Opriți cenzura și falsificarea datelor de la vârful Educației! Ministrul David trebuie să plece

20.324 de vizualizări
Raluca Pantazi / Foto: Edupedu.ro
Edupedu.ro documentează de o săptămână ceea ce s-a dovedit una dintre cele mai mari mistificări instituționale pe care le-am văzut în domeniul educației: cenzurarea și falsificarea datelor de cercetare de către ministrul Educației și Cercetării, pentru că nu susțineau schimbările politice luate de Guvernul său. Un răspuns de 23 de pagini în care cercetătorii Institutului de Științe ale Educației avertizau asupra riscurilor Legii-Bolojan în educație a fost oprit la cabinetul ministrului, a fost editat masiv, pentru ca în cele din urmă să fie trimise către presă 2 pagini, și acelea modificate. Ministrul David a oprit astfel de la publicare singura analiză data-based care îi contrazicea șefii. Un ministru care reînvie practicile ceaușiste, într-o perioadă marcată oricum de o mare degringoladă valorică, trebuie oprit rapid și dat jos de la vârful Educației.

Din acest moment, Daniel David și-a pierdut orice legitimitate de a mai conduce Ministerul Educației și Cercetării. Și-a pierdut nu doar ascendentul moral în fața societății, dar mai ales prezumția de corectitudine. Menținerea sa în funcția de conducere pune la risc orice hotărâre viitoare a Executivului în educație, cercetare și cultură.

În premieră, ministrul Educației și Cercetării Daniel David a explicat ieri pentru Edupedu.ro că nici nu va mai permite IȘE să mai răspundă independent de-acum înainte presei, invocând nevoia nescrisă și fără precedent ca răspunsul cercetătorilor la solicitările presei să fie însoțite de peer-review și de un rezumat extins în limba engleză. O decizie prin care Daniel David, care și acum își continuă activitatea academică fiind conducător de doctorat în paralel cu funcția de ministru, a transformat Ministerul pe care îl conduce dintr-unul al Educației într-un cabinet al Propagandei. Cercetările evidence-based care nu servesc politicului cad sub securea cenzurii.

Cum îl mai poate aduce premierul Bolojan în fața profesorilor pe cel care a ascuns datele de cercetare care dezvăluie nu doar minciunile care au argumentat până acum pachetul său de austeritate în educație, dar care avertizează pe larg despre riscurile asociate acestor modificări și care fac publice primele propuneri de austeritate în educație cu date de știință în spate? Ce legitimitate mai are în educație și cultură întregul Guvern Bolojan, când unul dintre miniștrii săi refuză libertatea de expresie a cercetătorilor în științele educației?

Atenție, vorbim despre un ministru care a confirmat că a cenzurat răspunsul transmis în numele Institutului de Științe ale Educației către Edupedu.ro, care a anunțat că blochează și de acum înainte IȘE să mai răspundă independent solicitărilor presei și care a refuzat până la final să facă publică analiza integrală făcută de cercetători asupra măsurilor din Legea șefului. De remarcat că, în cele 2 pagini trimise de MEC către Edupedu.ro, instituția preia cu copy-paste anumite fragmente din analiza cercetătorilor, pe care concomitent o acuză de lipsă de rigurozitate științifică.

Decizia de a cenzura analiza făcută de cercetătorii Institutului de Științe ale Educației nu șterge lucrurile bune, cum ar fi intenția de a generaliza folosirea catalogului electronic cumpărat de Minister încă din 2014 și nefolosit, precum și aprobarea unui nou plan-cadru pentru liceu, cu toate neajunsurile lui, însă pune la risc orice hotărâre viitoare a acestui ministru. Un oficial guvernamental care falsifică datele cercetătorilor, ștergând date din răspunsurile acestora pe teme de cercetare, este un ministru care nu mai poate fi crezut pentru nicio măsură luată de aici înainte. Care a trecut o linie roșie a încrederii.

Dacă a putut amenința public singurul Institut de Științe ale Educației din România că le va lua instituțional cercetătorilor săi libertatea de expresie – în condițiile în care OCDE a validat practica acestui Institut ca centru național care coordonează și implementează în România programul pentru evaluarea internațională a elevilor PISA, verificate și acceptate fără de echipele internaționale – înseamnă că acest ministru pune la risc procesul de aderare a României la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE).  

Potrivit surselor Edupedu.ro, una dintre ipotezele de lucru ale ministrului David ar fi să preia la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, al cărui rector suspendat este, viitoarele testări PISA, în prezent derulate exact de IȘE. Preluarea PISA la UBB, pe sume importante de la buget, ar urma să se producă pe modelul PIAAC preluat de SNSPA chiar prin decizia lui Daniel David și pe modelul TIMSS derulat de Universitatea din București. De remarcat că David a validat demersul început de Ligia Deca (astăzi prorector chiar pe proiecte strategice la SNSPA) și a promovat HG-ul prin care SNSPA și UEFISCDI vor organiza în România testul PISA pentru adulți (PIAAC), în ciuda relatărilor pe larg ale presei despre suspiciunile de „revolving door” pe care le ridică această afacere.

Una dintre promisiunile lui David la aprobarea noului plan-cadru pentru liceu este că acesta va întoarce rezultate mai bune la testările PISA. Situația produsă prin actul de cenzură de acum produce însă dubii în cascadă pentru orice mișcare a ministrului și devin inevitabile întrebări precum: Dacă următoarele ediții ale PISA vor fi organizate la propria Universitate, oare rectorul va edita datele de cercetare și rezultatele României așa cum a făcut-o din poziția de ministru al Educației? Atenție la orice intenție guvernamentală sau politică prin care partidele vor vrea să-i arate ministrului mulțumirea pentru serviciile aduse! Organizația internațională care a supravegheat derularea TIMSS la Universitatea din București a ridicat deja un semn de întrebare cu privire la corectitudinea datelor, potrivit unor informații. Își permite România să rateze aderarea la OECD, prin preluarea ostilă a PISA de la IȘE la UBB și punerea la risc a derulării testării internaționale în România? 

Deciziile dezastruoase din educație și cultură vin în același timp cu rezultatele sondajului INSCOP care arată că aproape jumătate dintre români cred că se trăia mai bine comunism. În condițiile în care profesorii vor fi puși din septembrie să alerge între școli pentru a-și face normele, vor preda unor clase de elevi încă și mai aglomerate, în continuare fără profesori de sprijin sau asistenți pentru copiii cu CES, vom vedea pe pielea societății câți dintre ei vor mai avea timp să le explice copiilor ce bine este acum. 

Acum, când cenzura funcționează chiar la vârful Educației, când specialiștii nu au voie să vorbească fără voie de la politic, când peste 900 de școli sunt desființate, dar școlile în 3 schimburi sunt menținute, când cărțile și manualele sunt scumpite, bibliotecile din comunele unde nu există nicio librărie – propuse spre a fi desființate. 

Un scenariu care înainte de alegeri părea posibil doar în alt scenariu.

Gravitatea gestului făcut de Daniel David nu stă numai în cenzura în sine – foarte gravă – ci și în semnalul pe care îl transmite: în România, până și știința și datele despre educație pot fi cosmetizate de sus, dacă încurcă imaginea unui politician.

Aceasta nu este reforma promisă. Nu este etica unui profesor, a unui om de știință, a unui cercetător. Și nu este nicidecum transparența pe care ministrul Educației și Cercetării Daniel David o invoca în martie 2025, când reînființa prin HG de punere în aplicare a legii 198/2023 Institutul de Științe ale Educației cu promisiunea că va fi „o instituție independentă, care evaluează critic politicile publice”.

Cine din sistem mai are curajul să spună adevărul despre sistem, dacă riscă să fie redus la tăcere chiar de către ministrul care pretinde că vrea să „salveze educația” și „pe oamenii educației de ei înșiși”?

Educația nu are nevoie de salvatori care închid gura cercetării. Are nevoie de curajul de a asculta ceea ce nu-ți convine. De onestitate instituțională. De profesioniști care spun adevărul și care, dincolo de vorbe, fac ceea ce cercetarea arată că este în folosul elevilor, al școlii și al societății.

Citește ancheta Edupedu.ro:

Derapaj grav la Ministerul Educației: în loc de punctul de vedere al Institutului de Științe ale Educației pe măsurile din Legea Bolojan, am primit un răspuns politic de la Minister. Răspunsul MEC reproduce declarații recente ale ministrului Daniel David, nu analiza cercetătorilor IȘE
EXCLUSIV Ministrul Educației Daniel David admite că va verifica dacă răspunsul transmis presei în numele Institutului de Științe ale Educației a fost cenzurat: „Dacă n-a fost asumat de conducerea IȘE, voi verifica cine a intervenit și voi lua măsuri”
EXCLUSIV Daniel David anunță că blochează de acum înainte un institut de cercetare – IȘE – să mai răspundă independent solicitărilor presei. Ministrul Educației și Cercetării confirmă că a cenzurat răspunsul transmis în numele Institutului de Științe ale Educației către Edupedu.ro și nu publică nici acum analiza cercetătorilor asupra măsurilor din Legea Bolojan
EXCLUSIV DOCUMENT Răspunsul interzis la publicare de ministrul Daniel David, conceput de cercetătorii din științele educației: Norma didactică a profesorilor din România NU este sub media Uniunii Europene, în Germania plata cu ora este între 23 și 40 de euro/oră, iar în Franța 88% dintre profesori au cel puțin o normă de ore suplimentare plătite cu 40 euro/oră / Banii de burse trebuia păstrați în educație

38 comments
  1. De necrezut cum s-a schimbat Daniel David dupa ce a ajuns ministru. El ilustreaza perfect o idee a lui Robert Ingersoll : „Nimic nu dezvăluie caracterul real ca folosirea puterii. Este ușor pentru cei slabi să fie blânzi. Majoritatea oamenilor pot suporta adversitatea. Dar dacă vrei să știi ce este cu adevărat un om, dă-i putere. Acesta este testul suprem. Este gloria lui Lincoln că, având o putere aproape absolută, nu a abuzat niciodată de ea, decât de partea milei.”

  2. Bravo, domnule ministru Daniel David! Ați reinventat „peer-review”-ul: se taie, se coafează politic și se livrează în două pagini curate, fără adevăruri incomode. Dacă ăsta e noul standard în educație, mai bine vă faceți PR-ist la partid. Demisia e singura lecție decentă pe care o mai puteți da.

  3. Învățământul din Romania este in moarte clinica din cauză că a fost prost finanțat de 35 de ani. Din această cauză aproape niciun elev foarte capabil și inteligent, niciun olimpic nu a dorit să urmeze o carieră în învățământul preuniversitar. Sunt foarte foarte foarte puțini cei care au ales să devină profesori.

    In consecință în sistem au intrat oameni din ce in ce mai slab pregătiți.

    Degeaba faceți pe.desteptii și superiori pe aici, voi ăștia din privat sau din cine știe ce sistem bine plătit, realitatea este că de o viață ne ați privit pe noi profesorii, condescendent, că pe niște
    săraci, ne ați numit mereu profesorasi, săraci,
    și cu mare emfază ați afirmat de fiecare data că nu ați putea să faceți ce facem noi. .Și sub nicio forma nu ați fi avut vreun gând să vă îndrumați copii sa devină profesori. Este sau nu este așa domnule??

    Ce așteptați? Cat sa mai funcționeze un sistem așa? Credeți că mărirea normei cu 2-4 ore, va rezolva problema?? Nu rezolva decât propagandistic și vremelnic incapacitatea lor de a rezolva alte probleme majore ale societății, va crea un haos teribil în sistem și o enormă.dezamagire pentru profesorii care au muncit o viață din pasiune , din respect pentru copiii pe care i au avut în fața .

    Nu spun că nu există în sistem oameni care nu fac nimic la scoala, exista, iar durerea noastră este că nici de data asta nu se vor lua masuri cu acei profesori, și mai exact cu acele situații în care un profesor nu își poate face meseria iar asta pentru că sunt profesori în școli și licee unde elevii nu au pic de respect pentru școală și ideea de a învăța, iar asta este o problema a întregii societăți, a masa media, a clasei politice, legile sunt făcute prost și le permit elevilor orice, au doar drepturi și atât.

    Nu știți ce înseamnă să fii profesor tânăr , sa intri în sistem cu speranțe că îți vei face meseria și să ajungi sa predai ani de zile unor elevi care au cuțitul la ciorap și disprețuiesc orice încercare de a ii educa, de a ii sfătui, de a ii învăța ceva. Nu aveți idee ce limbaj folosesc, ce amenințător te privesc, ce limbaj folosesc. De ce nu veniți în învățământ sa predați unei clase cu 10-15-20 asemenea elevi? pentru 3500 lei net? 20 de ore pe săptămână? Credeți că îi veti putea învăța vreodată matematica? fizica? Programare? Limba franceză? Istorie? Multi dintre ei nu știu tabla înmulțirii, nu știu să scrie , nu știu nici cea mai elementară gramatica. Nici părinții lor nu au știut și s-au descurcat prin Anglia,Italia, Spania, ei visează la fel, să ajungă „pe” Anglia, să facă bani rapid, din diverse activități….
    Imaginați-va că acești elevi nu au citit NICIODATĂ o carte.Iar daca le spui sa citească , să învețe, să meargă la o facultate serioasa, îți vor rade în nas și te vor arata cu degetul, îți vor arata cu degetul statutul social de profesoraș pe care îl ai și îți vor spune direct că nu folosește la nimic să înveți carte în Romania. Au atâtea exemple în societatea actuală, in masa media, promovate zi de zi, in jurul lor, în viața de zi cu zi, exemple de oameni care s-au descurcat de minune fara prea multa școală…nu intram in amănunte.
    Asta este realitatea crunta. știu, e brutal.dar.asta este
    Pe de altă parte există și licee bune, școli foarte bune unde profesorii muncesc enorm de mult, fac pregătire suplimentară pentru concursuri și olimpiade, elevii promovează 99,90 % bacalaureatul, 90% cu medii peste 8.50, sunt admiși la universități de prestigiu din tara sau chiar din străinătate. și în câțiva ani ajung să câștige salarii duble sau triple decât profesorii care i-au învățat carte cu câțiva ani în urmă.
    De exemplu:
    Toți IT istii din Romania, au început să învețe programare, algoritmicā, in clasa a 9-a cu un profesor de liceu. La.matematica informatică. Majoritatea au ajuns să câștige peste 3-4-5 ani salarii duble sau triple fata de profesorul din liceu. La 23-25 de ani. Profesorul ăla a rămas acolo..pentru ani și ani cu același salariu mic, cu familie, copii, cu rate, prins în menghina societății .

    Medicii la.fel. Judecătorii la fel. Toți au pornit la drum datorita muncii unor profesori foarte buni care au avut șansa să fie profesori la o școală buna cu copii educați provenind din familii in care educația , dorința de a învăța erau respectate.
    Lucrurile sunt complexe.
    De evaluat cred că am fost extrem de mult evaluați, nu mai exista alta meserie in tara asta in care sa fii evaluat mai mult .
    Nu aveți idee prin câte examene trece (trecea, nu știu cum mai este acum, eu vorbesc despre ce a fost acum 30 de ani ) un profesor, iar în prezent ne evaluează elevii, părinții, zi de zi. Cred că pentru orice om de bun simt asta este suficient. Un profesor adevărat își face meseria din respect pentru elevii din fata lui. Nu are nevoie de altă evaluare.
    Important este că în meseria asta sa acceadă doar oamenii care au menirea asta.
    Și să fie respectati.
    Își vor face datoria.
    S-au pierdut 25 de ani. Ne vor mai trebui alți 25. Pentru că un profesor nu se face peste noapte, nu poți să ai un profesor cu conștiința și caracter decât dacă este educat de mic in spiritul asta, daca este crescut cu gândul asta că va deveni profesor, dacă își va iubi meseria viitoare încă din liceu. Iar pentru asta trebuie să crească Intr un mediu potrivit și să fie îndrumat spre asta. Poate tot de un profesor.
    Cine mai îndrumă un elev foarte bun, un olimpic, sau măcar un elev de 9 în tara asta sa devină profesor?? Cine?? Ați face asta cu propriul copil??
    Fiți cinstiți!

    PS: Nu sunt și nu am fost implicat niciodată în politică.

  4. Ministrul David este singurul în 35 de ani care spune ,,politicos ” că invatamantul din Romania este in moarte clinica .Daca nici acum in 13 lea ceas nu se face nimic Romania nu mai are nicio șansă în urmatorii 5 ani.Este clar voi profesorii nu vreți schimbarea ,va
    avantajează mult organizarea asta
    de acum ,cu munca și implicare aproape de zero ,cu rezultate neevaluate de 35 de ani,cu activitate la clasa aproape inexistentă.Nu știți ce înseamnă să muncești ,sa fii responsabil ,să fii evaluat cu adevărat pentru munca depusa și să nu poți da vina pe alții în speță părinți și elevi când tu nu faci nimic la școală .Daca ați da iarăși examen de titularizare doar 20%dintre voi ați promova.Va deranjează că va propune sa faceți 2 ore in plus,dar elevii care au zeci de ore la scoala nu v ați gândit niciodată în 30 de ani .Așa refuzați să aveți 2 ore completare la o disciplină complementara cu specialitatea voastră ,dar când cu o diploma obținută fara efort și implicare la reconversie ,vă puteți reprofila din profesor cu o specialitate în orice specialitate matematica-biologie;învățătoare-profesoara de desen -profesoara de romana -franceza;profesoara de educație fizica-profesor de sprijin…….etc.nu vi s a părut că nu va pricepeți.Cu diploma de colegiu institutor engleza și cu niște hârtii de la secretariat obții diploma de studii superioare de profesor învățământ primar și profesor de engleza nu v ați plâns că nu meritați aceste titluri că sunteți struțo cămile,acum vă plângeți că de ,voi nu vreți să se schimbe nimic.Voi vreți in continuare să dormiți in clasa ,in cancelarie mereu .

    1. Cu tine școala a dat greș, nu ai învățat nici să scrii corect, nici să exprimi coerent câteva idei.

      Păcat.

      Bine că știi cum se face școală, tu care ai fi putut beneficia de ea dar ai preferat probabil păcănelele sau alte distracții când încă se mai putea face ceva cu tine. Acum e cam târziu.

    2. Te invit sa dai titularizarea pe specializarea ta si dupa sa comentezi despre examene. Majoritatea care sunt titulari au luat acest examen de cel putin 4-5 ori. Dupa urmeaza alte examene mult mai grele iar pentru a promova ai nevoie de nota 8.

    3. Securistule taci din gura!!! tu esti adulatorul acestui nemernic! in 35 de ani ,nu a existat un asemenea specimen abject de ministru!!! Ce iti da de mancare sau ce post ti a promis de faci propaganda pentru el IUDA???? Plecati amandoi si luati cu voi toate aceste specimene nocive pentru acesta tara:Bolovan Spanul,Toiu,Atanasiu,Buzoianu ,Mosteanu!!!!!OUT din aceasta tara tradatorilor !

    4. Cred că ești și tu un geniu. Nu are cum să fie altfel. Numai geniile se înțeleg și se admiră între ele. Se identifică în idei și în proiecte.
      Sigur, el are tot interesul să iasă în față, să se autoadmire, să-și închipuie că este cel mai cel, că fără el învățământul românesc se prăbușește, „este în moarte clinică”. L-a comparat de altfel, în chip poetic, în QX, ca să fie mai convingător, cu Frankenstein. E la mijloc, în primul rând, un interes politic, mai întâi mascat, încă din decembrie trecut, ca program de reformă, discutabil însă din prea multe puncte de vedere.
      A venit apoi ideea de salvare a țării. Folosită prea des în istorie, pentru cei neinformați, ca să nu le zic altfel, pentru naivi, pentru ce slabi de îngeri, pentru cei angajați cu patimă în lupta de clasă. Pe tine te-a dat gata.
      Pe tine, totuși, ce ideal te mână? Tot salvarea patriei? Cum contribui dumneata la acest nobil ideal!?
      Dai, ca pe vremuri, un leu pentru Ateneu? Că așa se îndemnau unii. Dacă esti mai ajuns, poți să faci și asta. Dacă ești corporatist, înseamnă, citez propriile-ti cuvinte, „să muncești, să fii responsabil, să fii evaluat cu adevărat pentru munca depusă” etc. etc.
      Să ne cerem scuze?! Nu știam că undeva, deasupra noastră, este un popor de zei, care acum ne judecă pentru păcatele noastre. Sunteți și acolo foștii noștri elevi, pe care îi cunoaștem bine, cu toate trăsăturile pozitive și negative, intelectuale și morale, pe o scară gradată IQ. Numai că acum vi s-a urcat la cap. Ați devenit toți genii. S-a urcat, cum s-ar zice, parafrazând o expresie populară, IQ-ul în copac.
      Norocul nostru este că mai știm și noi cum este prin sectorul privat. Chiar se muncește peste tot pe rupte?! Am văzut cum se muncește uneori la meseriile mai practice, după zicala consacrată „doi cu sapa, cinci cu mapa”. De ce în spatele ușilor închise ar fi altfel? Peste tot cădeți de pe scaun morți de oboseală? Sau în industria superautomatizată cărați saci ca la moară? Fiecare profesie are specificul ei. Noi, profesorii, nu prea ne băgăm în treburile lor. Destul că îi vedem pe aleșii noștri/voștri cum vorbesc, cum gândesc, cât de iscusiți sunt în cunoașterea și redactarea legilor, ce fel de programe fac, mai ales pentru educație.
      Vrei și tu, care semnezi prevenitor „Securiștii „, să vii în locul profesorilor? Ce știi să predai? Fizică atomică, moleculară, cuantică, optică fizică energiilor înalte? Chimie organică, anorganică, analitică? Matematică, algebră, geometrie, analiză matematică? Istoria României și universală, literatură română și universală, latină etc.?
      Pe tine te dau ăștia afară din serviciu din cauza profesorilor? Vor trece curând și în alte domenii. Scăzând economia, încasările, producția, vor scădea și vânzările. Se va ajunge și în sectorul privat. Tot corpul didactic este de vină?
      Ni s-a făcut lehamite de povestea „să moară și capra vecinului”. Vedeți că se apropie și de poarta voastră. Vine tata cu pielea ei în băț!

    5. Este cel mai real comentariu pe care l-am citit până acum. Aveți dreptate în totalitate! Educația în România este o bătaie de joc, profesorii nu sunt cu adevărat implicați sau pregătiți. Respect!

    6. Ar trebui verificat daca intr-adevar unii dintre profesori sunt titulari.
      La un liceu tehnologic din judetul Calarasi am auzit ca unui profesor i se face contract in fiecare an, pe sestache, iar toata lumea stie ca el este titular.
      Si cate situatii vor mai fi.
      Exista situatii in care s-au aflat lucruri dupa ani si ani.
      Ar trebui aruncata o privire si aici, pana la a-i pune sa repete titularizarea!

    7. Trebuie schimbat ministru!
      Noi nu suntem întrebați niciodată dacă suntem de acord cu deciziile lor.

    8. Se pare că nu aveți nicio idee despre sistemul de învățământ. Orice profesor titular a dat un concurs care presupune angajarea pe perioadă nedeterminată. Ce s-ar întâmpla dacă fiecare medic, inginer, judecător ar da concurs în fiecare an pentru postul pe care îl ocupă? Însă cei care au disprețuit școala fac același lucru și cu cadrele didactice.
      Iar în ceea ce privește specializarea, au învățat 3 sau 4 ani pentru ambele și au dat examene.

  5. Doamne, Doamne șI iar Doamne,
    Nicușor pare că doarme,
    Cu capul pe-o plăsmuire
    Și de nimeni n-are știre…

  6. DEMISIA.

    Cu tot cu secretarii de stat si directorii sau inspectorii din Minister care au girat și susținut așa ceva

  7. Apreciez punctul de vedere din articol!! Nu de azi, sau de ieri, d-l David ne vorbea de non- știință, pseudo-știința din școală…., retorică specifică la orice apariție.
    Exact așa se poate defini activitatea lui.
    Suplimentar are un caracter infect, manipulator, dispus să facă orice pt funcții, laude (a manipulat și mușamalizat plagiatul lui Bode).
    Orice zi în plus la minister este un dezastru!

  8. eu am citit ,de când am auzit , pe internet ce norma au profesorii în UE. Noi cu 18 ore eram printre primii. Demisia falsificatorului in acte!

  9. AFARA DIN INVATAMANT .E profesor,rector,trebuia sa fie un exemplu pentru tineri pentru societate ,ar trebuit trimis sa isi caute de munca in alta parte.Bolojan daca tot vrei reforma incepe cu individu asta care nu are are ce sa caute in invatamant

  10. Întrebarea corectă care trebuie pusă acum – deși era destul de evident de mai multă vreme ce se petrece – este: dacă mint acum… când au mințit deja și n-au recunoscut?

    Poate când se desfășurau minunatele întâlniri ”publice” cu câte 100 de oameni aleși pe sprânceană care să fie de acord cu măcelărirea planurilor cadru? Sub pretextul întârzierii realizării lor, de parcă nu era treaba ministerului să se ocupe de asta și apăruseră niște calamități naturale care să-i împiedice ani la rând să le facă, David le-a trecut pe repede-înainte, mimând consultarea publică, și chiar le-a trimis la MO înainte de finalul perioadei de consultare, așa precară cum era!

    Despre ce e în ele nu mai discutăm. Ore de muzică și teatru în TC la liceele tehnologice unde se taie din orele de matematică și științe și se introduce consilierea în TC în loc… Ore reduse de română când vor da practic aceleași examene ca cei de la teoretic… Ore de ”practică” la angajatori când angajatori nu prea sunt de fapt și chiar dacă există, nu angajează nimic! Ore de discipline tehnice cu nemiluita când nu mai există nici pentru ele profesori de specialitate!

    Presa i-a ținut isonul. Dacă are loc un CONCURS, se pune accentul pe rata celor care nu excelează, nu pe rezultatele bune. Dacă se ține un examen (evaluare, bacalaureat), nu contează vârfurile, ci numărul celor care nu ajung la 5. Dacă unii din cei care dau definitivatul nu iau media de trecere, se pun tunurile pe profesori – toți, ca profesie – cum că nu sunt pregătiți.

    Acum lumea se miră că un ”profesionist” minte cu nerușinare, dar nu mai are cine să-l tragă de mânecă. Are sacii în căruță, președintele nou ales îl apreciază (sau așa declara), bugetarii – deci profesorii inclusiv – sunt demonizați, școala e distrusă din ce în ce mai mult, punctele din lege favorabile educației nu sunt aplicate (numărul de elevi în clasă, existența consilierilor școlari după normative, nu la nivel de avarie, numărul de profesori însoțitori și de sprijin pentru elevii cu CES etc – între multe altele) dar se schimbă (în rău) cu aplicare imediată, altele.

    Repet deci… dacă au mințit și au fost prinși cu minciuna acum… când au mai mințit și n-au mai recunoscut nimic?

    Dacă David avea obraz, își dădea de mult demisia. Dar e un om cu șorici gros care vrea să fie ministru și se crede personaj mesianic (de altfel la un moment dat spunea că n-ar refuza o candidatură la președenție, are ambiții mai înalte decât un post de ministru.) Iar acum este un useful idiot, care va tăia, fără să i se ceară, în numele ”reformei”, fără niciun plan, iar când va lua foc șandramaua, va spăla putina cu nesimțirea caracteristică.

  11. Da….cel mai politician dintre ministri! L-aș numi politruc pe dl.David. Oricum s-a văzut de la început faptul că ne urăște visceral, pe noi cei din preuniversitar: profesori, copii, părinți.
    A dispărut Iohannis fin peisaj și a apărut David.
    Sincer, spun cu durere în suflet, preferam ca la Educație să vină cineva de la UDMR

  12. Bun, intre timp lumea isi face ULTIMA vacanta. :)) Vom incepe anul scolar in aceeasi mentalitate: anume ca trebuie sa ne bazam pe….sindicate pentru apararea drepturilor noastre?
    Nu va este clar ca lumea se destrama si ca tot ceea ce a fost ODATA, acum este rasturnat si folosit impotriva noastra? Sefii sindicatelor nu fac decat sa serveasca puterea, PE BANII VOSTRI, de vreo 25 de ani incoace. Spun „vostri”, pentru ca eu am realizat asta de cativa ani buni si, in urma cu 2 ani, m-am incumetat sa ies din sindicat definitiv.
    Ce credeti ca veti mai obtine daca ii lasati pe cei de la sindicat sa va ia banii degeaba in continuare? Va fi din ce in ce mai rau.
    Tot prin sindicat ne-au furat dreptul de a ne exercita profesia, asa cum trebuia sa o facem. In fiecare an, cu acordul nostru tacit, a mai disparut cate o bariera pentru elevi, dar au mai ridicat cate o stacheta pentru noi. Iar acum ma uit la colegii mei – eu am refuzat deja din 2019 orice dirigentie – care au devenit secretare, baby-sitter, etc.
    Dezamagirea pe care mi-a creat-o acest sistem, in ultimii peste 30 de ani de activitate la catedra, m-a determinat sa ma decid sa ma pensionez anticipat in 2026, cand voi implini anii de cotizare. Sa speram ca voi mai avea, insa, o catedra intreaga in septembrie. 🙁

  13. Excelent punctat! Ar trebui sa constituie macar baza unei petitii de demitere a acestui ministru sa publicat ca scrisoare deschisa si adusa in atentia unui public cat mai larg!

  14. În România, orice performanță managerială sau profesională intermediată politic reprezintă o formă de înșelăciune. Rețelele de partid pot credita drept savant de renume mondial și un cartof împielițat. Nevoile acestor mase de oameni care trăiesc scoliotic, care își vând și cumpără conștiințele și adevărurile ca la piață, se nasc din pielea groasă a băcanului care le-a călcat în picioare nu doar spiritele, dar și orizonturile. Praful de mărire, firimiturile de șefie, toate indiciile că poți spera să hrănești o dată pentru totdeauna foamea ancestrală de importanță, de anvergură, de bani, lucrează mai ispititor decât cele 5 simboluri ale norocului pe ecranul păcănelelor. Într-un sistem în care accesul la bugete este rezervat exclusiv fidelilor risipei și corupției, sau servitorilor lor, a căuta mântuitori, salvatori, a-ți pune încrederea în ei reprezintă naivități vinovate.

    1. Bună ziua!
      Sunt membru de sindicat de 30 de ani și nu am avut funcții de conducere. Cred că liderii noștrii se găsesc în situații delicate. Ei trebuie să negocieze cu niște persoane care îi întâmpină cu ostilitate și cu rea intenție. Într-o negociere ceri și oferi.
      Indivizii aceștia (guvernanții) se pregătesc din timp pentru astfel de situații. Am fost martor la discuții ce le purtau membrii de partid al lui „dăm afară toate sinecurile” – dl Bolojan, care pregăteau acest moment în urmă cu 10-15 ani.
      Cred că nu le este ușor liderilor de sindicat!
      Trebuie să dăm crezare liderilor noștrii !

  15. Nici liberalii din teritoriu nu îl mai vor. Îl susțin 3-4 oameni din conducerea centrală a partidului.
    Acest ministru trebuie să își prezinte DEMISIA !!!

  16. Ați primit ce ați votat. Acum 6 luni îl aplaudați pe Daniel David ca fiind salvatorul educației, asumați-vă.

  17. Felicitari! Iata un articol splendid, care demonstreaza ce se intampla cu adevarat in Educatie. Bravo, Edupedu!

    1. PLANGERE PENALA LA PARCHETUL DE PE LANGA INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE
      pentru urmatoarele fapte: abuz in serviciu art.292 CP, fals intelectual art.321 CP, uz de fals 323 CP.
      Solicitari: inceperea urmaririi penale la lui David Daniel, investigarea tuturor persoanelor implicate si care au participat la actele de cenzura si fals, audierea acestora, ridicarea si verificarea documentelor orginale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cât de realizabile sunt promisiunile lui Trump de a schimba curriculumul în școlile americane? Descentralizarea îl va împiedica să facă prea multe, spun unii experți / Alții atrag atenția că respectarea regulilor nu e punctul forte al primului inculpat ales președinte al SUA

Promisiunile făcute de președintele ales al SUA, Donald Trump, în campania electorală, cu privire la sistarea fondurilor federale pentru școlile care promovează teme cu care conservatorii, mai ales cei radicali,…
Vezi articolul

Muzica nu ar trebui tăiată din planurile-cadru pentru liceu, pentru că reducerea orelor amenință locurile de muncă ale profesorilor și afectează formarea elevilor, susțin universitățile de profil / Instituțiile cer introducerea instrumentelor muzicale în școli, coruri sâmbăta și jazz-pop la vocațional

Mai multe instituții din domeniul educației muzicale din România au transmis Ministerului Educației un memoriu privind planurile-cadru pentru liceu, sub formă de pachet de documente cu observații și propuneri, obținut…
Vezi articolul

ANALIZĂ Tinerii și persoanele cu studii elementare, categoriile care spun cel mai des că nu se vor vaccina / În actuala programă de liceu, valabilă în ultimii 15 ani, nu există cuvântul vaccin/vaccinare. În manualele de Biologie informațiile sunt extrem de puține

Peste 46%, respectiv peste 31% dintre tinerii cu vârste între 18 și 35 de ani spun că nu se vor vaccina, potrivit datelor din două sondaje succesive, reprezentative la nivelul…
Vezi articolul

Situația în căminele studențești din România: o mașină de spălat pentru 58 de studenți, un loc de preparare a hranei pentru fiecare 75 de studenți, curățenie zilnică în doar 6% dintre căminele universităților participante la o analiză pe această temă – ANOSR

În doar 6,3% dintre căminele celor aproape 40 de universități românești participante la o analiză a Alianței organizațiilor studențești (ANOSR) se desfășoară zilnic servicii de curățenie. Tot în cămine, o…
Vezi articolul