Ministrul Educației: E foarte greu să înveți tabla înmulțirii fiind fericit, la un moment dat trebuie să fii stresat să înveți acele lucruri / Școala n-a fost gândită ca instituție a fericirii

9.076 de vizualizări
Foto: © Hongqi Zhang (aka Michael Zhang) | Dreamstime.com
Starea de bine este un context favorabil învățării, însă acest proces presupune și efort sau stres, a afirmat recent ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, în cadrul unei conferințe desfășurate la Târgu Jiu. „E foarte greu să înveți tabla înmulțirii fiind fericit”, a declarat ministrul, completând că „fericirea reprezintă un context al învățării, nu un scop în sine”.

În situația în care se pune prea mult accentul pe fericire, elevii nu mai sunt pregătiți să gestioneze frustrarea, eșecul sau presiunea, consideră ministrul: „ca urmare a acestei filozofii, am ajuns să nu mai avem toleranță la frustrare, nu mai știm să pierdem, nu mai știm să ne revenim după o situație în care am pierdut. În viață o să fie foarte multe lucruri complicate, în care nu vom reuși. Și atunci trebuie să știi să pierzi, să ai toleranță la frustrare și să revii din situația respectivă învățând ceva și dezvoltându-te personal”, a spus Daniel David.

„E foarte greu să înveți tabla înmulțirii fiind fericit. La un moment dat, trebuie să fii stresat ca să înveți acele lucruri”, a mai afirmat el.

Redăm declarațiile ministrului pe această temă:

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David: Cumva în școală, treptat, am început să punem un preț foarte mare pe a fi fericit. Școala n-a fost gândită ca instituție a fericirii. Adică societățile noastre n-au creat școala spunând: creăm niște instituții unde trimitem copiii să fie fericiți. Școala a fost gândită ca o instituție care transferă competențe, un loc în care ne ducem copiii astfel încât să asimileze acele competențe utile pentru viață. Evident că ar fi extraordinar de bine și eu, ca psiholog, nu pot să decât să susțin acest lucru, ca în procesul de asimilare a competențelor să existe mereu acel context care te face să fii și fericit, să mergi cu plăcere la școală, să-ți placă la școală. Mie mi-a plăcut la școală.

Și atunci, treptat, noi am uitat că fericirea, starea de bine, reprezintă un context al învățării, nu un scop în sine. Acesta este un lucru. Și doi, ca urmare a acestei filozofii, am ajuns să nu mai avem toleranță la frustrare, nu mai știm să pierdem, nu mai știm să ne revenim după o situație în care am pierdut. În viață o să fie foarte multe lucruri complicate, în care nu vom reuși. Și atunci trebuie să știi să pierzi, să ai toleranță la frustrare și să revii din situația respectivă învățând ceva și dezvoltându-te personal.

Acest lucru l-am uitat de foarte multe ori și atunci, de multe ori când suntem în faza în care pierdem ceva, un examen foarte greu, cineva ne-a tratat într-o manieră negativă, nu știm să abordăm constructiv acest lucru, adică să fim asertivi, să învățăm din pierdere, să confruntăm pericolul și pur și simplu ne retragem în suferință psihologică, anxietate, stări depresive. Deci cumva cred că este o combinație între caracteristicile pe care le avem în societate în acest moment și practicile pe care le avem în școală, că vă spun și știți, sunteți profesori, ați trecut cu toții prin școală, e foarte greu să înveți tabla înmulțirii fiind fericit, e foarte greu. Este la un moment dat un moment în care trebuie să fii stresat să înveți acele lucruri, da, și sunt multe astfel de situații care se pot întâmpla și în plus, când apar astfel de situații, ceea ce este important este să nu vă temeți să apelați la serviciile de specialitate, că încă este această idee că dacă ai o problemă psihologică e ceva rău, este stigma asociată problemelor psihologice, anxios, depresiv, prea slab și atunci te ascunzi și stai și suferi și problema se complică.

Foto: © Hongqi Zhang (aka Michael Zhang) | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


6 comments
  1. corect!!!
    Evoluția se face prin efort. in cazul de fata efortul intelectual.
    efortul doare .
    e ca și cum vrei sa faci muschi te duci la sala și pe urmă te plangi ca ai febra musculară.. da vrei muschi. si atunci s au inventat proteinele la borcan.. ca sa nu mai faca panseluțele febra musculara.
    La fel și cu educatia. vrei skilluri intelectuale , te strofoci dar te doare capul și nu mai ai timp de tiktok. Atunci s a inventat AI ul. raspunsuri gratuite , rapide și fara efort
    Dar și fara efect.
    In sfârșit a ieșit la interval psihologul David !
    Sa l ascultăm !

  2. Cat despre marele psiholog ce sa zic? Starea de bine nu inseamna fericire bre. Punem mana pe o carte si mai citim?

    Starea de bine are o legatura cu fericirea, dar nu este acelasi lucru. Starea de bine este un echilibru de durata intre emotii placute si neplacute. Fericirea este o emotie de scurta durata. Starea de bine inseamna siguranta, acceptare (alt concept neinteles in RO), relatii bune cu profii si colegii, inseamna sa aiba modele morale, valori. Inseamna sa stii ca nu vei fi lasat in urma (vezi metoda Shanghai).

    Bre, starea de bine incepe cu redefinirea relatiei profesor – elev, cu o comunicare buna, CU REDUCEREA STRESULUI NEJUSTIFICAT. Poate stie David la ce scoala se invata asertivitatea? Sau are impresia ca e un dat de la natura?

    Stresul dauneaza invatarii. Stresul scade performantelele, scade capacitatea de memorare, are efecte negative asupra creierului.
    Poate domnul psiholog dr. se refera la ceea ce numim eustres, care e un pic alta mancare de peste?

    In concluzie, ca sa nu o mai lungesc invatarea e mai buna fara stres, e mai buna cand elevul care se lupta ca sa fie la fel ca ceilalti (struggles) primeste suport (vezi metoda Shanghai). De aia exista scoala si educatie, ca sa se ofere suport.

    >> e foarte greu să înveți tabla înmulțirii fiind fericit
    Asa e David, cand o memorezi prosteste e greu. Cum ar fi sa fie invatata in contexte de viata?

  3. Ministrul care are timp de campanie politica, dar nu are timp sa se duca sa stea de vorba cu femeia care este in greva foamei in fata ministerului, semnaland probleme mari in sistem si legi ale educatiei care nu se respecta, autorizatii date scolilor materne germana fara sa indeplineasca criteriul minim de predare il limba germana.

    DEMISIA! RUSINE !!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca și rectorul SNSPA, Remus Pricopie, au fost decorați de Klaus Iohannis cu Ordinul „Steaua României” / Alți 13 profesori, directori, o inspectoare și 5 universități – decorate de președinte pe final de mandat

Ordinul Național „Steaua României” în grad de Cavaler i-a fost acordat rectorului Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA), Remus Pricopie, prin decret prezidențial, în data de 29 noiembrie, „în semn de apreciere…
Vezi articolul