Ora de curs în învățământul special durează 45 de minute, cu o pauză de 15 minute după prima oră, indiferent de nivelul de studiu – ROFUIP 2024

[jp_post_view]
Foto: © Yuri Arcurs | Dreamstime.com
În ROFUIP 2024 sunt reglementate durata orelor și a pauzelor pentru învățământul special, așa cum sunt menționate în legea Educației nr. 198/2023. Ora durează 45 de minute iar prima pauză, 15 minute. Apoi pauza crește la 30 de minute, potrivit ROFUIP 2024.

Elevii din învățământul special, indiferent de nivelul de studiu au orele ce țin 45 de minute și prima pauză, 15 minute. Apoi, după a doua oră pauza crește la 30 de minute, prevede ROFUIP 2024.

Art 19, alin 17 lit e) în învățământul special, durata orei de curs și a activităților de terapii specifice este de 45 de minute, cu o pauză de 15 minute după fiecare oră și o pauză de 30 de minute după cea de-a doua oră de curs;

Prevederea armonizează precizarea care era deja în legea Educației la art. 11:

„Învățământul special și special integrat pentru preșcolarii/elevii cu deficiențe ușoare și moderate sau grave/profunde/severe/asociate se organizează individual, pe grupe sau clase cu efective stabilite prin lege, în funcție de tipul și de gradul deficienței”, potrivit ROFUIP 2024.

Cum sunt împărțite formațiunile de studiu în învățământul special, potrivit legii Educației

Potrivit legii educației nr.198/2023 școlile speciale funcționează cu minimum 50 de elevi sau minimum 50 de elevi și/sau preșcolari.

Art. 23 lit j(i) pentru antepreșcolari cu sprijin de nivel I-II: grupa de sprijin special cuprinde, în medie, 6 copii, dar nu mai puțin de 5 și nu mai mult de 7;

(ii) pentru beneficiarii primari cu sprijin special de nivel I-II: grupa/clasa de sprijin special cuprinde în medie 7 elevi, dar nu mai puțin de 6 și nu mai mult de 8;

(iii) pentru antepreșcolari cu deficiențe grave de dezvoltare și preșcolari cu sprijin special de nivel III-IV: grupa/clasa cuprinde, în medie, 4 copii, dar nu mai puțin de 3 și nu mai mult de 5;

(iv) învățământul special pentru beneficiarii primari cu sprijin special de nivel III-IV: grupa/clasa cuprinde, în medie, 5 elevi, dar nu mai puțin de 4 și nu mai mult de 6;

k) prin excepție de la lit. j), în învățământul tehnologic special pentru elevi cu deficiențe ușoare și/sau moderate: clasa cuprinde în medie 10 elevi, dar nu mai puțin de 8 și nu mai mult de 12.

Elevii cu cerințe speciale educaționale pot fi integrați și în învățământul de masă. Potrivit art. 23, din legea Educației:

(8) Integrarea școlară individuală a copiilor/elevilor cu CES în grupe/clase din învățământul de masă se realizează, de regulă, la începutul anului școlar, dar poate fi făcută și pe parcursul anului școlar, în condiții justificate de identificare a CES pe parcursul desfășurării procesului instructiv-educativ de către specialiștii abilitați în acest sens. Grupele/Clasele în care sunt înscriși preșcolari/elevi cu CES orientați pentru învățământul de masă pot funcționa cu efective minime, sub limita prevăzută la alin. (1), la solicitarea consiliului de administrație al unității de învățământ, cu aprobarea DJIP/DMBIP.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Vacanțele lungi conduc la pierderi de învățare pentru elevii vulnerabili, spune ministra Educației din Franța, care anunță că din 2026 ar putea tăia din cele 8 săptămâni de vacanță de vară

Ministrul Educației Naționale din Franța, Élisabeth Borne, a anunțat în fața senatorilor lansarea unei „mari consultări privind timpul școlar”, reluând dezbaterea sensibilă despre durata vacanțelor de vară. Potrivit declarațiilor acesteia,…
Vezi articolul

Standardele curriculare și de evaluare, până la finalului anului 2023 – spune secretarul de stat Bogdan Cristescu: Este nevoie de o foarte clară schimbare de abordare, de mentalitate. La evaluările internaționale, PISA, PIRLS, TIMSS, itemii sunt secreți – va fi suficient de ciudat să nu vedem subiectele și să nu credem că le ascunde cineva, dar va trebui să ne obișnuim și cu asta

Standardele „sunt prevăzute în lege, reușim, sper eu, să le facem până la finalul anului 2023, ne-am angajat, este un program finanțat din fonduri europene”, a anunțat secretarul de stat…
Vezi articolul

Premierul Ciolacu solicită președinților Consiliilor Județene și primarilor să urmărească personal implementarea urgentă a proiectelor PNRR pe educație: Să ne gândim că băiatul sau fata unui vecin de-al nostru așteaptă aceste dotări ca să meargă la școală cu drag și cu folos

Prim-ministrul Marcel Ciolacu le-a cerut președinților Consiliilor Județene și primarilor să urmărească personal implementarea urgentă a proiectelor PNRR pe educație. „Să ne gândim că băiatul sau fata unui vecin de-al…
Vezi articolul