Ministrul Educației din Franța vrea ca profesorii să poată preda și după studiile de licență, ca răspuns la deficitul de personal / Masteratul este obligatoriu pentru cariera didactică în prezent

5.581 de vizualizări
Absolventi Bacalaureat
Foto: © Sengchoy2016 | Dreamstime.com
Formarea inițială a profesorilor din Franța este pusă în discuție zilele acesta de ministrul educației Pap Ndiaye. Oficialul a declarat, într-un interviu recent pentru publicația Le Monde, că o soluție pentru a mări bazinul de candidați pe posturile de profesori ar fi intrarea lor în Învățământ și după licență, nu doar după studiile de masterat didactic (MEEF) pe care le consideră, în prezent, un parcurs universitar complet pentru un profesor.

Prin acest proiect, potrivit sursei citate, Ministerul Educației are să-și lărgească automat bazinul de recrutare, în contextul în care profesia trece printr-o gravă criză de atractivitate.

Pe de o parte, există mai mulți studenți la licență, dar, pe de altă parte, aceștia sunt mai înclinați, se crede, să se angajeze la un masterat mai „sigur” pentru ei în privința carierei, mai notează Le Monde. Reforma ar putea fi pusă în aplicare din 2025, spune ministrul Ndiaye. După licență, ar urma doi ani de predare plătiți pentru tinerii absolvenți, fără a-i împiedica să se înscrie după și la masteratul didactic – MEEF prescurtat în franceză, adică Științele predării, educației și formării, potrivit L’Etudiant.fr.

O criză a profesorilor a fost produsă în 2010-2011 când obligația de a avea master a intrat în vigoare și numeroși studenți n-au mai optat pentru meseria de profesor din cauza impredictibilității, conform sursei citate. La fel s-a întâmplat și după anul 2019, la altă reformă a formării inițiale, când Ministerul Educației din Republică a reintrodus obligativitatea masteratului: instituția a fost nevoită să angajeze, pentru anul școlar început în septembrie 2022, 5.000 de profesori suplinitori, calificați sau nu, pentru catedrele neocupate.

Cum devii profesor în Franța

În prezent, în Franța se poate preda după terminarea sistemului Bac +5: adică studii de licență (3 ani în sistemul Bologna la majoritatea facultăților, cum există și în România) și masteratul MEEF, apoi concurs de intrare în Învățământ, potrivit platformei oficiale devenirenseignant.gouv.fr, dedicată informațiilor despre intrarea în Învățământul din Republică.

Concursul de intrare în învățământ are mai multe forme. Există, pentru grădinițe și școlile primare, Concursul de recrutare a profesorilor, în traducere de la CRPEConcours de recrutement de professeurs des écoles. Pentru învățământul secundar există CAPESCertificat d’aptitude au professorat de l’enseignement secondaire, iar tot pentru licee sau pentru școlile înalte ori universități este necesar certificatul Agrégation.

Foto: © Sengchoy2016 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Salariile profesorilor din Franța vor crește cu câte 100-230 de euro net, din septembrie, anunță președintele Emmanuel Macron: Profesorii trebuie să fie mai bine recunoscuți și mai bine plătiți

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consiliul Național al Elevilor cere ministerului Educației dezbateri și consultări până la sfârșitul lunii pe tema modificărilor ce trebuie aduse Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP), în contextul în care din 5 septembrie structura anului școlar va fi împărțită în 5 module

Încă din luna aprilie 2022, ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, a menționat în repetate rânduri o serie de modificări care ar putea să fie introduse în noul regulament, și a anunțat…
Vezi articolul

Elevul din Deva prins cu droguri asupra sa, într-o deplasare Erasmus+, în Macedonia, consumase alcool și s-a comportat urât cu profesorii însoțitori, arată raportul Inspectoratului Școlar / Maria Ștefănie, șefa ISJ Hunedoara: Trebuie să îl consiliem și să-l ajutăm să depășească această etapă

Inspectoratul Școlar Hunedoara nu recomandă nicio sancțiune anume pentru elevul din Deva prins cu droguri asupra sa într-un proiect de mobilitate Erasmus+, în Macedonia de Nord, potrivit raportului final în…
Vezi articolul