OFICIAL Norma didactică pentru profesorii din universități nu crește obligatoriu prin Legea Bolojan, ci doar pentru cadrele didactice din preuniversitar

19.503 vizualizări
Titularizarea
Foto: © Photosvit | Dreamstime.com
Legea 141/2025, cunoscută drept „Legea Bolojan, a intra în vigoare prin publicarea ei vineri noaptea, pe 25 iulie, în Monitorul Oficial. Actul normativ în forma finală confirmă ceea ce Edupedu.ro a semnalat încă de la adoptarea în Parlament a proiectului: faptul că universitățile nu sunt obligate să crească norma didactică a profesorilor și personalului de predare din facultăți, în timp ce colegii lor din școli și licee vor avea de la 1 septembrie 2025 obligatoriu mai multe ore de predare pentru același salariu.

Concret, norma didactică din învățământul universitar, prevăzută la articolul 211 din Legea 199/2023, rămâne neschimbată, fără nicio obligație de creștere, potrivit legii 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare (așa-numita Lege Bolojan).

O diferență de tratament față de profesorii din învățământul preuniversitar, unde aceeași lege stipulează că norma didactică crește, obligatoriu, de la 1 septembrie 2025, explicit și pentru toate cadrele didactice, în funcție de nivelul la care predau, conform analizei Edupedu.ro pe documentul legislativ.

În învățământul superior, legea aduce o modificare minoră și discretă: crește de la 16 la 18 ore convenționale limita maximă pe care o poate avea norma didactică săptămânală a unui cadru universitar.
Foto: captura Monitorul Oficial Legea 141/2025

Regula este prevăzută la articolul LIV din Legea Bolojan și modifică art 211 alineatul (15) din Legea nr. 199/2023:

Art. LIV – Legea învăţământului superior nr. 199/2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 614 din 5 iulie 2023, cu modificările si completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

6. La articolul 211, alineatul (15) va avea următorul cuprins: „(15) Norma didactică nu poate depăşi 18 ore conventionale pe săptămână.”

Toate celelalte alineate care definesc structura normei, diferențiat pe funcții (profesor, conferențiar, lector, asistent), rămân neschimbate. În plus, universitățile păstrează autonomia deplină de a stabili prin regulamente interne norma efectivă, în limita acestui nou plafon de 18 ore. Așadar, măsura le dă universităților posibilitatea de a crește sarcina didactică, dar nu o impune sub nicio formă, așa cum face în preuniversitar. Aplicarea concretă a unei norme majorate depinde exclusiv de decizia fiecărui senat universitar, dacă dorește. Câte ore au în normă cei care predau în universitar:

”Art 211, legea 199/2023, alineatul (12): „Norma didactică săptămânală minimă pentru activitățile prevăzute la alin. (2) lit. a)-g) se stabilește după cum urmează:

a) profesor universitar: 7 ore convenționale, dintre care cel puțin 4 ore convenționale de activități de predare;

b) conferențiar universitar: 8 ore convenționale, dintre care cel puțin 4 ore convenționale de activități de predare;

c) lector universitar/șef de lucrări: 10 ore convenționale, dintre care cel puțin două ore convenționale de activități de predare;

d) asistent universitar: 11 ore convenționale, cuprinzând doar activități prevăzute la alin. (2) lit. b), c) și f) în cadrul programelor de studii de scurtă durată, studii universitare de licență, respectiv studii universitare de masterat”.

Au existat în utlima săptămână mai multe anunțuri ale câtorva universități că această normă ar crește cu 1 oră, în unele cazuri, cu 2 ore în altele, dar practica nu e geeneralizată și legea nu îi obligă să facă nimic pe cei din universitar. În contradicție cu textul legii și cu reglementările, ministrul Daniel David susține că și în universitar „s-a mărit norma didactică, tot cu două ore”.

Reamintim, pe 2 iulie, premierul Ilie Bolojan delcara de la Guvern: „În ceea ce privește alte cheltuieli structurale, cum sunt cele din educație, vom propune creșterea normei didactice cu 2 ore față de ceea ce avem astăzi în învățământul preuniversitar și în învățământul universitar”.

Pentru profesorii din preuniversitar (creșe, grădinițe, școli primare, gimnaziale, licee, colegii), norma didactică crește în perioada 2025–2026 – 2029–2030 inclusiv. În medie, pe săptămână norma de predare va fi de 20 de ore pentru profesorii de gimnaziu, liceu, profesional și postliceal, 18 ore pentru profesorii din educația timpurie și două ore suplimentare de pregătire remedială cu elevii, pentru învățătorii și profesorii pentru învățământ primar. Măsura este impusă direct prin lege și nu lasă spațiu de interpretare la nivelul școlilor. Este o măsură cu aplicare temporară, dar are efecte bugetare și de personal imediate: reduce de la 1 septembrie 2025 numărul de norme didactice și, implicit, afectează posturile profesorilor. Este vorba mai ales de suplinitorii calificați, după cum a arătat ministrul Daniel David într-o declarație recentă: „noi avem în sistem oameni care sunt angajați pe un an de zile sau pe plata cu ora, contracte care în vară se încheie. Nici dacă n-ar fi fost aceste măsuri nimeni nu avea garanția că acele contracte în toamnă vor fi continuate, fiindcă se făceau contracte noi în funcție de câte ore libere rămâneau, câte din acele ore au fost ocupate de titulari între timp având concursuri de titularizare. Deci ce am spus este că nimeni care a avut și are contract în derulare nu pierde, fiindcă noi avem 30.000 peste chiar peste 30 de mii de norme la plata cu ora, s-ar putea să fie mai puțini, o să fie sigur, dar nu era garanția nici dacă nu erau aceste măsuri”. 

Profesorii suplinitori, în marea lor majoritate profesori calificați, sunt profesorii care au contract de muncă pe perioadă determinată de 1 an pentru că fie nu există post cu viabilitate mai mare, fie nu există numărul de ore necesare într-o singură școală pentru se a putea angaja pe o durată mai mare.

Ce prevede Legea 141/2025 pentru profesorii din preuniversitar, în privința normei didactice

„Art. LVIII. — Prin derogare de la prevederile art. 207 alin. (4) lit. c)-h) din Legea nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, începând cu anul școlar 2025-2026 și până la începutul anului școlar 2029-2030, norma didactică de predare-învățare evaluare, de instruire practică și de evaluare curentă a antepreșcolarilor/preșcolarilor și a elevilor în clasă, în care pot fi incluse și activități de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și cele de învățare remedială, reprezintă numărul de ore corespunzător activităților prevăzute la alin. (1) lit. a) și se stabilește după cum urmează:

a) un post de învățător/învățătoare ori de profesor pentru învățământul primar pentru fiecare clasă din învățământul primar sau pentru clase simultane din cadrul acestuia, unde nu se pot constitui clase separate. În atribuțiile postului se includ obligatoriu 2 ore/săptămână de pregătire remedială;

b) 20 de ore pe săptămână pentru profesorii din învățământul gimnazial, liceal și postliceal, pentru profesorii din unitățile și clasele cu program integrat și suplimentar de artă și sportiv, precum și din unitățile de educație extrașcolară, care au dobândit cel puțin licențierea în cariera didactică;

c) 18 ore pe săptămână pentru profesorii din învățământul preuniversitar care au dobândit gradul didactic I sau titlul de profesor emerit și care desfășoară activitate de mentorat;

d) 26 de ore pe săptămână pentru profesorii de instruire practică și maiștrii-instructori, pentru cei care au dobândit cel puțin licențierea în cariera didactică;

e) 22 de ore pe săptămână pentru profesorii de instruire practică și maiștrii-instructori, pentru cei care au dobândit cel puțin gradul didactic I și care desfășoară activitate de mentorat;

f) pentru personalul didactic de predare din învățământul special, norma didactică se stabilește astfel: învățători, profesori la predare, profesori care efectuează terapiile specifice – 18 ore pe săptămână; învățător-educator, institutor-educator, profesor-educator, profesor preparator (nevăzător), maistruinstructor și profesor pentru instruire practică — 22 de ore pe săptămână”.

Foto: © Photosvit | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Un profesor debutant cu facultate, master didactic și formare pedagogică este plătit cu 22 de lei pe oră, la plata cu ora, la fel ca un zilier necalificat – ANALIZĂ pe baza Legii Bolojan
OFICIAL Legea 141/2025, legea Bolojan, a intrat în vigoare. Prevederile care afectează Educația: comasări de școli, creșteri de norme, tăieri de burse și clase, plata cu ora și degrevări de normă
OFICIAL Norma didactică pentru toți profesorii din România crește de la 1 septembrie 2025, pentru prima dată în ultimii 30 de ani, prin Legea 141 din 2025
OFICIAL Crește numărul de elevi în clasă de la 1 septembrie 2025, potrivit Legii 141/2025 intrată în vigoare / Modificările se fac pentru toate clasele pe fiecare ciclu școlar: într-o clasă de liceu pot fi din nou 34 de elevi, față de 26 în prezent
OFICIAL Fondul de burse al studenților este redus cu 40% de la 1 august, până în 2028 – Legea Bolojan 141/2025 / Reducerea la transportul cu trenul se acordă și în 2026 doar între domiciliu și facultate
OFICIAL Directorii de școli rămași pe post după comasări au interdicție să mai ia plata cu ora sau cumul, iar obligația de predare crește până la 40 de ore pe lună pentru toți / Regulile de aplicare trebuie decise până pe 25 august, cu două săptămâni înainte de începerea cursurilor
OFICIAL Indemnizația de hrană va fi acordată doar angajaților cu salarii de 6.000 lei net sau mai mici și rămâne plafonată la 347 de lei pe lună
OFICIAL Plata cu ora 2025 în învățământ – tariful brut pe ora suplimentară sau vacantă tăiat cu 50% pentru toți profesorii din România / Exemplu de calcul

33 comments
  1. Ministrul acesta umbla din televiziune in televiziune ca o maimuță de circ, probabil la ordinele ‘dresorilor de la centru’, încercând sa explice niste schimbări negândite care vor provoca haos, ingrijorare si revolta, dispreț si cinism in rândul profesorilor. Toată lumea va suferi, dar nimanui nu i pasa…

  2. Totul, la momentul actual, se bazează pe dictonul „Divide et impera”. Așa cum s-a reușit „asmuțirea” angajaților din privat asupra celor de la stat, tot astfel se încearcă, și, iată, cu succes, dezbinarea angajaților din același domeniu. Dragi colegi din învățământ, suntem subiecții unui experiment social și nu m-ar mira ca dl David să publice cândva un studiu pe tema aceasta.

  3. Legea la început a fost prezentată pentru toată lume.
    Mai exact de la UNIVETSITAR a plecat ca la ei se mărește etc
    Din ce s.a zis si unde s.a ajuns e cale lunga .
    Va trece acest val ca apa.
    Nimic nu se va întâmpla
    Vor fi salarii mai mici atâta tot
    Problemă este acum si la anul va fi mai accentuată pt ca nu vor mai fi 4 clase de pregătitoare spre exemplu de 22
    Vor fi 3 de 28deci scad orele profesorilor si iar restrângere si asa va fi anual inca 2-3ani

  4. Rușine! Demisia! Pur și simplu este abuz de putere și favorizare personala. Cum poate justifica ministrul aceasta nedreptate și discriminare crasa? Pana la urma reforma se face doar pentru talpa tarii, pentru cei mai săraci și cei mai impovarati: profesorii și pensionarii. De cei mai de sus nu se atinge nimeni. Universitarii nu sunt profesori? Sau ministrul vrea democratie, „dar nu pentru catei”.Sa facă bine dnul David sa urmeze exemplul lui Anastasiu și sa-si dea demisia!

  5. Mărirea normei înseamnă tăierea ilegala a salariilor. Nu se rezolva cu mitinguri, mersul piticului sau greve. Liderii de sindicat trebuie sa dea ministerul în judecata, în numele tuturor profilor. Asta e soluția.

  6. 📢 SCRISOARE DESCHISĂ CĂTRE O ȚARĂ CARE ȘI-A PIERDUT RUȘINEA

    Cât valorează o oră din viața unui profesor român? 23 de lei.
    Atât ne oferă statul pentru orele suplimentare: 23 de lei.
    Înainte erau 70+. Acum, ne cer demnitate pe bonuri de pâine.

    🇩🇪 În Germania, profesorii primesc între 23 și 40 de euro pe oră.
    🇫🇷 În Franța, orele suplimentare sunt plătite cu 20% peste salariul de bază.

    🟠 În România? „Lasă, că merge și-așa… cu 23 de lei.”
    Dar nu mai merge. Nu mai merge nimeni. Pentru că niciun profesor nu-și va vinde timpul și sănătatea pe o umilință atât de ieftină.

    ❗Ce nu înțelege statul este că aceste ore nu sunt un moft.
    Profesorii le acceptă pentru că salariul de bază nu ajunge pentru un trai decent.
    Luăm ore suplimentare ca să ne putem plăti chiria sau ratele la bancă….Facturile. Mâncarea.
    Ca să supraviețuim.

    Orele suplimentare NU sunt opționale.
    Sunt ore de dirigenție. De examene. De corectat lucrări. De stat peste program pentru ca elevii voștri să aibă un viitor.

    💬 Cine le va mai face acum? Nimeni.
    🟥 Pentru 23 de lei, statul nu cumpără educație. Cumpără RUȘINE.

    📣 #Distribuie dacă susții profesorii.
    📣 #Distribuie dacă vrei educație, nu bătaie de joc.
    📣 #Distribuie dacă și ție ți-e rușine cu halul în care ne-a adus statul.

    #ProfesoriiNuSuntVoluntari #EducațiaCostăRespect
    #RomâniaFărăRușine #23DeLeiPeOră
    #NuMaiMuncimPePromisiuni #SolidaritatePentruEducație

    👉 Etichetează colegii. Etichetează părinții. Etichetează presa.
    💥 Hai să ne audă toți. Nu mai acceptăm umilința ca normă!

  7. Nu se va schimba nimic. In Mec sunt aceiași oameni iar consilierii sunt toți din universitar. Sunt in Mec unii de 30 de ani pe funcții…fara concurs,fara nimic…
    în universitar viața e alta fata de preuniversitar…e boierie! n au teste, serviciu le școală, simulări bac…corectări bac…ședințe cu părinții…

    nimeni nu protejează preuniversitarul! NIMENI!

    1. cum nu corectează , omule ?!?
      mai tata , ai terminat totusi o facultate ..
      n au aedinta cu PĂRINȚII dar au norma de cercetare de publicat , frate nu e joaca , nu la toate facilitatile e caterinca !!
      compara matale trei sedinte cu un articol stiintific publicat Intr o revista de nivel A .
      pe ce lume trăieși ??

      1. 80% din cei ce lucrează în universități sunt impostori, la fel ca și în preuniversitar. Dacă sunteți așa de buni în cercetare, de ce România e în evul mediu ca dezvoltare tehnologică?

      2. Fiecare are munca lui raportata la nivelul ierarhic pe care il are ! Sper ca mediul universitar nu este deacord cu masurile din preuniversitar, sper sa ne sustina asa cum sper ca si noi din preuniversitar sa ii susținem pe ei !

  8. Nu vreau sa comentez la adresa nici unui profesor din preuniversitar, atata timp cat nu cunosc programul de lucru al fiecaruia. Dar un singur lucru as putea sa spun în care sunt de acord cu noile reguli. EDUCATORII care lucreaza cu ANTREPRESCOLARI. Nu mi se pare corect sa fie platiți 8 ore ,dar lucreaza doar 5h.
    pe un salariu destul de frumos. Eu sunt ingrijitoare pe un salariu de mizerie 3200 ron…unde alergam toata ziua. Reusim sa facem o pauza doar cand copilasii sunt bagati la somn….in rest munca, si iar munca. Eu cred ca aici ar trebui sa se lucreze mai mult, in creșele de stat. Nu pot fi bagate toate cadele didactice in acelasi aluat cu toti profesorii.
    Peste tot se discuta numai despre profesori, dar despre categoria îngrijitoare….NIMIC.
    Dorim controale in aceste instituții si sa se discute si cu noi angajatele. De la sindicate nu așteptam nimic… Oricum nu îi intereseaza de noi. Normal sunt sindicate alcatuite tot din profesori. Asa ca Domnule Ministru …încercați sa dați o raită si prin cresele din București si veți afla cum stă treaba cu adevărat. Inainte de toate copiii intre 0-3 ani, au nevoie de îngrijire, supraveghere dupa care educatia. Ganditi- va ca sunt copilasi care nici măcar nu vorbesc.
    Si cu asta spun TOT.

    1. Aveți dreptate, salariul dumneavoastră e de mizerie insa nu il puteți pune in balanță cu cel al educatoarei care pentru postul pe care activează a trecut un examen care necesita mult mai multa pregatire ! Daca considerați ca nu e asa puteți incerca si dumneavoastră!
      In alta ordine de idei , da sindicatul ar trebui sa lupte mai mult pentru condițiile de munca ale personalului nedidactic! La fel cum si domnul David ar trebui sa stie ca există o lege a bumerangului si bataia de joc din preuniversitar se va rasfrange asupra universitarului printr-un numar de studenți mai mic si mai putin pregătiți!

    2. Salariul dumneavoastră este cum ati spus, dar nu putem compara calificarile necesare pentru locul dumneavoastră de munca cu cel al unui învățător, care, pe langa studii de specialitate are nevoie si de o pregătire serioasa doar pentru a-si lua examenul. In plus, pe langa cele 5 ore de predare mai trebui sa lucreze extra zilnic pentru a pregati materialele pentru zilele urmatoare, plus verificări de teste

  9. Domnul ministru se da prea-cinstit cu profesorii din preuniversitar si cu elevii, ii invata pe toti sa mai stranga la curea niste gauri (mie imi scade salariul incasat cu minim 1000 de lei), insa de colegii lui, nu se atinge, ca nu cade bine!
    Reforma a dat-o la spate, a pastrat toate masurile dezastruoase luate de Deca, impartirea anului scolar in module, scoaterea tezelor, mentinerea saptamanilor zapacite.
    E greu sa zic, dar cu un ministru ca asta ajungem repede sa sustinem industria calului, ca ne-am saturat de dezastru si arbitrar!

  10. normal pai e profesor universitar, ce vreti sa-si mareasca singur norma, a marit-o la preuniversitar, ca de obicei tinta experimentelor educative

  11. Păi vreți ca „cenzorul” să muncească prea mult dacă se întoarce la post? Mai ales acum când s-a învățat să „muncească” mai mult prin televiziuni?

  12. In cele mai multe universitati a crescut norma didactica, asa cum s-a vazut, de exemplu, la Universitatea din Bucuresti. O ora de seminar la UB reprezinta echivalentul a doua ore in preuniversitar. Normele nu erau la nivelul minim nici inainte (a se vedea UB, ASE etc.). In plus, in invatamantul universitar exista cerinte legate de cercetare, care nu se face dupa un anumit program. Plata cu ora se facea si inainte doar pentru orele de predare. Nu se puteau raporta nici la Alte activitati orele de exeman sau de evaluare a lucrarilor. Deci, poate sa stea lumea linistita, a crescut norma si in universitar…

    1. A crescut norma în universitar „cândva” și la decizia senatelor. În prezent avem un moment în care a fost anunțat și implementat un plan guvernamental de măsuri – planul nu cuprinde nicio impunere pentru norma didactică în universități, cu excepția majorării limitei superioase a normei, fără alte precizări. Ce arăt în articol nu e bazat pe „amintiri” ci pe situația reală prevăzută explicit de Legea 141/2025. Și apropo de afirmația dvs „poate sa stea lumea linistita, a crescut norma si in universitar…” – pe ce vă bazați când spuneți așa ceva? Avem 85 de universități https://www.edu.ro/institutii-invatamant-superior. Ați verificat la toate dacă au crescut norma cu două ore pentru tot personalul de predare, doar pentru că a declarat ministrul că vor crește, fără obligația legală să facă asta?

      1. Domnule ziarist dumneata ar fi trebuit sa verifici care e situatia in cele 85 de universitati si sa dai exemple concrete reale inainte sa faci afirmatii generalizatoare, să probezi ceea ce susții nu să dai copy paste din lege, toată lumea stie să citească, mai greu cu înțelegerea. Are dreptate Emil, norma didactică în universitar este crescută de ani buni, este un minim prevăzut de lege si un maxim, de mult nu se mai face incadrare pe minim de ore pentru că nu puteai plati, banii alocați erau insuficienti. Ar trebui să faceti o documentare serioasă inainte de a contrazice aiurea.

        1. Mai xyxxyyxxzz de ministrul al educației…. iar ..,ca de a lungul timpului …vrei sa scoti castanele din foc cu mâna altuia… poate ar trebui sa dai diferențele salariale promise când s a încetat ultima grevă din educație și apoi să pretinzi alte așa zise cerințe. Voi și acum sunteți datori la profesori dar aveți cerințe și motive fără să vă fi făcut datoria de plată către sistemul de învățământ.

        2. Minciuni!
          Am destui prieteni în universitar cu aceeași normă, NU crescută!
          Crescută poate la plata cu ora…
          Hai să fim serioși: cum își ia gradele/examenele un profesor din preuniversitar și cum le ia unul din universitar? În preuniversitar știți toți părinții (că doar râdeți de notele mici) dar în universitar știți cum? Cu prezentări PowerPoint în fața comisiei din aceeași universitate! Cu ochii închiși și pe repede înainte să ajungem și la petrecere!
          Profesorii universitari predau după laptop, citesc prezentări PowerPoint studenților și povestesc despre vilele lor și vacanțele exotice!
          Ba chiar o profesoară ne întreba uimită :,,Cum, nu ați fost până acum în țara X, nici în țara Y?”
          Adică nu ați ieșit din țară?
          Întrebarea noastră era: ,,Dar cum își permit ăștia din universitar vacanțe exotice, vile, mașini scumpe?”
          CUM?

      2. La noi era norma crescuta cu 4 peste minima legala de cel putin 4 ani (cat imi aduc aminte la ora asta) Acum urmeaza sa creasca preferential la colegii care nu au activitate stiintifica suficienta, la noua limita din lege. In general toate universitatile iau aceleasi masuri, exceptie cele care n-au prea multi studenti, si n-au efectiv cum sa mareasca fara sa faca concedieri. Pe de alta parte s-au gasit „solutii” sa mai taie din plata pentru alte activitati care pana acum erau platite. Un profesor universitar, care nu beneficiaza de privilegii, doar isi vede de activitatile lui, pierde pana la 2000 de lei net, din astfel de idei de neplata a muncii…Singura optiune este sa castigi din proiecte, dar este destul de dificil sa ai un proiect castigator la nivel international.

        1. Pot înțelege toate aceste lucruri. Articolul este doar o comparație obiectivă între măsurile impuse prin Legea 141/2025 în preuniversitar și cele opționale pentru universități, în materia „norma didactică”. Atât. Nimeni nu a explicat public ceea ce spuneți dvs, niciun ministru, niciun secretar de stat, niciun premier și niciun președinte. Așa că avem doar o lege, comparăm doar cu ce scrie acolo. Mulțumesc pentru explicații!

          1. Eu am vrut sa confirm cumva cele mentionate de (banuiesc) colegul meu de la alta universitate. Sunt multe probleme si destul de grave in mediul universitar, dar baza este sistemul preuniversitar. Daca acolo nu mai vin colegi de calitate / motivati, pentru ca salariile sunt derizorii si mediul de lucru este neadecvat, tot sistemul se prabuseste. Nu pot da detalii aici, pentru ca suntem monitorizati, dar va pot spune ce se intampla in cadrul unei discutii, eventual telefonice.

  13. Normal ..și ce salariii au !!! Și au materie prima datorită preuniversitarilor !! Dacă ministru e universitar ..,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Mihaela Popa: În acest an școlar a fost o întreagă nebunie, cu documente, hârtii, în care profesorii făceau orice, mai puțin ore în fața elevilor / Zi de zi veneau hârtii de la Minister în care se spunea că se amână aplicarea sau se modifică un articol din lege

Fostul secretar de stat responsabil cu fondurile europene în Ministerul Educației Mihaela Popa a criticat lipsa de predictibilitate a legii educației, cu zeci de modificări și amânări care au avut…
Vezi articolul

Rezultate Admitere Liceu 2024 au fost publicate. Elevii au aflat în ce licee au fost repartizați, după media la Evaluarea Națională și opțiunile alese cu părinții și diriginții – UPDATE

Repartizarea computerizată în clasa a IX-a are loc miercuri, 24 iulie, conform calendarului oficial. Până luni, 22 iulie, elevii, profesorii diriginți și părinții au completat opțiunile în fișele de admitere…
Vezi articolul

Ploaie de promisiuni pentru profesori. Anton Hadăr, liderul federației sindicale „Alma Mater”, despre salariile de la 1 ianuarie 2024: Promisiunile prim-ministrului au fost că vom fi foarte aproape de ceea ce ar trebui să fie, pentru că ceea ce ar trebui să fie nu știm. Aici e problema

Anton Hadăr, președintele Federației Naționale Sindicale (FNS) „Alma Mater”, a declarat, într-o intervenție la Euronews România, despre salariile profesorilor de la 1 ianuarie 2024, că „promisiunile prim-ministrului au fost că…
Vezi articolul

Motivele invocate oficial pentru organizarea Bacalaureat 2025 în timpul cursurilor: canicula, înscrierea la universități străine, supraaglomerarea de examene organizate de minister vara / Secretarul de stat Sorin Ion despre numărul mic de înscriși la Bac: „un minim natural”

Dorința de a evita temperaturile mari din timpul verii, o presupusă neatenție a universităților din străinătate și din țară față de calendarul școlar din România, nevoia de „odihnă” a unor…
Vezi articolul