Notarea elevilor în 1940 – Inspectoratul către un liceu: Notarea nu este un scop și nici un mijloc de tortură

[jp_post_view]
Un document din 1940 al Arhivelor Naționale Alba arată ce le cerea profesorilor Ministerul Educației de la acea vreme, referitor la notarea elevilor. Mesajul era transmis, ca și acum, prin inspectoratele școlare. Vezi fotografia actului trimis de Inspectoratul Școlar al Ținutului Mureș, Alba Iulia.

Avem onoare a Vă face cunoscut, că Onor. Minister cu ordinul Nr. 48.910/1940, pune în vedere corpului didacticnotarea elevilor este un mijloc de constatare a științei și a muncii lor, nu un scop și nici un mijloc de tortură”, se arată în prima partea a actului.

Profesorii trebuie să fie de o severitate blândă față de elevi – ca atitudine generală, iar la notare trebuie să fie drepți. Pedagogic este să încurajeze pe copii, nu să descurajeze orice sforțare conștiincioasă a lor prin notări pripite și uneori excesiv de aspre.“, încheie nota.

Fișa de arhivă este datată 7 aprilie 1940, ca fiind trimisă de Inspectoratul Școlar al Ținutului Mureș, Alba Iulia; pe document este trecut numele Inspectorului general șef A. Rășinaru și ștampila inspectoratului, precum și ștampila liceului numit la acea vreme Liceul Mihai Viteazul Alba-Iulia.

Fotografia documentului a fost publicată de către Serviciul Judeţean Alba al Arhivelor Naţionale, pe pagina de Facebook a instituției, cu următorul mesaj: “Precizări privind notarea elevilor, 1940. Fond: Liceul „Mihai Viteazul” Alba Iulia, deţinut de Serviciul Judeţean Alba al Arhivelor Naţionale”.

Citește și:

 


2 comments
  1. „Pe document este trecut numele Inspectorului general șef A. Rășinaru”, eroare, în formulare apare litera p cu semnificația de „pentru ” sau „în numele. ..” Inspectorul general șef s-a numit Eugen Hulea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Liliana Preoteasa, Ministerul Educației: Nu putem să judecăm sistemul de învățământ pe baza rezultatelor de la olimpiadele internaționale / TIMSS ia în calcul nu doar rezultatele stricte ale elevilor, ci și contextul social-economic în care își desfășoară acești copii activitatea. Or asta, din nefericire, aș spune că noi nu prea facem

Sistemul de evaluare internațională TIMSS ia în calcul nu doar rezultatele stricte ale elevilor, răspunsul lor la itemii de evaluare, ci și contextul social-economic în care își desfășoară acești copii…
Vezi articolul

Profesorii de la Universitatea Tehnică din Iași explică explozia pagerelor din Liban: „Unele sisteme de paging mai avansate permit trimiterea unui mesaj către dispozitive aflate în multiple locații geografice, folosind o rețea centralizată de transmisie”

Explozia pagerelor din Liban, care a făcut mii de victime, a creat controverse în lumea întreagă. Pe rețelele de socializare și în media, au început să circule teorii cu privire…
Vezi articolul

Discuții despre plângeri penale între primarul Constanței și o elevă de liceu, pe subiectul burselor de merit. Vergil Chițac: „Domnișoară, să nu vă alegeți dumneavoastră cu plângere pentru că faceți presiuni înaintea votului”

Asociația Elevilor din Constanța a acuzat, luni, că primarul Vergil Chițac vrea să taie bursele de merit ale elevilor în ședința consiliului local din 15 decembrie, potrivit unui comunicat de…
Vezi articolul

Iohannis, despre nivelul de alfabetizare funcțională al elevilor români: „Un fenomen extrem de îngrijorător și din păcate acest fenomen nu se găsește doar la tineri, se găsește și în societate la modul general” – VIDEO

Nivelul de alfabetizare funcțională al elevilor români este „un fenomen extrem de îngrijorător și din păcate acest fenomen nu se găsește doar la tineri, se găsește și în societate la…
Vezi articolul