Ministrul Cîmpeanu: Soluția pentru testare este să vedem cum folosesc alte state în școli testele neinvazive, care sunt puse la dispoziție gratuit, de către stat, pentru elevi

[jp_post_view]
Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea
Ministerul Educației nu are competențe medicale, drept urmare, în problema efectuării de teste Covid-19 în școli, instituția se uită „la experiența altor state”, a spus marți, într-o dezbatere desfășurată la Ploiești, ministrul Sorin Cîmpeanu. Acesta a insistat că în multe țări se folosesc teste neinvazive pentru a susține învățarea la școală, în condiții de pandemie, iar „eu voi pleda pentru asta: teste neinvazive”.

„Soluția este să nu inventăm roata în țară, soluția este să vedem cum folosesc alte state în școli, dar nu numai în școli, aceste teste noninvazive, care sunt puse la dispoziție gratuit de către stat pentru elevi”, a spus Cîmpeanu, referindu-se la incapacitatea sistemului medical și educațional din România de a asigura o testare eficientă în școli, în condițiile aplicate din februarie.

Sorin Cîmpeanu, în conferința de la Ploiești, pe tema măsurilor de testare în școli:
  • „Nu există capacitate în sistem. Când nu există capacitate și ai văzut că în două luni ai făcut 2% din teste, este clar că nu trebuie să insiști pe această linie. (…) INSP nu are testele neinvazive în proceduri. Este problema noastră să discutăm cu INSP să ia în considerare introducerea în proceduri, în limitele în care, din punct de vedere al specialității, al competenței medicale, acest lucru este posibil.
  • Noi, cei care nu avem competențe medicale, ne uităm la experiența altor state. Dacă cineva îmi spune mie că în sistemul de învățământ din Austria, din Franța, o listă întreagă de state se folosesc aceste teste neinvazive, folosesc teste neinvazive neacreditate, neomologate, dați-mi voie să nu cred. Știm sigur că se folosesc în alte state, că au relevanță în alte state unde personalul medical este mult mai disponibil decât în România. Și le folosesc pe acestea și se testează de două ori pe săptămână și se bazează pe acele rezultate.
  • Eu voi pleda pentru asta: teste noninvazive.
  • Nu e în competența Ministerului Educației, dar Ministerul Educației se uită la școlile din alte state care folosesc teste noninvazive, care nu necesită personal pentru administrare, ele pot fi chiar autoadministrate. Și, mai cu seamă, care generează un acord mai facil al părinților, pentru că (…) sunt rezerve nu numai pentru vaccinare, sunt rezerve și vizavi de testare. Noi trebuie să înțelegem acele rezerve. (…)
  • Soluția este să nu inventăm roata în țară, soluția este să vedem cum folosesc alte state în școli, dar nu numai în școli, aceste teste noninvazive, care sunt puse la dispoziție gratuit de către stat pentru elevi.”

Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea


5 comments
  1. Atâta timp cât dl Câmpeanu face tratare dpar cu aprobarea părinților, nu vor fi testati elevii fără simptome, care pot fi infectați și deosebit de contagiosi.
    Desigur ca nu este ajutat de ministerul sănătății ca să i se procure iar teste care sa nu fie folosite.
    Parintii nu sunt de acord cu testarea copiilor lor nu din cauza ca ar fi invazive testele, ci pentru ca nu ii interesează dacă copilul lor fara simptome este infectat. Și nu vor sa se afle asta, ca să stea toată familia în izolare doua săptămâni.
    Cat despre a-i obliga pe profesori sa se joace cu mucii și cu saliva elevilor, asta întrece orice bun simt elementar, domnule ministru!

  2. Sa ii spuna cineva lu’ domn’ ministru sa se uite bine la chinezi…aia au si teste anale, foarte precise, predictioneaza foarte bine prostia la nivel de varf! din pacate unul nu ar fi de ajuns pt domn ministru!

  3. Daca „nu e in competenta Ministerului Educatiei”, atunci nici efectuarea lor nu este. Asa ca trebuie sa o faca asistentii medicali. Eu sunt profesor. Sunt…”lucrator in educatie”, deci cand si-o vedea dom’ Campeanu ceafa un profesor va baga degetele prin gura elevului sau il va ‘indruma’ intr-ale flegmelor si rinoreelor. Destul!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Titularizare 2025

Educația este domeniul unde românii doresc cel mai mult ca statul să crească nivelul cheltuielilor / Calitatea profesorilor și eforturile elevilor – percepute drept cei mai importanți factori pentru succesul școlar, într-un sistem „subdezvoltat cronic” – raport

Cei mai mulți români percep că sistemul de educație îi favorizează pe elevii din mediile favorizate, iar problemele de echitate “combinate cu prezența unei legături intense între nivelul de educație…
Vezi articolul

Vladimir Tismăneanu anunță că renunță la titlul de Doctor Honoris Causa al SNSPA „din rațiuni de onoare” / Conducerea instituției l-a nominalizat joi pe președintele Donald Trump pentru Premiul Nobel pentru Pace

Vladimir Tismăneanu, profesor de științe politice și director al Centrului pentru Studiul Societăților Postcomuniste la Universitatea Maryland, a anunțat vineri, pe pagina sa de Facebook, faptul că a decis să…
Vezi articolul

44 de dezbateri pe proiectele legilor Educației ar fi avut loc în 28 de zile de când sunt puse în consultare publică, susține ministrul Educației / Numărul dezbaterilor crește fulminant, însă multe, dacă există, nu pot fi contorizate pentru că nu sunt făcute publice

Dacă la început, când a lansat în dezbatere publică legile Educației, ministrul vorbea de 10 dezbateri în 10 zile, adică o dezbatere pe zi, frecvența lor, pe baza cifrelor declarate,…
Vezi articolul

CNCD a amendat Ministerul Educației cu 10.000 de lei anul trecut, pentru discriminarea elevilor navetiști. Ministerul a dat în judecată Consiliul pentru Combaterea Discriminării și ne judecăm – anunță Csaba Asztalos

Lipsa gratuității transportului școlar în 19 județe este o încălcare a dreptului la educație, a declarat președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării. Csaba Asztalos a afirmat la Digi24.ro că anual…
Vezi articolul