Pachet gratuit de resurse pentru profesorii de Limba engleză care vor să folosească AI la clasă, oferit de British Council / Conține o listă de instrumente recomandate și nu prezintă IA ca pe o soluție magică, ci ca pe un instrument cu potențial real, dacă este utilizat conștient, adaptat și cu scop pedagogic clar

2.893 de vizualizări
Foto: © Zorandim | Dreamstime.com
Un pachet de resurse gratuite pentru a ajuta profesorii români să utilizeze inteligența artificială și să îmbunătățească învățarea, este oferit în cadrul Zilei Limbii Engleze, de către British Council – organizația Regatului Unit pentru relații culturale și oportunități educaționale. Instituția anunță inițiativa într-un comunicat de presă.

Materialul, care este accesibil pe pagina web TeachingEnglish, oferă îndrumări clare, pas cu pas, pentru 43 de activități inovatoare, evidențiind atât beneficiile pe care aceste tehnologii le pot aduce elevilor și educatorilor, cât și abordarea potențialelor provocări, cum ar fi riscurile conținutului generat de IA și interacțiunea elevilor cu instrumentele IA.

Doar 20% dintre cei 1.112 de profesori intervievați pentru cercetarea Consiliului Britanic Artificial intelligence and English language teaching: Preparing for the future (Inteligența artificială și predarea limbii engleze: Pregătirea pentru viitor) s-au simțit suficient de bine pregătiți pentru a utiliza IA în predare, iar 54% s-au simțit insuficient pregătiți. Un procent semnificativ de 27 a rămas neutru, indicând o posibilă incertitudine cu privire la nevoile lor de formare în domeniul IA, precizează British Council.

Pachetul include activități grupate în zece categorii de sarcini ale profesorilor: generarea de conținut personalizat, evaluarea lucrărilor scrise, dezvoltarea creativității elevilor, încurajarea colaborării, învățarea autonomă, analiza nevoilor elevilor, scrierea reflexivă, sprijinirea elevilor cu nevoi speciale, feedback adaptiv și dezvoltarea vocabularului. În plus, oferă informații esențiale privind utilizarea inteligenței artificiale în mod chibzuit și responsabil. O secțiune dedicată subliniază principiile directoare pentru utilizarea sigură și eficientă a IA, ajutând profesorii să navigheze printre provocările etice și practice asociate cu IA în educație, mai arată reprezentanții instituției.

„În mod esențial, acest pachet de resurse subliniază importanța utilizării etice și responsabile a IA. Profesorilor li se prezintă principiile BC pentru utilizarea inteligenței artificiale și sunt încurajați să evalueze dacă o anumită resursă sau un anumit instrument este adecvat pentru contextul lor specific de predare. Fiecare activitate subliniază potențialele provocări pe care profesorii ar trebui să le analizeze cu atenție înainte de a decide dacă este potrivită pentru ei și elevii lor”, afirmă Neenaz Ichaporia, EdTech Lead English and School Education la British Council.

Ghidul „AI Activities and Resources for English Language Teachers” a fost publicat de British Council în 2024, și este realizat de Nik Peachey și Ross Crichton.

Are multe exemplele concrete (exerciții, aplicații, scenarii de lucru) și componente reflexive care invită profesorii să își pună întrebări critice despre etica folosirii IA, corectitudinea evaluării automate sau potențialele riscuri ale supraîncărcării cognitive.

Foto: © Zorandim | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Vasile Dîncu, ministrul Apărării, către elevi: Scoatem examene de admitere, am văzut că scoatem tezele şi, până la urmă, o să ajungem la ideea că şcoala nu mai este importantă. Școala este foarte importantă, chiar dacă uneori societatea îi umileşte pe dascăli, cu salarii penibile

„Scoatem examene de admitere, am văzut că scoatem tezele (…) şi, până la urmă, o să ajungem la ideea că şcoala nu mai este importantă, nu intraţi în această capcană,…
Vezi articolul

Profesorii, îndemnați de sindicatele FSLI să boicoteze acțiunile Ministerului Educației și ale inspectoratelor legate de implementarea legii Bolojan: să nu vină la școală dacă sunt chemați din concediul de odihnă, să nu participe la consilii profesorale și comisii de mobilitate

Toate cadrele didactice sunt îndemnate de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ să nu revină la școală dacă sunt chemate din concediu de odihnă și să nu participe la nicio acțiune…
Vezi articolul

VIDEO Bianca, o tânără de 19 ani, despre cum se pot implica tinerii în procesul electoral al alegerilor din Uniunea Europeană în 2024: Dacă fiecare gândește că nu poate face diferența, la final o să ne adunăm și chiar nu o să putem face diferența

În contextul alegerilor europarlamentare din 2024, tinerii au cel puțin trei căi de a se implica în procesul electoral, dincolo de votul propriu-zis și pot genera o nouă direcție în…
Vezi articolul

VIDEO Ministrul Educației, despre reforma Titularizării și repetarea examenului pentru profesorii suplinitori: An de an este un nou concurs, la care participă oricine vrea. Postul nu este al tău / Ce facem noi nu este un set de bune practici europene

Acest examen de titularizare este destul de specific pentru noi, nu-l găsești ca practică sau cel puțin ca o practică răspândită la nivel european. Și asta din start mie îmi…
Vezi articolul