Monitorizarea segregării școlare a fost lansată de Centrul de Advocacy și Drepturile Omului, în cadrul proiectului Școala pentru toți copiii

404 vizualizări
Foto: Pexels.com
Centrul de Advocacy și Drepturile Omului (CADO) în parteneriat cu Asociația Consultanților în Dezvoltare Comunitară au lansat, joi, monitorizarea segregării școlare din cadrul proiectului Școala pentru toți copiii II, finanțat de Active Citizens Fund, care se derulează timp de 16 luni (1 februarie 2021 – 31 mai 2021).

Cerasela Bănică, președintele Centrului de Advocacy și Drepturile Omului (CADO), a declarat joi, în deschiderea conferinței, că proiectul monitorizării segregării școlare se va desfășura în 880 de localități din 11 județe și are la bază rezultatele obținute în perioada 2015-2016 când s-au pus bazele unui sistem de monitorizare a segregării școlare.

În 2015, ne-am dat seama că nu existau indicatori pentru monitorizarea segregării școlare și am elaborat pentru prima oară în România – mai târziu am aflat că era pentru prima oară în Europa – o metodologie de monitorizare a segregării școlare. În 2016, această metodologie a fost preluată de Ministerul Educației și a fost aprobată în 2019. Monitorizarea segregării din 2016 în 112 de localități a arătat ca una din două localități are o școală cu o formă de segregare școlară. Pe baza rezultatelor din 2016 am realizat o hartă a segregării școlare în regiunea Nord-Est. Deoarece din 2016 până astăzi nu a mai fost monitorizată segregarea școlară, reluăm monitorizarea segregării cu o abordare nouă, o monitorizare duală: a dimensiunii segregării școlare, dar și a metodologiei de monitorizare a segregării adoptate de Ministerul Educației. Dacă nu acționăm în timp real, vom sacrifica viitorul a încă unei generații de copii”, a subliniat Cerasela Bănică, președintele CADO.

La rândul său, fostul ministru al Educației, senatorul PNL Monica Anisie a afirmat că în 2016 s-a lucrat la Minister în problematica segregării școlare cu sprijinul experților UNICEF.

”În 2016, am adoptat Ordinul 6158 privind planul de desegregare școlară în învățământul preuniversitar din România, precum și Ordinul privind interzicerea segregării școlare. În decembrie 2019, MEN a solicitat sprijinul UNICEF pentru crearea cadrului desegregării școlare, dar pandemia de COVID-19 a blocat lansarea monitorizării segregării școlare. În anul școlar 2021-2022, vom fi mai aplicați în ceea ce privește aplicarea metodologiilor de desegregare. Voi fi întotdeauna alături de copii și profesori. Munca de teren este cea mai importantă și totodată sunt deschisă la propunerile dumneavoastră”, a adăugat senatorul PNL, Monica Anisie.

Pe de altă parte, secretarul de stat în Ministerul Educației și Cercetării Radu Szekely a subliniat faptul că pandemia de COVID -19 a întârziat aplicarea metodologiei de monitorizare a segregării în școli, deși UNICEF a transferat către Minister platforma și indicatorii necesari monitorizării.

”Vreau să lucrăm împreună! Și CADO poate face acest lucru împreună cu noi, alături de experții UNICEF. Parteneriatul cu UNICEF funcționează foarte bine și ne propunem totodată să lucrăm și cu CADO!”, a precizat Radu Szekely.

Daniel Rădulescu, președintele Agenției Naționale pentru Romi, a subliniat necesitatea cooperării cu societatea civilă pe problematica segregării școlare și a cerut statului român să investească în educația copiilor romi.

”Trebuie să investim în educația copiilor romi, iar ceea ce a făcut CADO în problematica segregării școlare este o acțiune lăudabilă care trebuie să continue. De asemenea, cred că trebuie să găsim împreună metodologii care să răspundă tuturor romilor astfel încât să ne păstrăm tradițiile”, a subliniat Daniel Rădulescu, președintele Agenției Naționale pentru Romi.

”Școala pentru toți copiii!”- II este un proiect derulat de Centrul de Advocacy și Drepturile Omului – CADO în parteneriat cu Asociația Consultanților în Dezvoltare Comunitară – ACDC, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Scopul proiectului este îmbunătățirea practicilor instituționale în aplicarea legislației de prevenire și combatere a segregării și discriminării rasiale datorită acțiunilor de watchdog, monitorizare și advocacy a ONG-urilor capacitate pentru a identifica și raporta discriminarea elevilor romi în educație sub forma segregării.

Project implemented by the Advocacy and Human Rights Center – CADO in partnership with Association of Community Development Consultants – ACDC, with the financial support of the Active Citizens Fund Romania, programme funded by Iceland, Liechtenstein and Norway through the EEA Grants 2014-2021. The aim of the project is to improve institutional practices in the application of the legislation that prevents and combats racial segregation and discrimination through watchdog actions, monitoring and advocacy of the local NGOs empowered to identify and report discrimination against Roma students in education in the form of segregation.

Programul Active Citizens Fund România este finanțat prin Granturile SEE 2014-2021. Obiectivul general al Granturilor este de a reduce disparitățile economice și sociale și a consolida relațiile bilaterale dintre cele 15 state beneficiare și statele donatoare (Islanda, Liechtenstein, Norvegia). Programul este administrat de către consorțiul compus din Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, Fundația pentru Parteneriat, Centrul de Resurse pentru Comunitățile de Romi, Fundația PACT și Frivillighet Norge, care acționează în calitate de Operator de Fond desemnat de către FMO – Oficiul Mecanismului Financiar al Granturilor SEE și Norvegiene. Active Citizens Fund România vizează consolidarea societății civile și a cetățeniei active și creșterea capacității grupurilor vulnerabile.

Cu o alocare totală de 46.000.000 euro, programul urmărește dezvoltarea pe termen lung a sustenabilității și capacității sectorului societății civile, intensificând rolul său în promovarea participării democratice, a cetățeniei active și a drepturilor omului și consolidând în același timp relațiile bilaterale cu statele donatoare Islanda, Liechtenstein și Norvegia. Mai multe informații despre Active Citizens Fund în România găsiți accesând www.activecitizensfund.ro. Pentru mai multe informații despre Granturile SEE și Norvegiene, accesați www.eeagrants.ro.

Foto: Pexels.com


1 comment
  1. Parca termenul corect era cel de rromi, cu doi de r, un cuvant inventat, de altfel.
    Confuzia romi / români devine tot mai ușoară …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Admiterea la liceu cu examen, introdusă în ROFUIP 2024, noul regulament de organizare și funcționare al școlilor și liceelor, deși prima admitere pe acest model „Deca” ar fi în 2027

Liceele vor putea organiza concursuri de admitere în clasa a IX-a, pe modelul „Deca”, potrivit Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP 2024), publicat pe 12…
Vezi articolul

Cele trei condiții cerute de Federația Asociațiilor de Părinți, la eliminarea pragului de închidere a școlilor: Toți elevii și angajații din învățământ să fie testați săptămânal, cine refuză face școală online, ministerul să asigure infrastructura pentru predare hibridă

Toți elevii și angajații din învățământ să fie testați săptămânal, cei care refuză să facă școală online, ministerul să asigure infrastructura pentru predare hibridă, acestea sunt cele trei condiții solicitate…
Vezi articolul

Precizări importante: Guvernul anunță că documentul care circulă pe internet privind intenția de a restricționa circulația persoanelor NU a fost înaintat spre aprobare: „Este un document de lucru analizat la nivelul Grupului de suport tehnico-științific”

Autoritățile resping existența vreunei hotărâri privind limitarea deplasării oamenilor, precizând că documentul care circulă în mediul online este un draft analizat la nivelul Grupului de suport tehnico-științific și „că sunt…
Vezi articolul

USR a solicitat chemarea ministrului Educaţiei Ligia Deca în plenul Senatului, spune că va insista după un „refuz de a stabili o dată exactă” / „Fuga de dialog o dezonorează” – senatorul Ștefan Pălărie

Senatorul USR Ştefan Pălărie a criticat-o luni pe Ligia Deca, ministrul Educaţiei, pentru faptul că nu a venit în plenul Senatului pentru a-şi prezenta priorităţile mandatului şi lucrurile pe care…
Vezi articolul