Ministrul Educației, despre consumul de droguri în rândul elevilor: Nu vă așteptați să facă școala ce nu faceți voi ca părinți / Luăm măsuri prin care încercăm să schimbăm realitatea, dar ea trebuie schimbată de părinți, de profesori, de elevi

[jp_post_view]
Foto: FSEGA/UBB
Ministrul Educației, Daniel David, a afirmat că responsabilitatea prevenirii consumului de droguri în rândul elevilor nu poate reveni exclusiv școlii, ci aparține și părinților: „Nu vă așteptați să facă școala ce nu faceți voi ca părinți”, a declarat el, la Prima TV, în emisiunea Viitor pentru România cu Nicoleta Călugăreanu.

Ministrul Daniel David a vorbit despre problemele din școli legate de consumul de droguri și bullying și a afirmat că există reglementări clare, însă acestea „sunt forme fără fond, de foarte multe ori”.

El a mai declarat că schimbarea necesită un efort colectiv: „Luăm măsuri prin care încercăm să schimbăm realitatea, dar realitatea trebuie schimbată de părinți, de profesori, de elevi, că altfel degeaba”, a spus ministrul.

Întrebat ce se poate face ca procedurile să fie implementate și să nu rămână doar pe hârtie, ministrul a adus în discuție aplicarea de sancțiuni.

Redăm dialogul integral pe această temă:

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Și părinți educați, cu resurse, abandonează, fiindcă vezi consum de droguri în acele familii, nu neapărat în familiile celor care trăiesc în zone defavorizate. Deci nu este un motiv să spui că n-avem părinți care să fie ei suficient de educați, n-au resurse, vedem de multe ori probleme în celelalte zone unde părinții sunt educați și au resurse și mesajul meu este acesta: nu vă așteptați să facă școala ce nu faceți voi ca părinți. Acestea fiind spuse, școala sau noi încercăm să intervenim la mai multe niveluri și unele sunt de competența noastră, în altele trebuie să-i stimulăm pe alții.

Moderatoare: Din păcate, doare acest „încercăm” și ne-am dori cu toții să îl înlocuim cu „implementăm”.

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Este un adevăr. Haideți să nu facem terapie în care să pretindem că realitatea este altfel decât este. Vă dau un exemplu, de ce încercăm. Fiindcă avem un o metodologie foarte clară de management, ce trebuie să facă fiecare școală pentru un caz de bullying sau de violență, sau de hărțuire. Pasul unu, pasul doi, pasul trei. Am făcut și s-au făcut pregătiri peste pregătiri, cu profesori, cu inspectori, cu cei din școală, cu presa, încă când apar astfel de fenomene primesc telefoane: „ce măsuri și reglementări vreți să luați?” Păi sunt acolo, sunt forme fără fond, de foarte multe ori. De aceea spun că încercăm. Eu pot reglementa. Eu nu pot să mă duc în sala de clasă să pun dulapul și să iau telefonul copiilor.

Ce pot să vă spun este că luăm măsuri prin care încercăm să schimbăm realitatea, dar realitatea trebuie schimbată de părinți, de profesori, de elevi, că altfel, degeaba.

Moderatoare: Avem și știm deja lucrul acesta, la capitol de implementare am agreat că aici avem foarte multe lucruri, dar vă întreb, oare cum ajungem în punctul în care își asumă consecința faptului că nu implementează aceste proceduri?

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Prin sancțiuni. Însă auzim că se dau sancțiuni și sunt prea multe.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inspecții an școlar 2024-2025. Precizările Ministerului Educației pentru profesorii care urmează să susțină inspecțiile pentru gradele didactice, definitivat, precum și inspecțiile la clasă – document

Precizările referitoare la inspecțiile care se desfășoară în anul școlar 2024-2025 au fost transmise de Ministerul Educației către inspectoratele școlare, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa…
Vezi articolul

Directoarea Adriana Iancu, după creșterea normei didactice de predare: Mă tem de începutul anului școlar. Trăim un moment încordat și tensionat, fără doar și poate. Se simte o nemulțumire în rândul colegilor noștri

Adriana Iancu, profesoară de Limba română și directoare a Școlii Gimnaziale nr. 206 din București, a declarat că îi este teamă „de ceea ce va presupune școala în următoarele săptămâni”.…
Vezi articolul

„Nu văd România de astăzi ca pe o moștenire de la părinții noștri, ci ca pe o țară pe care am luat-o cu împrumut de la copiii noștri” – portret: 100 de ani de la nașterea fostului suveran al României, Mihai I

Luni, 25 octombrie, se împlinesc 100 de ani de la nașterea Regelui Mihai I, scrie Radio România Cultural într-un portret realizat cu această ocazie fostului suveran. După o domnie zbuciumată,…
Vezi articolul

Parteneriat strategic între Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și Universitatea Lucian Blaga din Sibiu: programe educaționale comune, aplicații comune pentru granturi mari, consultări în zonele de „suprapunere”

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) și Universitatea “Lucian Blaga” din Sibiu (ULBS) au încheiat un parteneriat strategic la nivel academic, potrivit unui anunț al celor două instituții de învățământ superior.…
Vezi articolul

Familiile vor putea angaja bone în baza unui contract individual de muncă încheiat între bonă și părinte, potrivit unui proiect de lege adoptat de Guvern / Amenzi între 2000 și 6000 de lei pentru cei care nu realizează dosarul personal al bonei

Potrivit proiectului de lege pentru modificarea și completareaLegii nr.167/2014 privind exercitarea profesiei de bonă, aprobat în Guvern astăzi, bonele vor putea fi angajate nu doar prin agenții ca până acum,…
Vezi articolul