Ministrul Tătaru, despre normele propuse pentru reluarea școlii: Devin funcționale în măsura în care proiectul legislativ trece de Parlament cât mai repede / „Orice sugestie e binevenită”

2.438 de vizualizări
Foto: gov.ro
Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a afirmat, miercuri, că orice sugestie este ‘binevenită’ privind proiectul normelor de instituire de măsuri sanitare şi de protecţie în unităţile de învăţământ în perioada pandemiei COVID-19, potrivit Agerpres.

Ministrul a spus despre proiectul prezentat că va deveni funcțional „în măsura în care trecerea de Parlament a proiectului legislativ se va face cât mai repede”:

  • „Este un set de reguli atât pentru activitatea în şcoală, cât şi în pauze, ce ar trebui să facă corpul didactic, ce ar trebui să facă acea medicină şcolară în cadrul unui triaj observaţional. Orice sugestie este bine-venită. Acest ordin va deveni funcţional în măsura în care trecerea de Parlament a proiectului legislativ se va face cât mai repede. (…) Acel triaj epidemiologic sau acel triaj observaţional pe care îl face părintele acasă trebuie adus la cunoştinţă la tot ce înseamnă medicină şcolară şi, inclusiv, învăţătorului sau profesorului care gestionează acel grup de copii. Noi trebuie să ne gândim la sănătatea întregii clase şi a întregului grup de elevi care se prezintă în acel moment la şcoală. (…) Oricare dintre aceşti copii are dreptul la sănătate, dar oricare dintre aceşti copii are dreptul şi la învăţat”.

Potrivit proiectului, Direcţiile de sănătate publică trebuie să informeze până la data de 7 septembrie inspectoratele şcolare şi comitetele pentru situaţii de urgenţă cu privire la situaţia epidemiologică la nivelul fiecărei localităţi, în funcţie de care vor fi luate măsuri pentru începerea şcolii.

  • Inspectoratele şcolare urmează să propună spre aprobare Comitetelor pentru situaţii de urgenţă scenariul de funcţionare pentru fiecare unitate de învăţământ în concordanţă cu situaţia epidemiologică la data de 7 septembrie, infrastructura şi resursele existente în fiecare unitate de învăţământ.
  • Decizia privind scenariul de funcţionare pentru fiecare unitate de învăţământ pentru începutul anului şcolar 2020 – 2021 va fi transmisă până la data de 10 septembrie.

4 comments
  1. Analizati si emiteti scenarii clare,nu ambigue/generale pentru gradinitele cu program prelungit:variante pentru spatiile mici cu un numar de prescolari 20-30/grupa si chiar pentru spatii standard.

  2. În Centrele Școlare de Educație Incluzivă, care au elevi cu CES sau diverse dizabilități și care au internat școlar, săptămânal sau lunar servirea meselor să se realizeze, în cantină, doar pentru elevii din internat; familiile elevilor semiinterni vor primi contravaloarea meselor pentru a fi servite acasă.
    În internatul școlar elevii preșcolar și școlarii mici să fie grupați, unde este cazul, cu frați mai mari școlarizați de aceeași instituție.

  3. Dar profesorii au dreptul la sanatate asigurat, domnule ministru? Cu noi cum ramane? Si noi avem probleme medicale atat personale cat si in familie, iar la noi riscurile de a face forme grave/ letale de boala sunt foarte mari, in comparatie cu copiii. Va asumati imbolnavirile si decesele profesorilor care vor veni in urma deschiderii scolilor?

    1. @ Un profesor
      Nu interesează pe nimeni, din păcate… Probabil profesorii sunt considerați „consumabile”. Dacă s-au îmbolnăvit (sau au murit) vor fi înlocuiți. Și nici nu am auzit pe cineva să se preocupe dacă un om poate vorbi, cu mască, ore în șir, zi după zi. Una e să stai cu mască, alta e să predai cu mască! Iar fără mască, contaminare sigură… :-((

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sindicatele din Educație o contrazic pe Ligia Deca: Am respins, la întâlnirea de la Guvern, ideea eliminării salarizării profesorilor din lege / Noile legi ale educației vor fi un eșec garantat

Sindicatele din Educație o contrazic pe Ligia Deca, ministrul Educației, și anunță că sunt împotriva eliminării din proiectul Legii învățământului preuniversitar a prevederii referitoare la salarizarea profesorilor, potrivit unui comunicat…
Vezi articolul

Inspecții an școlar 2024-2025. Monitorizarea modului de corelare a temelor pentru acasă cu vârsta elevilor și utilizarea metodelor moderne de predare-învățare-evaluare, printre aspectele vizate

Monitorizarea modului de corelare a temelor pentru acasă cu vârsta elevilor este unul dintre aspectele urmărite de Inspectoratul Școlar Județean Buzău în cadrul inspecțiilor din anul școlar 2024-2025. Alte aspecte…
Vezi articolul