abuz pe lună, revoltător! Solicităm Ministerului un plan de acţiune cu sancţiuni dure pentru abuzatori şi măsuri eficiente de prevenţie a apariţiei unor cazuri noi

Grupul civic „Părinții cer schimbare”, Federația Părinților FePAL, alături de alte trei organizații îi cer public Ministerului Educației – după reținerea făcută de Poliția Română a unui fondator de after…
Vezi articolul

Etapa a III-a de admitere la liceu 2023. În București au rămas 720 de locuri libere după a doua etapă. Pe listă se află și Colegiul Național „Sfântul Sava” / Ce trebuie să conțină dosarul de înscriere

În Capitală, după primele două etape de admitere la liceu 2023, au rămas neocupate 720 de locuri, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar al Municipiului București. Dintre acestea, 128…
Vezi articolul

EXCLUSIV Noua directoare a Institutului Cultural Român din Londra, Catinca Nistor, nu a absolvit London School of Economics, așa cum a susținut la audierile din Parlament și în CV, potrivit unui răspuns oficial al LSE

Actrița Catinca Maria Nistor, numită de Parlament director la Institutul Cultural Român din Londra fără concurs, nu a absolvit și nici nu a urmat cursurile prestigioasei universități London School of…
Vezi articolul

Cred că factorul politic nu trebuie să ajungă la nivel de școală, spune ministrul Daniel David: Va trebui ca în metodologia de concurs să protejăm directorii care câștigă concursul de astfel de influențe politice

Mesaj puternic al ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, de susținere a directorilor care au dat concurs pe post și care au presiuni politice. În conferința de presă de la…
Vezi articolul