Modernizarea școlilor, a cantinelor școlare, îmbunătățirea infrastructurii școlare în zonele rurale – printre obiectivele propuse într-o scrisoare de angajament de Consiliului Național al Elevilor candidaților la funcția de președinte al României

171 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Consiliul Național al Elevilor le propune candidaților la Președinție să semneze o scrisoare de angajament prin care să se asigure că dorințele și drepturile elevilor vor fi respectate. Acestea sunt menționate în 14 puncte în documentul de mai jos.
  • Scrisoarea de angajament vine în contextul alegerilor care vor avea loc pe data de 4 mai 2025 și este adresată candidaților la funcția de președinte al României.

„Prin acest demers, dorim să ne asigurăm că dorințele și drepturile noastre vor fi respectate, promovate și protejate. În acest sens, îi invităm pe candidați să răspundă cu deschidere apelului nostru și să își asume responsabilitatea de a ne sprijini pe parcursul mandatului lor”, scrie Consiliul Național al Elevilor.

Printre cele 14 obiective menționate în scrisoarea de angajament „Educația în fruntea statului”, se află modernizarea școlilor, a cantinelor școlare, îmbunătățirea infrastructurii școlare în zonele rurale sau susținerea unor proiecte și acțiuni menite să scadă abandonul școlar.

Scrisoarea de angajament

Subsemnatul/Subsemnata __________________________________, în calitate de candidat/ă la funcția de Președinte al României, conștient/ă de influența semnificativă pe care o are funcția la care candidez, îmi exprim susținerea față de principiile, obiectivele și solicitările Consiliului Național al Elevilor.


În situația în care voi fi ales/aleasă Președinte, planul meu de țară va conține și obiectivele cuprinse în acest angajament.


În concret, mă angajez să susțin următoarele obiective și deziderate:

  1. Voi garanta transparența în toate demersurile pe care le întreprind și mă voi
    asigura că toți cetățenii vor putea accesa cu ușurință informații de interes public din
    sfera educațională și nu numai, puse la dispoziție de autoritățile responsabile;
  2. Mă voi întâlni periodic cu reprezentanții elevilor pentru a analiza problemele și
    doleanțele reale ale beneficiarilor principali ai educației din România și voi susține demersurile și inițiativele acestora;
  3. Voi demara proiecte și acțiuni menite să scadă abandonul școlar;
  4. Voi milita pentru o educație incluzivă de calitate, iar în cadrul activităților
    educative și culturale derulate de autoritatea publică, voi facilita accesul pentru toți elevii, inclusiv pentru cei cu dizabilități, prin mecanisme și instrumente menite să le asigure participarea. Astfel, voi garanta dotarea tuturor școlilor din România cu
    sisteme de acces (rampe, lifturi, grupuri sanitare dotate corespunzător etc.), care să asigure școlarizarea pentru elevii cu cerințe educaționale speciale
    ;
  5. Mă voi implica în modernizarea și dotarea școlilor din România și voi milita
    pentru o finanțare complementară în concordanță cu nevoile acestora
    ;
  1. Mă voi asigura că internatele și cantinele școlare se modernizează, pentru a
    asigura condiții de trai și alimentație la standarde ridicate pentru elevi
    ;
  2. Voi promova programe de prevenire a sarcinilor nedorite şi a maternităţii timpurii în rândul elevilor, acestea fiind adaptate vârstei şi nivelului de dezvoltare;
  3. Mă voi asigura că Administrația Prezidențială va garanta susținerea elevilor din România prin diferite proiecte și măsuri concrete, cât și susținerea Consiliului Național al Elevilor și a substructurilor sale în misiunea de reprezentare a elevilor din România;
  4. România va atinge media europeană pentru investițiile în educație, prin
    finanțarea corespunzătoare a educației, conform art. 134 din Legea învățământului preuniversitar: „Finanțarea cheltuielilor pentru educație, la nivelul sistemului național de învățământ preuniversitar și superior, cu toate componentele sale, reprezintă, anual, minimum 15% din cheltuielile bugetului general consolidat.”
    ;
  5. Instituții de învățământ preuniversitar, sigure, transparente și care respectă
    drepturile elevilor, care să garanteze formarea unor viitori cetățeni informați cu privire la drepturile și obligațiile lor, pregătiți să ia inițiativa în momentele de
    injustiție;
  6. Îmbunătățirea semnificativă a infrastructurii școlare din zone rurale sau defavorizate, pentru a pregăti unitățile de învățământ preuniversitar pentru noile cerințe impuse de planurile-cadru și de restructurarea educației din România;
  7. Centrarea sistemului educațional pe elevi și nevoile acestora, prin promovarea
    curriculumului la alegerea elevului, a programelor de dezvoltare profesională și a flexibilității educației;
  1. Digitalizarea autentică a sistemului de învățământ prin manuale digitale practice, programă actualizată constant și experiențe interactive care utilizează la capacitate maximă utilitățile tehnologiei moderne;
  1. Susținerea elevilor dezavantajați din România:
    a. Înființarea unor centre regionale specializate pentru mamele minore, unde acestea să poată primi sprijin psihologic, educațional și consiliere profesională, precum și subvenționarea serviciilor de consiliere familială, pentru a oferi sprijin atât lor, cât și familiilor acestora în depășirea provocărilor socio-economice;
    b. Alocarea resurselor dedicate consilierii psihologice și educaționale pentru elevi, prin angajarea unui număr adecvat de consilieri școlari bine formați, care să poată interveni punctual în dezvoltarea comunităților vulnerabile;
    c. Dotarea elevilor cu rechizite și echipamente digitale gratuite, prioritizând zonele rurale, pentru a asigura participarea activă la procesul educațional și pentru a încuraja incluziunea digitală;
    d. Oferirea de resurse suplimentare profesorilor care activează în programele remediale, precum traininguri pentru metode alternative de predare, materiale didactice adaptate nevoilor elevilor și stimulente financiare;
    e. Suplimentarea cuantumului minim pentru bursele școlare ale elevilor defavorizați din punct de vedere socio-economic.
    Drept pentru care valorific aceste puncte ca fiind esențiale unei bune dezvoltări a educației din România și îmi asum un rol de inițiator al demersurilor prevăzute în această scrisoare de angajament
DESCARCĂ Scrisoarea de angajament „Educația în fruntea statului”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Ligia Deca a dat exemple de creșteri salariale din calculele pe grile trimise inspectoratelor: Pentru un profesor cu studii superioare de lungă durată, grad didactic II, între 15 și 20 de ani vechime, salariul de bază crește de la 5.368 lei la 6.947 lei brut. În Ordonanța publicată în Monitorul Oficial același profesor are 5.717 lei / Diferența este dată de gradația angajatului – precizări

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a oferit exemple de creșteri salariale, la finalul şedinţei de guvern de astăzi. Astfel, „pentru un profesor cu studii superioare de lungă durată, grad didactic II,…
Vezi articolul

BREAKING Doar 55 de școli din 6.400 au fost verificate vizual pentru risc seismic anul trecut și nicio primărie nu a cerut bani pentru consolidare, deși există 1 miliard de lei buget, spune ministrul Dezvoltării / Cseke Attila: Fac apel la primării să depună documentația

„Doar 55 de școli au fost verificate vizual pentru risc seismic în 2024 și nicio primărie nu a cerut bani pentru consolidare deși există un buget «record» de 1 miliard…
Vezi articolul

Profesoara de istorie Nicoleta Zărnescu: Odată cu intrarea României în Uniunea Europeană, educația a început procesul transformării. Accesul la programe educaționale care presupuneau mobilități transfrontaliere au devenit o atracție fantastică pentru profesori și elevi

Odată cu intrarea României în Uniunea Europeană, educația a început procesul transformării. Accesul la programe educaționale care presupuneau mobilități transfrontaliere au devenit o atracție fantastică pentru profesori și elevi, prezintă…
Vezi articolul

Profesorii vor include inteligența artificială în predare la nivel preuniversitar, ei și elevii vor fi evaluați cu ajutorul unor instrumente IA, iar domeniul va fi abordat în discipline opționale la liceu, conform proiectului Strategiei naționale pentru IA

Inteligența artificială urmează să fie studiată în cadrul unor discipline noi, opționale, sau în module opționale la nivel de liceu, iar profesorii o vor îngloba în activitățile de predare, reiese…
Vezi articolul

Anchetă la o școală din județul Dolj, după ce elevii au primit la Limba Română subiectele pentru școlile în maghiară: „Vor fi sancţionate cadrele didactice care au făcut parte din comisia de examen” – Șeful Inspectoratului Școlar Dolj

Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj face anchetă la Şcoala Gimnazială din comuna Predeşti, după ce elevii care au susţinut, marţi, proba scrisă la Limba română în cadrul Evaluării Naţionale au primit…
Vezi articolul