Ministrul Educației și Cercetării îndeamnă „spre un nou Iluminism modern”: Asta e datoria ministrului, sa prezinte niște concepte

[jp_post_view]
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Ministrul Educației, Daniel David, a explicat în cadrul unui interviu la emisiunea News Pass a B1TV, ce este Iluminismul și a îndemnat oamenii de știință să transmită cunoașterea științifică în societate pentru a contracara influența tot mai crescută a pseudoștiinței asupra cetățenilor români. Acesta a precizat că, prin funcția pe care o deține, este obligat să prezinte concepte românilor.
  • Ministrul a prezentat publicului ce este Iluminismul și de ce societatea românească are nevoie de el după ce, pe 15 ianuarie, cu ocazia Zilei Culturii Naționale, a susținut un discurs la Academia Română, după cum a relatat Edupedu.ro. Acesta a îndemnat profesorii și oamenii de știință să inițieze un „Iluminism modern” în societate, astfel încât să aducă „lumina cunoașterii în zone în care a început să reapară întunericul și obscurantismul”.

„Asta e funcția ministrului Educației, să prezinte niște concepte. Unii înțeleg aceste concepte, alții vor începe să fie atenți la aceste concepte, chiar dacă nu le înțeleg. Sunt în seara asta aici ca să îi facem să înțeleagă acest lucru pe cei care au fost atenți la Iluminism”.

Daniel David a definit în termeni simpli Iluminsmul: „Simplu spus, Iluminismul este o mișcare care a apărut undeva în secolul al 18-lea și ideea fundamentală era: cunoașterea științifică pe care o avem în academii, în universități, în societățile științifice care se nășteau atunci trebuie dusă la oameni”.

Cunoașterea le oferă oamenilor libertate, a mai precizat acesta: „Cunoașterea științifică nu se ține într-o instituție, fiindcă dacă duci cunoașterea la oameni, oamenii vor deveni mai autonomi, mai puțin manipulabili, mai puțin influențați, am spune noi astăzi, de fake news”.

„Să ducem cunoașterea științifică la oameni, să vedem că oamenii nu mai rămân în abordări de pseudo-știință, gândind aspecte care provoacă elementele de bun simț, cum ar fi că pământul e plat, că soarele se învârte în jurul Pământului, că formula apei este alta decât cea pe care o știm, adică lucruri de bază, de știință”, a mai detaliat Daniel David.

Acesta a subliniat necesitatea de a informa cetățenii români referitor la subiecte științifice, pentru a elimina influența pseudoștiinței.

„Trebuie să ducem acest lucru în spațiu public, fiindcă noi am considerat că nu mai trebuie să facem acest lucru. Adică stăm în universități, stăm în academii, în Academia Română, unde ne înțelegem noi unii cu alții, în timp ce în societate noi credeam că știința a câștigat bătălia de mulți ani cu obscurantismul și vedem cu surprindere că avem români care sunt practic dominați de pseudoștiință și de abordări bizare”.

Ministrul învinuiește instituțiile democratice, care au întors spatele oamenilor de rând, pentru această situație: „Vina nu este a lor. Eu consider că vina este a instituțiilor democratice, care n-au avut grijă să ofere educația adecvată și nu au avut grijă, cum spuneam, să ducă lumina, adică să ducă cunoașterea într-un limbaj accesibil spre acești oameni, fiindcă dacă ai cunoaștere ești mai puternic”.

„Era turnul de fildeș și, de multe ori, te ocupai de lucrurile complicate, n-aveai vreme să faci popularizarea științei. Și asta, până la urmă, a dus la un abandon destul de mare, aș spune eu, în diverse segmente sociale, care, brusc, au devenit foarte vulnerabile la pseudoștiință”, a completat el. 


4 comments
  1. Retorică, concepte, teorii, viziuni, importanță, aroganță etc cât cuprinde perimetrul republicii. Are d-l David ! Psihologia e știință mare.
    Abia e începutul, mai vorbim peste patru luni. Sper să rezistați.

  2. Nu a înțeles nici acum că funcția de conducere înseamnă Răspundere.

    Filosofarea nu rezolvă burse, navetă, planuri cadru, săptămână verde, transport studenți, salarii, nr ore săptămânale, manuale etc

    Restul conceptelor le poate detalia in podcasturi in timpul liber desi MEN este un minister mamut cu sute de mii de angajați si probleme. Nu prea mai ai timp liber.

  3. >Asta e funcția ministrului Educației, să prezinte niște concepte.

    Funcția unui ministru – și a guvernului în general – este să ADMINISTREZE un domeniu/țara. Filosofiile proprii și le poate expune pe blogul propriu, dacă are chef.

    Ce caută ăsta acolo? (Întrebare retorică, e evident ce caută.)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Director administrativ pentru mai multe școli, subordonat primăriilor – propunerea Asociației municipiilor la dezbaterea de marți pe proiectele legilor Educației / Cîmpeanu: Nu poate fi nici câte un director administrativ în fiecare școală

Primarul Buzăului, Constantin Toma, a propus în cadrul dezbaterii pe legile Educației ca directorul administrativ să nu fie în fiecare școală și să răspundă în fața autorităților locale, pentru că…
Vezi articolul

OFICIAL Elevii din loturile olimpice pot fi pregătiți de centrele de excelență din fiecare județ, care pot primi bani și de la consiliile județene – regulament nou, aprobat de Ministerul Educației cu 4 luni întârziere

Ministerul Educației a emis recent un ordin care introduce două modificări în organizarea centrelor județene de excelență: acestea vor putea să pregătească elevii olimpici din loturile județene sau naționale și…
Vezi articolul

Psihologul Daniel David, soluții pentru deblocarea campaniei de vaccinare: Trebuie crescută accesibilitatea la vaccin în zonele rurale și asociate măsurile de relaxare cu acceptarea vaccinării / Vedem efectele anilor în care am transformat în exemple tot felul de vrăjitori horoscopiști

Aproape 25% din românii eligibili pentru vaccinare împotriva COVID-19 s-au imunizat până acum, Bucureștiul are cea mai mare rată de acoperire vaccinală, aproape 45% din locuitori, apoi vine Clujul cu…
Vezi articolul