Nicușor Dan: Am fetița în clasa a II-a și sunt îngrozit de ce i se cere să știe la vârsta asta. Vorbesc cu maximă seriozitate. Trebuie să modificăm, în proporție mare, ceea ce învață copiii la scoală, astfel încât să ne concentrăm pe noțiuni esențiale

[jp_post_view]
Nicușor Dan la dezbaterea electorală organizată de postul de televiziune Antena 3 CNN, în București, 13 mai 2025. Inquam Photos / George Călin
Nicușor Dan, candidatul independent la funcția de președinte al României, a spus marți, 13 mai, la dezbaterea electorală de la Antena 3, că „trebuie să modificam, în proporție mare, ceea ce învață copiii la scoală”. „Am fetița în clasa a II-a și eu sunt îngrozit de ce i se cere să știe la vârsta asta. Și vorbesc cu maximă seriozitate”, a precizat acesta.

„Am fetița în clasa a II-a și eu sunt îngrozit de ce i se cere să știe la vârsta asta. Și vorbesc cu maximă seriozitate. Noi trebuie să modificam, în proporție mare, ceea ce învață copiii la scoală, astfel încât să ne concentrăm pe noțiuni esențiale și cât mai puțini copii să rămână în urmă și să îi ajutam pe cei care rămân în urmă. Până la clasa a VIII-a, cel puțin, să avem grijă ca toți copiii să deprindă noțiunile de bază”, a spus Nicușor Dan.

Candidatul a adus în atenție faptul că elevii învață prea puțin să aibă o gândire critică:

„Copiii învață mult prea mult, învață mult prea puțin să aibă o gândire critică, să se raporteze critic și cu capul lor la realitatea înconjurătoare. Aici este schimbarea esențială pe care trebuie să o facem. Mai departe, bineînțeles, trebuie să ne adaptăm la piața muncii, să vedem în ce direcție merge piața muncii, astfel încât ceea ce învață copiii la școală să le folosească în meseriile pe care le au mai departe. Dar, dacă vorbim de problema pe care ați ridicat-o, în opinia mea, asta este soluția: să ne concentrăm pe noțiunile esențiale și, pentru asta, și profesorii trebuie să fie formați pentru a schimba metodologia după care predau azi”.

Nicușor Dan a afirmat că are încredere în Daniel David, deoarece „este o persoană care a studiat foarte mult pedagogia, cunoaște sisteme diferite din lume, din Europa”:

„Eu am încredere în Daniel David. Este o persoană care are o anvergură intelectuală, este o persoană care a studiat foarte mult pedagogia, cunoaște sisteme diferite din lume, din Europa. A spus că va veni în această vară cu un proiect de reformă pentru învățământul românesc. Aștept acest proiect de reformă și bineînțeles că e nevoie, pentru educație, și de bani, și de suport politic”.

Informații de context

Amintim că un semnal de alarmă în legătură cu conținuturile de la clasa a II-a a fost tras și de expertul educațional Oana Moraru. „Clasa a II-a le propune un salt mult peste media naturală a inteligențelor și a puterii de lucru a copilului. Asta fiindcă, odată cu înființarea claselor pregătitoare, cineva a turnat programa de a III-a în a II-a, programa de a II-a în clasa I, iar la clasa a V-a nu s-a mai gândit nimeni unde rămân copiii. E ca și cum o luăm de la capăt cu școala și le trântim în cap o mulțime de informații și avem pretenții pe skill-uri academice incredibil de ridicate”, a declarat Oana Moraru în podcastul Părinți Cuminți.

„În școala românească există trei mari șocuri: clasa a II-a, clasa a V-a și clasa a IX-a”, a avertizat Moraru, fondator de școală de peste 25 de ani, absolventă de liceu pedagogic și a Facultății de Litere de la Universitatea din București.

Și psihologul Raluca Anton a atacat problemele programei școlare. Cum poți să îi ceri unui copil de clasa a V-a să facă un raționament deductiv, când raționamentul deductiv apare în creier abia la 14 ani? Copilul va învăța mecanic, atrăgea aceasta atenția.

Citește și:
Nota pentru sistemul de educație dată de Nicușor Dan: între 5 și 6 / Trebuie să stimulăm inclusiv financiar profesorii buni, să meargă spre zonele rurale, urbane mici. Am încredere în ministrul Daniel David
Oana Moraru: În școala românească există trei mari șocuri: clasa a II-a, clasa a V-a și clasa a IX-a. Cineva a turnat programa de-a III-a în a II-a, programa de-a II-a în clasa I, iar la clasa a V-a nu s-a mai gândit nimeni

6 comments
  1. Am spus-o de acum 5-8 ani. De când cu ” România Educată ” a domnului Iohanis. Decât să învețe la școală mai bine ” să aprofundeze la meditații ”. Tinerii nu au nevoie de cunoștințe generale și specifice pentru fiecare domeniu. Ar deveni mai deștepți decât conducătorii lor și ar tinde la locul / funcția lor. Doamne ferește. Dacă nu este așa explicați-mi și mie de ce nici un Șef din Administrație, Ministere, Parlament, Partide , nu își iau consilieri mai pregătiți /deștepți decât ei ? De ce premianții din școlile private, avizate, acreditate de Ministerul Educației, cu medii generale de 10 – 9.90, nu beneficiază de burse de merit , și se dau asemenea burse celor cu medii de 1 – 2 . Răspundeți-mi cu motive pertinente nu cu : ” de daia ” sau că ”așa prevede legea ” . Cei care au făcut legea au fost analfabeți sau cadre universitare?

  2. A mai fost unul care a facut Romania educata 10 ani! Din aceeasi culoare politica cu Nicusor si David si vedem ce a iesit! Un mare rahat! Nu intelegeti ca singura ratiune a sistemului educational SUNT MEDITATIILE? Daca se simplifica materia, curicula si copiii invata din clasa si acasa singuri dispar meditatiile! Sunt zeci sau sute de milioane de euro anual care se duc din buzunarul parintilor in buzunarul profesorilor nefiscalizati! Pentru a schimba ceva in sistemul educational romanesc trebuie sa fie de acord acesti profesori care fac meditatii si care au o influenta foarte mare in sistem pentru ca sunt extrem de bogati si evident, influenti! Nu se va schimba nimic in urmatorii zeci de ani!

  3. Si eu sunt ingrozita de ceea ce li se cere copiilor la scoala…Cine are curajul sa faca reforma in educatie?

  4. Gradul de dificultate al școlii nu este atât cât să poți ci poți atât cât arată notele pe care le primești.

    1. Daca notele pe care le primesc elevii ar reflecta realitatea, ne-am ingrozi si poate am schimba ceva…

  5. nu poți face nimic în educație!asta au gândit predecesorii ,iar bani nu ai de unde să dai deoarece intrăm în criză!te lauzi, dar trebuie sa te bazezi pe ceva palpabil . Nici Simion nu poate face ceva in acest sens 😡 discutăm degeaba ,de promisiuni irealizabile ne-am săturat.Mai sunt oameni care pun botul la promisiuni😂🤣

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Director nou în Ministerul Educației, la Direcția Generală „Echitate și Performanță”: Alin Păunescu, repus în funcție de instanță, după ce a fost achitat într-un dosar de trafic de influență și luare de mită

Direcția Generală Echitate și Performanță Învățământ Preuniversitar (DGEPÎP), înființată prin cea mai recentă hotărâre de guvern pentru reorganizarea Ministerului Educației, are un nou director general de la 1 septembrie, potrivit…
Vezi articolul
prima didactică

Până marți, 19 noiembrie, inspectoratele școlare au de trimis Ministerului Educației activitățile planificate de Ziua Internațională a Profesorilor de Franceză – document

Inspectoratele școlare au de transmis, până marți, 19 noiembrie, Ministerului Educației situația cu activitățile planificate de Ziua Internațională a Profesorilor de Limba franceză, după cum se arată într-un document obținut…
Vezi articolul

Lovitură dată de UDMR în educație: Toate universitățile trebuie să organizeze admitere în limba minorităților la facultate, masterat sau doctorat. Miclea: Încalcă autonomia universitară și pune sub semnul întrebării angajamentul studentului de a studia în română

Minoritățile ar putea de acum înainte să susțină examenele de admitere la orice facultate, program de master și doctorat în limba maternă, stabilește un proiect de lege inițiat de UDMR,…
Vezi articolul

Populism la vârful Ministerului Educației: reforma curriculară pentru liceu a fost amânată pentru 1 ianuarie 2025 pentru a nu atrage „nemulțumiri” în campania electorală. Secretarul de stat Florian Lixandru: Nu am ieșit public cu propunerile pentru că vor genera dispute

Planurile-cadru care conțin materiile pe care elevii de liceu ar trebui de acum înainte să le studieze, considerate de reprezentanți ai Ministerului Educației „o problemă arzătoare”, ar putea fi publicate…
Vezi articolul

Titularizare 2025. Probele practice și inspecțiile speciale la clasă încep pe 30 mai și țin până pe 27 iunie. Candidații sunt evaluați cu note de la 10 la 1, potrivit metodologiei

În perioada 30 mai – 27 iunie au loc probele practice/orale și inspecțiile speciale la clasă, precum şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe, conform calendarului oficial pentru Titularizare 2025. Acestea sunt evaluate…
Vezi articolul