Parlamentul European presează, într-un proiect de rezoluție, pentru investiții mai mari în educație și cercetare la nivelul UE

[jp_post_view]
Noul program Erasmus+ pentru 2021-2027
Foto: Comisia Europeană
Parlamentul European a dezbătut în plen, luni seară, un proiect de rezoluție privind viitorul educației în contextul pandemiei Covid-19, prin care cere forurilor comunitare să coopereze mai mult în domeniul învățământului și să aloce fonduri mai mari fondurilor de profil. Documentul critică reducerile bugetare aplicate programelor de cercetare eși educație în cadrul viitorului cadru financiar multianual și își reafirmă cererea de triplare a bugetului pentru programul Erasus+, comparativ cu perioada 2014-2020.

Rezoluția propune să fie analizate noi inițiative comunitare, cum ar fi crearea unei Universități Online Europene, dar și ca autoritățile comunitare să intervină pentru a ameliora problemele legate de accesul la infrastructură și echipamente pentru predarea online, având în vedere că „încă avem în Europa elevi și studenți fără acces la educație digitală”. Documentul solicită și investiții pentru întărirea oportunităților de dezvoltare profesională pentru profesori.

Textul moțiunii mai cere comisiei să colecteze și să publice date din țările membre cu privire la impactul pandemiei asupra educației la distanță.

Și afirmă că este nevoie de o nouă abordare în elaborarea de politici educaționale, în care să fie implicate toate părțile interesate, de la profesori, elevi și părinți la comunitatea de afaceri, societatea civilă și autorități locale.

Aceeași moțiune mai spune că acum este timpul să fie modernizate curriculele și metodele de învățare și încurajează statele membre să adopte digitalizarea și inovarea.

Pe seama acestui document, care urmează să fie aprobat oficial de PE, europarlamentarul român Victor Negrescu afirmă, într-un comunicat de presă:

  • „Regretăm sincer că s-au propus, de către Consiliu, reduceri bugetare tocmai în cazul acelor programe care sprijină politicile de educație și formare.  Reiterăm apelul nostru în favoarea triplării bugetului Erasmus+, încurajând în același timp statele membre să suplimenteze considerabil cheltuielile publice pentru educație și Comisia Europeană să acorde prioritate educației și formării profesionale în planul de redresare economică, unii dintre noi solicitând chiar o alocare de 10% din bugetul aferent. Educația este un drept, iar accesul la educația digitală nu ar trebui să mai reprezinte un privilegiu! Prin urmare, cerem Consiliului și Comisiei să prezinte o evaluare transparentă și completă a impactului acestei crize. Este esențial să acționăm bazându-ne și pe lecțiile învățate pe durata acestei pandemii”.

Citește și: Bugetul viitorului program-cadru UE Orizont Europa – redus de miniștrii cercetării. Mingea e acum în terenul Parlamentului European. Cristian Bușoi, MEP: Cerem un buget ambițios


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Remus Pricopie / Foto: Agerpres

Remus Pricopie, rectorul SNSPA: Putin a ales războiul. Condamnarea acțiunilor iresponsabile ale lui Putin trebuie să vină nu numai din partea politicienilor și a diplomaților, dar și din partea societății civile, a mediului academic

„Condamnarea acțiunilor iresponsabile ale lui Putin trebuie să vină nu numai din partea politicienilor și a diplomaților, dar și din partea societății civile, a mediului academic, a oamenilor de cultură,…
Vezi articolul
Ghidul pentru gimnaziu și liceu

Raport oficial: Părerea prietenilor contează cel mai mult în alegerea liceului pentru aproape 40% din elevii din București care acum se înscriu la admitere. Sfaturile profesorilor, luate în considerare doar de 1 din 10 adolescenți. Top 10 cele mai căutate licee

Pentru aproape 40% din elevii claselor a VIII-a contează părerea prietenilor în consultarea referitoare la alegerea liceului, iar pe ultimul loc s-a aflat consilierul școlar, potrivit unui studiu privind opțiunile…
Vezi articolul