Ministrul Educației, mesaj pentru profesori: Chiar cred că este inuman ca obligatoriu la gimnaziu sau la liceu, după ce copilul stă 6 ore la școală, să-i dai mai mult de 2 ore obligatoriu temă. Când vreți să mai aibă o viață? / Avem norme de ani de zile, vă rog să le respectați

40.248 de vizualizări
Foto: © Prostockstudio | Dreamstime.com
Ministrul Educației le-a transmis un mesaj profesorilor legat de temele pe care le dau elevilor: „Avem aceste reglementări în legătură cu temele de ani de zile, vă rog să le respectați. Chiar cred că este inuman ca obligatoriu la gimnaziu sau la liceu, după ce copilul stă 6 ore la școală să-i dai mai mult de 2 ore obligatoriu temă”, a spus David în raportul săptămânal prezentat joi, 5 iunie, pe pagina de Facebook.

„Din nou de eternele ore pentru temele pentru acasă. Am mai spus nu știu cât timp, că uneori mă simt ca în diverse povești ironice sau legate de umor. Noi avem aceste reglementări în legătură cu temele pentru acasă de ani de zile, doar că se pare că n-am știut sau am uitat eu ce fac și ce am făcut a fost să le aduc, să vi le readuc în minte și să vă spun că avem norme, vă rog să le respectați”, a spus Daniel David joi seara, în raportul săptămânal prezentat joi, 5 iunie, pe pagina de Facebook.

Chiar cred că este inuman ca obligatoriu la gimnaziu sau la liceu, după ce copilul stă 6 ore, poate 6 ore și ceva în școală, să-i dai mai mult de 2 ore obligatoriu temă pentru acasă. Dă-i 2 ore și lasă-l dacă dorește să facă el voluntar, fiindcă îi place, nu fiindcă este obligat. Când vreți să mai aibă o viață? Când?„, a spus ministrul.

Informații de context  

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat recent, în cadrul unei conferințe de presă, că profesorii care dau prea multe teme „merită” să fie atenționați. Acesta a vorbit și despre sancțiuni: „aici, sancțiunile sunt cele administrative, pe care le poate lua consiliul de administrație pentru diverse alte abateri. Este, efectiv, o abatere, ca orice altă abatere de la regulamentul școlii”.

În luna aprilie, Daniel David, Ministrul Educației și Cercetării, a declarat, la prezentarea raportului săptămânal, referitor la temele elevilor, ca dirigintele să aibă grijă de coordonarea între profesori, „pentru a nu încărca, într-adevăr, mai mult decât este cazul copiii”. Acesta a afirmat că „temele n-ar trebui la nivelul învățământului primar să depășească o oră pe zi, 2 ore la gimnaziu și la învățământul liceal.”

Recent, Ministrul Educației și Cercetării le-a transmis părinților îngrijorați că elevii primesc prea multe teme „să sesizeze dirigintele, directorul școlii”. Dacă nu primesc răspuns, să se îndrepte spre inspectorat și abia apoi la minister, a spus acesta.

Adriana Iancu, profesoară de Limba română și directoare a Școlii Gimnaziale nr. 206 din București, a declarat, pentru Prima TV, că „temele nu trebuie privite numai din perspectiva aceasta a formării, a învățării imediate”. Aceasta este de părere că temele sunt „un exercițiu, în primul rând, pentru gestionarea timpului, pentru gestionarea atenției”.

Dana Bobocea, directoarea Colegiului Național Grigore Moisil din București, a spus, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că elevii trebuie să vină să spună profesorului dacă a înțeles sau nu a înțeles ceva din temă sau din lecția predată. Dacă lucrurile sunt în neregulă, abia atunci să solicite ajutorul unui alt profesor, consideră Dana Bobocea.

Un studiu experimental condus de cercetătorul Dacian Dolean, care a explorat impactul temelor asupra elevilor de clasa a III-a, la Română și la Matematică, a întors „efecte uriașe la dezvoltarea cunoștințelor (2.58), dar și la rotunjirea numerelor naturale (0.71) și la aflarea termenului necunoscut (0.20)”, în condițiile în care „efectele medii ale programelor de intervenție educațională sunt în general pe la 0.1 dintr-o abatere standard”, a explicat acesta pentru Edupedu.ro.

Cercetătorul a declarat, într-un interviu acordat Edupedu.ro, că a derulat cercetarea pornind „de la premisa că la clasa a III-a timpul de rezolvare a temei pentru acasă nu ar trebui să depășească 40 de minute”. O altă specificitate a acestui experiment a fost implicarea părinților elevilor, care au fost sprijiniți cu ghiduri create special pentru ei să își ajute copiii cu efectuarea temelor pentru acasă.

În februarie 2023, Oana Moraru, educatoare, expert educațional și director de școală privată, a explicat de ce părinții trebuie să îi ajute pe copii la teme, în special în primele clase: “Recomand părinților, cel puțin la clasele I și a II-a, să-și dedice cât mai mult timp temelor copiilor și să se oprească din a formula în jurul lor expresii de genul: hai mai repede, să le terminăm ca să te jocihai mai repede, hai să nu le mai lăsăm pe ultima sută de metri, să scăpăm de ele”. “Felul în care privim noi învățarea se duce în sistemul copilului ca un virus”, a spus Oana Moraru în podcastul Cu capul în Nori.

Tema nu trebuie să fie o pedeapsă sau o armă. Tema trebuie să fie efectiv o posibilitate ca el (elevul – n.red) să-și consolideze acasă, să-și însușească foarte bine ceea ce a învățat la școală, să-și întipărească lucrurile acelea în minte, atât”, a precizat Florentin Gheorghe, profesor de Limba română, la Radio România Actualități.

Foto: © Prostockstudio | Dreamstime.com /
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


41 comments
  1. Temele nu sunt obligatorii. Este foarte important scopul lor, ce anume urmărește profesorul atunci cand da tema. Eu cred ca ar fi bine sa ne asumam consecințele deciziei de a nu face tema. Ma refer ca, copilul sa faca cât poate, cat stie, intr-un mediu controlat, fara sa fie deranjat de alți factori, oricare ar fi aceia. Parintele sa intervină cand copilul are nevoie nevoie de ajutor, ori la rezolvarea temei, ori la reglarea emoțiilor cand apar consecințele unei teme nefăcute. Ideea este ca se poate, în unele situații sa fie multe teme, dar ATENTIE, este important cum reacționa și ca parinti și ca și profesori. Dacă nu vor lucra tot ce primesc, ce se intampla? Aici este necesar sa fiți atenți, sa nu se încalce legea. Numai bine și spor în toate.

  2. Pai normal cum să își piardă catedra unii profesorii și da ei nu au timp în clasă ei nu pot să stea la muncă mai mult de 5 ore dar copii au 4-6 pagini temă la o singură materie ca nu fac față cadrele la ore …. Nu știu cum pe vremuri făceau față cadrele la ore și aveau în clasă 30+nr de elevi și acum cu 20 sau mai puțini nu fac față.

  3. Să facă ce, în timpul liber? Să se uite la prostii şi proşti pe you tube? Că de citit, de bunà-voie, sigur nu citesc….Cu aproape 30 elevi într-o clasà, când sà se aprofundeze materia predată? Cum de oameni de 50, 60 de ani scriu corect gramatical, fată de cei care-s acuma în şcoalà? Pentru că elevii erau puşi la treabà şi profesorii erau lăsați sa-şi facà meseria. Profesorii nu-s dădacele sau bunicii copiilor.Doza de înțelegere trebuie sà fie limitată. Nu poți înțelege un an întreg, că l-a durut burta pe copil când a trebuit sà vinà la şcoală, mai ales dacă a avut şi test anunțat, chiar… Nici adulților nu le place cãteodatà să meargă la servici, dar o fac, din datorie, conştiință, responsabilitate…, lucruri, care, dacà nu sunt învățate de când sunt mici, nu le mai deprind veac.

    1. De exemplu să își trăiască copilăria, să iasă afară și să se joace , să vorbească între copii că sunt colegi ori prieteni și da să stea inclusiv pe YouTube dacă așa simt ei să se relaxeze. Este timpul lor,nu tot ceea ce ne făcea pe noi fericiți acum 30 -40 de ani îi face și pe ei fericiți. Tatăl meu de exemplu se juca cu mingii făcute din cârpe și era super fericit să își rupă picioarele pe maidan printre ruine,pe mine nu m-ar fi făcut așa ceva fericită iar pentru copiii mei cu atât mai mult zic pas . Da,sunt de acord cu ministrul învățământului referitor la teme.

  4. Stimabilul ministru parca are în agenda îndobitocirea elevilor! De când ocupa acesta funcție toate declarațiile lui sunt in acest registru!

    1. De când credeți că un copil cu cât stă mai multe ore la școală și călare pe teme devine mai inteligent? Chiar sunt părintele care sunt de acord cu domnul ministru și chiar ar fi bine să fie interzise inclusiv așa zisele teme pentru vacanța. Vacanța ca și timpul liber este pentru odihnă, prieteni, recreere,filme, teatru etc. Exact ca și adulții. Ce ar fi ca după ce terminați serviciul să vă mai dea șeful dumneavoastră acasă încă 4-5 ore suplimentar să munciți nu de alta dar să nu uitați ce ați făcut la muncă?

  5. la gimnaziu? despre ce vorbim? am avut teme 2h in 5-8 la mate si romana. in liceu aveam 9 pagini 3 referate memorate 10min de spus la nimereala 2 paragrafe si ne nota pe foaie. asta era tortura. din 5-8 pana dupa liceu profi ne dau teste si teze special create sa ne scada notele sa nu fie note bune ne si spune in fata ca nimeni nu o sa treaca la materia lor. toata cladirea de elevi in cunoaste si niciun elev nu ii place. (liceu teoretic dante alighieri) mai si zice ca merg sa se razvrateasca impotriva sisyemului defectuos de SALARII fiindca asta ii doare pe ei. mai multi bani..politica. sa guverneze tara practic sa iti 2 la viata, 4.5 la mancare. tot prof de mate. ne facea un exercitiu, apoi se oprea la mijloc se uita pe el zicea ca nu e bine lua cartea se uita prin ea crea un exercitiu din jumatatea de exercitiu scris apoi il facea incontinuarea primului exercitiu apoi se oprea spre final si se uita printre ele 2 si nu stiu de ce niciunul nu e corect. scris o formula de inchiere apoi exagerat de curajos ne intreba ati inteles? nimeni: nimic el: hai sa face ceva mai greu, avem nevoie de o prpvocare reala! apoi 2h teme pe care nimeni nu le facea apoi 3 pct daca facea careva temele la ascultare sau 7 nota maxima in catalog. si ne scria pe tabla din ce ne da tezele si noi memoram alea si luam 7-8 la mate info.

    1. Dacă-ți făceai tema aia vreodată, învățai să scrii și să formulezi câteva idei coerente în 12 ani de școală.

      Mai răsfirați, băieți, mai răsfirați.

  6. Eu credeam ca temele sunt date pentru aprofundarea celor predate la ora, pentru descoperirea de catre elev a ce a inteles si mai ales a ce nu a inteles din ce i s-a predat la ora, pentru ceea se cheama studiu individual, pentru repetarea si fixarea unor notiuni, dar, in sfarsit, banuiesc ca toate cele scrise mai sus nu au nicio legatura cu scaderea dramatica a nivelului de cunostinte elementare, cu analfabetismul de toate felurile….
    De curiozitate, intreb pentru un prieten : cu ce altceva mai util, mai folositor, mai educativ, mai bun, le ocupa timpul liber propriilor copii acei parinti care sunt atat de inversunati contra temelor pt acasa si pun pe locul doi ce le ofera scoala si considera ca aceste teme stau in calea fericirii copiilor lor…?
    Culmea esre ca aceeasi parinti dau vina tot pe scoala ca nu face si nu drege si ca profesorii sunt singurii vinovati pt nimicul constatat in capul propriilor copii….
    E o intrebare retorica,, stati linistiti dragi parinti anti-teme, nu va incordati muschiul creierului prea tare ca poate va plezneste…

  7. Sunt cadru didactic. Domnule ministru, umblați la programele școlare! Urgent! Sunt foarte încărcate! Nu e timp suficient pentru consolidarea cunoștințelor.

  8. Domnule ministru,
    oare de ce trebuie să stea copiii 6 ore la școală? Nu cumva pentru că au prea multe materii??
    Oare de ce primesc prea multe teme la matematică sau limba română? oare nu pentru că examenele ce se apropie sunt focalizate pe aceste materii? de ce nu reglementați admiterile la studiile liceale și universitare doar pe baza examenului de admitere? în acest fel învață și face teme fiecare cât dorește.

    1. Buna ziua ! Aveți perfectă dreptate în legătură cu temele . Elevii petrec 6-7 ore la școală după care teme la 3,4 materii care de multe ori depășesc 2-3 ore . Dacă facem un calcul copiii petrec 9-10 ore legați de școală . Ei când se mai pot bucura de copilărie ? Când se mai pot juca sau întâlni cu prietenii ? Când ajung deja la gimnaziu sau liceu sunt scârbiți de școală și ne mai mirăm că mulți abandonează școala sau scad foarte mult la învățătură . Exact din motivul acesta că pur și simplu se satură de școală până la vârsta asta în loc sa ii facem să își dorească să vina la școală noi îi facem sa nu mai vrea să audă de ea.Multumesc.

    2. Cine sa va mai inteleaga? Ca stau elevii 6 ore la scoala nu e bine ca e prea mult (desi asa e in majoritatea tarilor). Daca stau doar 4 ore… ‘pai eu lucrez, ce naiba fac cu copilu’ de la 12 acasa?’ sau ‘ce fac profesorii aia, muncesc doar 4 ore’! In loc sa sustineti ca elevii sa aiba mai multe ore/activitati (aici ar trebui sa faca parinti presiuni pentru finantare de activitati/sport/ore remediale/dotori), sa stea cu colegii intr-un mediu organizat si sigur, sa invete, sa nu se apuce de consum de droguri, sa nu stea atat pe telefoane etc., dvs. sustineti sintagma ‘fara teme’ (sa nu cumva sa il surmenam pe dl. Goe) si cat mai putine ore!

  9. Eu dau temă un număr de probleme care nu este obligatoriu.Face fiecare cât poate.
    Problema este că unii dau probleme pe care elevii nu știu să le rezolve.Din păcate nici manualele nu sunt bine structurate în acest sens.

  10. Bun găsit! Da, există reglementări privind temele pentru acasă de ani de zile, dar mulți nu le cunosc, iar alții se pare că le-au uitat. Temele pentru acasă trebuie date cu discernământ pedagogic: scop, finalitate/eficiență pentru elev, pentru progresul lui, altfel sunt balast. A auzit cineva de psihologie, de pedagogie, de didactică?! Dacă da, unele comentarii ar trebui să fie mai echilibrate și mai argumentate!
    *AI ai dreptate în tot ce ai prezentat în comentariul tău!
    *Xman, te duci la școală ca să faci concurență la ținute cu elevii?!
    Am fost cadru didactic timp de 41 de ani, cu un salariu de cel mult 3000 de lei, am purtat și port haine de la sh, n-am avut IPhone, nici adidași de firmă, dar am avut altceva mult mai de preț! Am avut dorința și motivația de a oferi elevilor mei din modesta mea știință, din bucuria de a face „pași” împreună, de a fi o echipă, de a avea încredere, speranță! Și asta a dat roade! Am încheiat activitatea în urmă cu 5 ani și spun sincer că parcursul a fost greu, chiar din ce în ce mai greu, dar nu am renunțat să cred în copii, în oameni, în „misiunea și responsabilitatea” noastră, ca dascăli, și m-am bucurat maxim de momentele lui „Mulțumesc, doamna!”
    Să nu uităm că lucrurile funcționează după principiul „Ce oferi, aia primești!”, așa că, oferiți bucurie, încredere, speranță, iubire, apreciere și le veți primi înzecit!
    Numai de bine tuturor!

    1. D-voastră vorbiți din amintiri, ați ieșit din sistem exact înainte de pandemie, nu știți ce monștri a născut aceasta!

      Viață lungă la pensie și sănătate, dar vă rog nu ne mai puneți pe toți într-o oală, ca ministrul, că nimeni n-a intrat în învățământ doar pentru bani sau beneficii, iar energia noastră nervoasă e mult, mult prea mult încercată de mai mult de 5 ani încoace.

  11. Sunt de acord cu dl ministru,prea multe teme,mai ales la matematica,chiar si in vacante,sunt multe probleme care trebuie reglementate,succes in continuare

  12. Nici caietele sa nu le mai care la școală. Sunt grele si inutile! Doar telefoanele, care sa fie de min 5000ron, căștile și eventual o baterie externa . Atunci , părinții și dl ministru o sa fie mulțumiți. Cresc liberi și nestresati….

    1. Sunt de acord cu dvs. Pe lângă telefoane, elevii sa aibă asupra lor și căști de cel puțin 2000 lei,ca să nu aibă probleme cu auzul precum și 2 acumulatori de cel puțin 20000 mA. Iar pentru integrarea lor în mediul on-line musai să aibă și ochelari VR și acces la AI. În acest fel rezolvarea temelor nu va mai fi vreo problema( AI va rezolva orice temă) iar succesul va fi asigurat necondiționat. Și bineînțeles elevii nu vor mai fi stresați, nu vor mai protesta ca nu le mai ajunge timpul pentru distracție și toată lumea va fi fericită!

  13. Si uite asa ajung sa fie dezamăgiți si ultimi profesori care isi mai bateau capul , si pur si simplu nu o sa le mai pese de nimic ! Vor merge la ore , vor face treaba ca intr-o corporatie fara sa deranjeze pe nimeni si la final de program nu mai răspunde nimeni la telefon!
    Asta da schimbare …..

  14. In orașele mari, toate școlile de cartier au gimnaziul de după-amiază pentru că dimineața sunt clasele primare. Doar colegiile de.top au învățământ de dimineața. Copilul meu de 13 ani ajunge acasă la 7 seara 3 zile pe saptamână și 2 zile la 18. STITI CE INSEAMNA 3 ORE DE TEME ZILNIC? Si asta pentru că nu au loc clasele de gimaziu să invețe dimineata, și fac ore dupa-amiază, ca in comunism. A ramas în școala de cartier cu gimnaziul după-amiază. Se apucă la 8 seara de teme și stă până la 23, iar dimineața la 7 e in picioare, frânt de obosealä. Eu inteleg ca materia se sedimenteaza daca se lucreaza zilnic, dar i-aș pune si eu pe cei din minister să facă teme la 10 noaptea, să faca demonstrații la geometrie și fizică, sau comentarii și compuneri la literatură, proiecte la educație tehnologică sau să învețe câte un capitol la biologie ca să nu ia 4 la testele surpriză neanunțate, să vedem cât de creativi si competenti ar fi…și dacă îl scol să le facä pe toate dimineața, nu e timp până la 11 când trebuie să meargă la școală, si credeti-ma ca nu sta pe telefon pe retele sociale, ca are control parental pe telefon..iar dimineața nu e nimeni ca să-l ajute cu vreo idee, cä noi părinții suntem la serviciu….suntem SINGURA ȚARĂ din UE care mai are învățământ de după-amiazä la 35 de ani de la revoluție, și asta pentru că nu se construiesc școli, dar pe lângă această nedreptate avem și cea mai încărcată programä din UE pentru acest examen stupid de EN, care culmea iți decide și viitorul. Eu intleleg sa avem cultura generala si sa o evaluam, dar programa e mult prea incarcata. Va dau exemple de biologie la EN de cl a VI-a: Uneste fiecare din cele 4 animale cu tipul de inima pe care o detine: Albina,
    Broasca de lac, Crapul, Pelicanul cu 1. Inima bicamerală, . 2. Inima tricameralā, . 3. Inima tetracamerală. Sau ce fel de nutritie ( Nutriție heterotrofă parazită, Nutriție heterotrofă saprofită, Nutriție autotrofă, Nutriție mixotrofă/mixtă – simbiontă) au urmatoarele plante: Brazii, Ciupercile cu pălărie, Lichenii . Acestea sunt subiectele din 2025 de la MAte si stiinte. La clasa a VIII e cel mai stupid și nedrept examen pentru viitorul unui copil. Daca se vor introduce biologia, geografia, fizica sau istoria, va fi crunt pentru elevi daca n use va scadea complexitatea subiectelor. Bacul îl mai poți da de 5 ori dacă l-ai ratat, dar EN te poate repartiza în cel mai slab liceu din oraș dacă ai avut o zi proastă..Pe langa meditatiile la mate si romana, vor trebui sa faca acum si la celelalte materii ca sa faca fata programei si subiectelor de examen… sau vor fi si mai multi analfabeti functionali. Am nepoți și cunoștințe, în UK, Olanda și Germania a căror copii au fost incadrați în 2 clase mai mari decât prevede vârsta, doar pentru că știau materia și s-ar fi plictisit. Datorită programei încărcate și a învățământului nocturn am un copil depresiv, Care a renunțat plângând la sport pentru că nu mai e timp de el în timpul săptămânii, iar sâmbăta avem meditații la română, mate și engleză ca să poată înțelege materia mai bine. După 25 de ani de la terminarea liceului parinții nu mai reușesc să-și aducă aminte materia, mai ales când mai este un elev în familie, astfel că se ajunge la meditații. Un copil care era vesel până în clasa a V-a a ajuns la psiholog cu dureri de stomac și griji zi și noapte dacă nu va intra la un liceu mai bun…și credeți-mă că nu are timp de telefoane sau rețele sociale în timpul săptămânii. Abia dacă se uita la un film în weekend…dar nu-i așa nimeni nu-și dorește schimbare în programă, pentru că banuții din meditații sunt tare frumoși ca să-i ridicăm pe elevi și să treacă examenele. Doar cadrele și ministerul au de câștigat, singurii care pierd sunt elevii, ce-și pierd copilăria devenind depresivi și anxioși, iar părinții sunt buni de plată pentru meditații, psiholog și doctori care să trateze spatele gârbovit de ghiozdanele de 8-10kg. Stiți cât e o ședință la paiholog ca să pot liniștii copilul că mai există viață și dupa evaluarea națională? În orașele mari e 250. Iar o ședință de meditații e pe puțin 120. Să facem un calcul: 250*4 + 120*4*3 materii= 2440 pe lună de copil…unde deja sunt doi , faci credit…România educată cu ministerele corupte conduse de grupuri de interese , și ne mai mirăm de ce scade natalitatea, de ce avem un procent așa de ridicat de analfabetism sau de ce emigrează familiile ….

    1. La gimnaziu are (nu știu clasa, deci numărul de ore e aproximativ): 4 ore de română/matematică pe săptămână, 2×2 limbă străină, câte 2 de fizică/chimie, 1-2 de biologie, 1-2 de geografie/istorie, câte 1 de muzică, desen, tehnologică, TIC, 2 de sport. O fi având și opționale.

      Teme nu primește la muzică, desen, tehnologică, sport, TIC, biologie, geografie și istorie. Teme primește la mate/română, poate și la limbă străină, fizică și chimie. Deci are timp între ore în care să facă temele. Nu exagerați, în afară de mate și română, nimeni nu dă teme în absolut fiecare oră.

      Cu alte cuvinte, nu e nevoie să se apuce să facă teme zilnic, pentru că are timp destul în alte zile când e mai puțin sau deloc încărcat.

      Și așa i se par multe și grele?

      Și-atunci ați găsit soluția – în puținul timp liber pe care-l are (și pe care l-ar putea folosi pentru a-și face temele și a înțelege în ritm propriu materia sau pur și simplu pentru a se relaxa și a face sportul care-i place)… îl îndopați cu meditații. Bine-atunci.

      1. Mai sunt și alte situații.Copilul meu de clasa a patra are zilnic temă la matematică și română.La istorie,geografie și științe mereu și temă +lecție de învățat. La toate astea se adaugă portofolii de făcut citind de pe net și de citit minim trei cărți pe modul. Chiar nu mai are viață. Și dacă mergem la sfârșit de săptămână la bunica suntem cu caiete după noi.

        1. De câte ori pe săptămână are geografie și istorie? Iar matematică ȘI ȘTIINȚE e un singur obiect de studiu în planul cadru la învățământ primar.

          Ia încercați să-i faceți un program clar – vine la de școală, se odihnește, mănâncă, doarme, etc, și apoi de la 3 la 5 (sau cum îi vine lui bine) are strict program de teme și învățat. Nu se încadrează, verificați de ce. Asigurați-vă că n-are telefonul alături sau televizorul deschis sau frați care să stea să-l oprească din ce face. Nu e fizic posibil pentru el să-și pregătească lecțiile PENTRU A DOUA ZI, nu pentru restul săptămânii, discutați cu cei de la școală care sunt cauzele.

          Iar dacă are copilul probleme reale (nu că n-are timp de social media) și nu ține pasul… nu e nicio rușine să apelați la specialiști care să-l sprijine la nevoie. Dacă are deficit de atenție, sau ADHD, sau orice altă problemă de adaptare care-l împiedică să se concentreze, poate fi ajutat dacă se intervine la timp. Există numeroase mecanisme cu care copiii pot fi învățați să lucreze, la nevoie. Doar să vreți.

          1. Revin. Matematica și Științele sunt două materii diferite,nu se studiază împreună. Nu este distrasă la teme pentru că este supravegheată de mine și ajutată când e nevoie. Doar copierea enunțurilor(obligatorii)îi răpesc ceva timp.Ce nu mi se mai pare corect este să se lucreze la matematică 2-3 probleme într-o oră și pentru acasă 10 ca temă.

          2. Chiar are un program zilnic regulat dar volumul de lucru depășește uneori cu mult aceste două ore.Eu nu am avut niciodată teme la ed.civică sau istorie,să învăț lecția era destul.

          3. @Cri: atunci puneți problema exact așa la o ședință cu părinții, pentru că nu poate fi singura elevă care nu termină temele într-un timp rezonabil. Discuția cu învățătorul/învățătoarea e singura care poate lămuri exact cât de încărcat e programul copilului și de ce. Și când sunt mulți, puterea crește.

            Poate că cele 10 probleme nu sunt TOATE date ca temă. Poate că e dat un număr de probleme din care să facă doar câte poate/vrea. Poate că nu sunt de pe o zi pe alta. Discutați cu cadrul didactic și vedeți unde e încurcătura.

            P. S. Dar mi se pare total cretin să pui copilul să copieze enunțul când ar putea doar nota ce este absolut necesar pentru rezolvare. Poate că ideea e să exerseze scrisul de mână, dar cu siguranță ar putea face asta în mod diferit, creativ, care să-i placă și elevului.

  15. In orașele mari, toate școlile de cartier au gimnaziul de după-amiază pentru că dimineața sunt clasele primare. Doar colegiile de.top au învățământ de dimineața. Copilul meu de 13 ani ajunge acasă la 7 seara 3 zile pe saptamână și 2 zile la 18. STITI CE INSEAMNA 3 ORE DE TEME ZILNIC? Si asta pentru că nu au loc clasele de gimaziu să invețe dimineata, și fac ore dupa-amiază, ca in comunism. A ramas în școala de cartier cu gimnaziul după-amiază. Se apucă la 8 seara de teme și stă până la 23, iar dimineața la 7 e in picioare, frânt de obosealä. Eu inteleg ca materia se sedimenteaza daca se lucreaza zilnic, dar i-aș pune si eu pe cei din minister să facă teme la 10 noaptea, să faca demonstrații la geometrie și fizică, sau comentarii și compuneri la literatură, proiecte la educație tehnologică sau să învețe câte un capitol la biologie ca să nu ia 4 la testele surpriză neanunțate, să vedem cât de creativi si competenti ar fi…și dacă îl scol să le facä pe toate dimineața, nu e timp până la 11 când trebuie să meargă la școală…și dimineața nu e nimeni ca să-l ajute cu vreo idee, cä noi părinții suntem la serviciu….suntem SINGURA ȚARĂ din UE care mai are învățământ de după-amiazä la 35 de ani de la revoluție, și asta pentru că nu se construiesc școli, dar pe lângă această nedreptate avem și cea mai încărcată programä din UE pentru acest examen stupid de EN, care culmea iți decide și viitorul. Eu intleleg sa avem cultura generala si sa o evaluam, dar programa e mult prea incarcata. Va dau exemple de biologie la EN de cl a VI-a: Uneste fiecare din cele 4 animale cu tipul de inima pe care o detine: Albina,
    Broasca de lac, Crapul, Pelicanul cu 1. Inima bicamerală, . 2. Inima tricameralā, . 3. Inima tetracamerală. Sau ce fel de nutritie ( Nutriție heterotrofă parazită, Nutriție heterotrofă saprofită, Nutriție autotrofă, Nutriție mixotrofă/mixtă – simbiontă) au urmatoarele plante: Brazii, Ciupercile cu pălărie, Lichenii . Acestea sunt subiectele din 2025 de la MAte si stiinte. La clasa a VIII e cel mai stupid și nedrept examen pentru viitorul unui copil. Daca se vor introduce biologia, geografia, fizica sau istoria, va fi crunt pentru elevi daca n use va scadea complexitatea subiectelor. Bacul îl mai poți da de 5 ori dacă l-ai ratat, dar EN te poate repartiza în cel mai slab liceu din oraș dacă ai avut o zi proastă..Pe langa meditatiile la mate si romana, vor trebui sa faca acum si la celelalte materii ca sa faca fata programei si subiectelor de examen… sau vor fi si mai multi analfabeti functionali. Am nepoți și cunoștințe, în UK, Olanda și Germania a căror copii au fost incadrați în 2 clase mai mari decât prevede vârsta, doar pentru că știau materia și s-ar fi plictisit. Datorită programei încărcate și a învățământului nocturn am un copil depresiv, Care a renunțat plângând la sport pentru că nu mai e timp de el în timpul săptămânii, iar sâmbăta avem meditații la română, mate și engleză ca să poată înțelege materia mai bine. După 25 de ani de la terminarea liceului parinții nu mai reușesc să-și aducă aminte materia, mai ales când mai este un elev în familie, astfel că se ajunge la meditații. Un copil care era vesel până în clasa a V-a a ajuns la psiholog cu dureri de stomac și griji zi și noapte dacă nu va intra la un liceu mai bun…și credeți-mă că nu are timp de telefoane sau rețele sociale în timpul săptămânii. Abia dacă se uita la un film în weekend…dar nu-i așa nimeni nu-și dorește schimbare în programă, pentru că banuții din meditații sunt tare frumoși ca să-i ridicăm pe elevi și să treacă examenele. Doar cadrele și ministerul au de câștigat, singurii care pierd sunt elevii, ce-și pierd copilăria devenind depresivi și anxioși, iar părinții sunt buni de plată pentru meditații, psiholog și doctori care să trateze spatele gârbovit de ghiozdanele de 8-10kg. Stiți cât e o ședință la paiholog ca să pot liniștii copilul că mai există viață și dupa evaluarea națională? În orașele mari e 250. Iar o ședință de meditații e pe puțin 120. Să facem un calcul: 250*4 + 120*4*3 materii= 2440 pe lună de copil…unde deja sunt doi , faci credit…România educată cu ministerele corupte conduse de grupuri de interese , și ne mai mirăm de ce scade natalitatea, de ce avem un procent așa de ridicat de analfabetism sau de ce emigrează familiile ….

  16. Ministrul David crede că ăștia respectă ceva? Din contră, știu doar să se plângă că, vezi Doamne, au salarii mici, că muncesc mult, când de fapt pentru 4 ore pe zi, au salarii și sporuri mari și nici nu le pasă de beneficiarii educației, adică elevii. Unii dintre profesorii, vin la școală doar ca să plece de acasă, nu își dau interesul la clasă, dacă nu au chef să predea, îi pun pe copii să conspecteze din manual, fără ca ei să înțeleagă ceva și fără să le explice, că de-aia te-ai făcut profesor, să educi și să transmiți mai departe cei ai învățat tu, pentru că manualele sunt scrise în limbaj de lemn, iar dacă sunt materii de examen, vin la școală doar ca să caute clienți, pe sume mari neimpozitate, pentru meditații, iar copiii care nu fac meditații cu ei sunt marginalizați și apoi, profesorii, încep și se plâng că nu învață și stau pe rețelele de socializare. După ce că nu fac mare lucru la clasă, elevii primesc teme extrem de multe pentru acasă, de au ajuns săracii să aibă programul de lucru al unui adult, de 8-9 ore, să fie foarte obosiți și școala să le provoace scârbă și se mai miră „stimații” profesori, de ce părinții vin la școală să discute cu ei. Pentru că sunt nemulțumiți de procesul educației în școală și pentru că profesorii nu își îndeplinesc menirea de dascăli, să le predea copiilor în așa fel încât să înțeleagă și să le fie drag să vină la oră și să placă profesorul. În alte state din UE, nici măcar nu se mai dau teme pentru acasă, pentru că acolo,.profesorii știu să predea și să îi respecte pe elevi.

  17. Cum or fi facut teme generatiile de dinainte când invatau si sambata?? Atata ii aoliti pe leneșii ăștia. Ziceți mai bine ca isi fac acum temele cu ChatGPT.

  18. Sunt de acord vu dl ministru. Nu poti obliga un copil din clasa pregatitoare sa scrie pagini intregi, iar de ceilalți nu mai comentez.

      1. Unii din comentacii ăștia (gen DarkKnight, alias OanaM) mint cum respiră. Nu te mai complica cu ei.

  19. Si care sunt acele norme, ce legi sau regulamente avem pentru teme? Care sunt sanctiunile pentru profesori, cum se constata ca un profesor a dat prea multe teme, cine le aplica?

  20. dar nu este mai bezmeticule inuman ca eu sa stau 6 ore intre niste copii scapati de sub control si intre care stau sa nu se bata si incerc sa predau si dupa astea 6 ore de chin sa ma mai ti tu 2 ore in scoala ca sa fac 8 ore cat consideri tu?
    inuman nu este mai nesimtitule ca o chirie cu utilitati este cat jumate din salariu meu ?
    inuman nu este mai nesimtitule cand elevii vin cu adidasi de 3000 ron si eu imi iau haine de la second?
    inuman nu este mai nesimtitule cand elevul vine cu ifone cat costa masina mea cu care fac naveta?
    bai nesimtitule un debutant are sub 4000 ron
    si tu ii ceri sa stea 8 ore cand un medic pe 5-6 ore are 120 milioane?magistratii la fel si lista e lunga
    bai nesimtitule au ajuns elevii sa rada de noi cum venim imbracati la scoala din lipsa de bani
    sa ti fie rusine ,esti pus pe a distruge acest invatamant!

  21. Valid, real, aplauze!!!

    Atunci aplică și tu, ministru, legea, pentru profesori!! 8 ore CLARE, delimitate de orice altceva care înseamnă viață privată. Chiar dacă mă ții la școală, nu-i bai, stau 8 ore. 8 ore FIX.

    Nu mă ocup de altceva – nu fac tiktok-uri sau live-uri (ca elevii mei, în timp ce-ar trebui să-și facă temele), nu trimit mesaje de amenințare sau înjurături pe social-media (voi ne-ați pus să avem grijă de ce fac elevii dincolo de pereții școlii) – doar predare/evaluare, sarcini administrative în limita a 8 ore pe zi. Legate între ele, evident, că doar vrei să am program de fabrică – foarte corect, hai să punem program de fabrică sau de corporatist 9-17 (sau 8-16 în cazul nostru).

    DUPĂ AIA??

    Păi după aia, să mă lași ministrule. Nu mai răspund la telefon sau mesaje, nu mai dau situații (dăm situații până la 9 seara pentru absențe anunțate, ca să mai scutească statul niște bani cu programele naționale), nu mai trimit tabele, cereri, explicații, para-explicații, mesaje private spre părinți, ghiduri despre cum să acceseze catalogul electronic că și-au uitat parola sau nu mai știu pașii sau și-au schimbat telefonul… Nu mai organizez excursii în timpul meu LIBER (cine n-a organizat nici să nu se-apuce), nu mai merg la asistențe/evaluări la concursuri și examene (MAI ALES în timpul orelor de curs, cum le vrea onor ministrul, săptămâna viitoare, motiv de mare scandal în școală pentru că directorul, presat de inspectorat, voia să ne impună participarea, nu-l interesau pe el condițiile…)

    Intru pe ușa școlii la 8 fără 5, la 16 și 5 am ieșit. Și nu ne mai vedem până a doua zi.

    /gata rant-ul.

    Ministrul acesta, am impresia, a trecut prin școală ca gâsca prin apă sau a uitat deja tot ce a făcut dânsul în calitate de elev. Acum știe el mai bine decât oricine cum e cu temele, din cauză că are și el copil în școală. De parcă noi toți ceilalți am fost parașutați direct de pe Marte sau n-avem familii, la rândul nostru.

    Dânsul e pus acolo, politic, să administreze, nu să fie conțopist. Știe dânsul că mai mult de 2 ore elevul nu trebuie să rezolve teme – și dacă îi trebuie 2 ore să scrie o pagină de litere la caligrafie într-a 2-a? Sau să calculeze adunări fără trecere peste ordin? Nu sunt toți niște genii – de fapt sunt din ce în ce mai puțini cei dotați academic și care mai și vor să învețe, majoritatea văd școala ca o corvoadă, pentru că asta le vâră-n cap rețelele sociale și mai nou, părinții și ministrul chiar. Ei vor să deschidă TT-ul, Insta, să trimită story-uri și aia e viața lor. Caligrafia sau adunarea sunt grele, le-ar lua jumătate de viață, așa că nu mai fac temele, că are cine le lua apărarea.

    Aviz lui Nicușor Dan – ai spus că-l vrei în continuare ministru pe acest politruc ocupat să dea interviuri 100% din timp. Poate te mai gândești, cât mai ai timp.

  22. stați liniștit,de la anu zero teme,numa 10 pe linie…Ați uitat că școala nu e pentru a te face fericit? așa ziceați înainte de a fi ministru….
    și apropo, profesorul sa stea 8 ore în școală? el nu are o viață?

    dar am prins ideea,important sa vina la școală….nu i stresam,nu le dăm teme….numa sa stea in clasa….pe telefon
    așa facem!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Sănătății să suplimenteze numărul de locuri la Rezidențiat 2021, cere Alianța organizațiilor studențești, în condițiile scăderii abrupte a acestui număr comparativ cu anul trecut

Ministerul Sănătății trebuie să ofere „predictibilitate” și să „suplimenteze considerabil numărul de locuri la concursul de rezidențiat”, cere, marți, Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), care face trimitere…
Vezi articolul

Sindicatele așteaptă întâlnirea de vineri cu premierul Ciucă, după greva de avertisment. Nistor, FSE: Următoarea formă de protest poate fi greva generală / Meseria aceasta nu are nici un fel de căutare, nu poți vorbi de motivație când debutantul intră în sistem cu 2.250 de lei

„Nu am pus un termen limită, dar asta nu înseamnă că termenul de așteptare este unul foarte lung. Următorul pas poate fi greva generală”, a spus liderul Federației Sindicatelor din…
Vezi articolul

Verificările CNATDCU asupra tezelor de doctorat: proceduri strict administrative, pe o platformă informatică, în funcție de care se dă sau nu un aviz conform / 3 copii după documente trebuie incluse la dosarul de doctorat, deși copiile sunt eliminate prin lege – proiect de Metodologie

Procedurile de verificare a tezelor de doctorat revin preponderent universităților unde se desfășoară acele studii doctorale, iar CNATDCU păstrează un rol de verificare administrativă a procedurilor, conform unei Metodologii prin…
Vezi articolul