Noul ministru propus la digitalizare-cercetare în guvernul PSD-PNL-UDMR, Florin Roman – nicio legătură cu cercetarea: fost om de presă intrat în conducerea unor mari companii în care statul era acționar, apoi în politica locală și centrală

2.636 de vizualizări
Florin Roman / Foto: Grigore Popescu – Agerpres Foto
Florin Roman, parlamentarul propus de PNL să conducă Ministerul cercetării și digitalizării în viitorul guvern PNL-PSD-UDMR, nu are niciun fel de experiență în domeniul cercetării. De altfel, în ultimele zile în care s-au vehiculat nume privind viitorii miniștri, numele lui a fost asociat, în relatările pe surse din presă, cu portofoliul “digitalizării”, cercetarea fiind trecută cu vederea. Fost om de presă cu studii economice, dar și cu unele “cursuri la zi” la Colegiul Național de Apărare, Florin Roman a lucrat în ultimele două decenii ca membru al consiliilor de administrație ale unor mari companii, ca vicepreședinte de consiliu județean și ca parlamentar.

CV-ul său, publicat pe site-ul Camerei Deputaților, nu menționează nimic despre vreo legătură cu domeniul cercetării, iar experiența referitoare la digitalizare se rezumă la unele studii. La capitolul lucrări publicate, el menționează “Teoria sistemelor Informaționale”, care ar fi apărut la Editura Academiei Române în 2006. Edupedu.ro a identificat, până în acest moment, un titlu similar publicat de Editura Academiei Române 3 ani mai târziu, cu patru autori, printre care nu figurează Florin Roman.

Studii

Ministrul nominalizat, în vârstă de 47 de ani, a absolvit Științele economice – contabilitate și gestiune financiară în 1996, la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj Napoca.

Un deceniu mai târziu, în 2006, menționează cursuri de Management Performant la The Open University – CODECS. După încă 2 ani, în 2011, începea cursuri de licență la Științe economice – contabilitate și informatică de gestiune – Universitatea Athenaeum București (finalizate în 2011), iar în 2012 menționează că a urmat un master de “tehnici de comunicare și influență socială” la Facultatea de Psihologie a Universității Titu Maiorescu, tot din București.

În 2005, urma “cursuri la zi” în cadrul Colegiului Național de Apărare, “specializare în apărare și securitate națională”, conform aceluiași CV.

Carieră și avere

Până în 2005, lucrase timp de opt ani la Agenția Mediafax în județul Alba, având ca activități “marketing, culegere și redactare materiale de presă”. În 2005, când a urmat cursurile Colegiului de Apărare, devenea consilier la cabinetul președintelui, pe partea de comunicare, în cadrul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul gazelor naturale. A stat în această funcție un an, până când a preluat funcția de secretar general la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, post în care a stat până în 2011.

Între timp, în timpul guvernelor Tăriceanu și Boc, a fost membru în Consiliile de Administrație ale mai multor companii mari, fără să fi avut vreo legătură cu domeniul de activitate al multora dintre acestea – Eon Distribuție, CEC, Electrica, Daewoo Automobile România, Eximbank.

Din 2012 până în 2016, când a devenit parlamentar, a fost vicepreședinte al Consiliului Județean Alba.

Ca parlamentar PNL, a avansat din poziția de vicelider al grupului parlamentar la cea de lider al grupului parlamentar în 2019-2020. În septembrie a.c. a devenit vicepreședinte al Camerei Deputaților, iar, de luna trecută, președinte interimar al Camerei Deputaților. În vechiul mandat, a făcut parte din comisiile pentru administrație publică, pentru muncă și protecție socială, comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului. În actualul mandat, a făcut parte din comisia pentru buget, finanțe și bănci.

În declarația de avere, el declară venituri din indemnizația de deputat de 157.000 de lei în ultimul an și depozite bancare de circa 165.000 de lei.

Printre puținele luări de poziție ale lui Florin Roman pe tema educației, ca parlamentar: 


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Președintele Iohannis dojenește sindicatele că “cer întotdeauna foarte mulți bani” și “n-au constatat că s-au adoptat legile Educației” / Copii aduși din Brașov i-au cântat “O lume minunată”, iar el le-a spus să „învețe bine că merită”, în ziua când la București 15.000 de oameni au participat la protestul profesorilor

Un cor de copii din Brașov i-a cântat președintelui Klaus Iohannis “o lume minunată”, în timpul unei vizite a acestuia într-o comună din județul Sibiu, în ziua când, la București,…
Vezi articolul

PROIECT Portofoliul educațional al elevului poate fi un biblioraft sau în format digital – model. Va conține foi matricole, diplome de absolvire, rezultate de la evaluări, recomandări de orientare și cel mult 10 diplome de la concursuri și certificate

Portofoliul educațional, care urmează să intre în vigoare în septembrie pentru copiii care încep anul școlar 2024-2025 în grupa mijlocie și elevii de clasa pregătitoare, va putea fi în format…
Vezi articolul

Cum vede școala Marinela Muntean, olimpică la Limba rromani și prima din familia ei „cu liceu”: Am întâlnit persoane care îmi spuneau să mă las de școală, că oricum n-o să ajung educatoare, profesoară. Dar eu știam cum se descurcă ai mei și știam că vreau și că pot mai mult. În școală eu mă regăsesc

Am întâlnit persoane care mi-au spus să mă las de școală, că oricum n-o să ajung educatoare. Am văzut în aceste persoane proiectată neîncrederea lor în sine, povestește Marinela Muntean,…
Vezi articolul

ASE București și Universitatea de Medicină Carol Davila – singurele universități românești în top 1000 al clasamentului global Times Higher Education 2024 / Cele mai multe instituții românești – în coada rankingului ajuns la a 20-a ediție

Academia de Studii Economice și Universitatea de Medicină și Farmacie Carol Davila, ambele din București, sunt singurele instituții românești de învățământ superior care figurează în top 1000 al clasamentului global…
Vezi articolul

Creșterea normei didactice poate duce la supraîncărcarea profesorilor și accentuarea crizei de cadre calificate în mediul rural și în disciplinele STEM – analiza IȘE cenzurată de ministrul Educației și Cercetării / Se recomandă un sistem de recunoaștere a „muncii invizibile” și flexibilizarea cerințelor pentru formarea profesională

Creșterea normei didactice de la 18 la 20 de ore pe săptămână și reducerea la jumătate a plății cu ora pot duce la supraîncărcarea profesorilor, scăderea atractivității profesiei didactice și…
Vezi articolul