Peste 130 de elevi au participat în luna decembrie la ateliere de educație media și gândire critică, organizate de studenți

[jp_post_view]
Foto: American Councils Romania
Peste 130 de elevi din două licee bucureștene au participat în luna decembrie la ateliere de educație media și combatere a dezinformării organizate de Studenții Facultății de Administrație și Afaceri din Universitatea din București. Acțiunea a făcut parte din programul Students for a Resilient and United Europe (SURE), aflat în al doilea semestru de implementare, susținut de American Councils for International Education, EdVenture Partners și Departamentul de Stat al SUA, potrivit unui comunicat de presă.

Mai exact, o echipă de studenți ai Facultății de Administrație și Afaceri (FAA) din
Universitatea din București a organizat ateliere de educație media și combatere a dezinformării, implicând peste 130 de elevi din Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” și Liceul Greco-Catolic „Timotei Cipariu”.

Proiectul SURE are ca scop creșterea gradului de conștientizare în rândul tinerilor, dezvoltarea gândirii critice și promovarea coeziunii sociale în comunitățile care găzduiesc refugiați ucraineni.

Activitățile desfășurate includ workshopuri interactive, în cadrul cărora elevii învață să identifice știrile false, să utilizeze surse oficiale de informare și să înțeleagă impactul negativ al dezinformării asupra societății.

Primele sesiuni organizate de echipa de la FAA, desfășurate pe 18 și 20 decembrie, au reunit peste 130 de elevi de gimnaziu și liceu. Aceștia au fost implicați în simularea unor redacții de știri, exersând crearea și analiza informațiilor. În următoarele luni, programul va fi extins către alte școli din București, cu obiectivul de a ajunge la aproape 1.000 de elevi, arată comunicatul.

Echipa de studenți implicată în proiect este formată din Ivona Băbărelu (master Behavioral
Economics), Izabel Heija (doctorand Școala Doctorală de Științe Administrative), Adina Ghiță (licență Business Administration), Dragoș Bojian și Codruț Cristea (master Business Consulting), Alkimi Dailani (student Erasmus Grecia), Cătălina Saioc (master Managementul Crizelor) și Lisa Suratman (master Behavioral Economics), coordonați de Conf. univ. dr. Viorel Mihăilă și Lect. univ. dr. Cătălin Grădinaru.

Students for a Resilient and United Europe este un proiect internațional ce încurajează tinerii să combată dezinformarea și să promoveze coeziunea socială. În 2024, proiectul a implicat universități din România, Moldova, Polonia și Slovacia. Beneficiarii direcți sunt studenții, elevii și profesorii, iar indirect, întreaga comunitate locală, mai este menționat în comunicat.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școlile și grădinițele particulare autorizate primesc costul standard pe elev, adică finanțare de la stat, pe durata suspendării cursurilor. Textul publicat în Monitorul Oficial

Școlile și grădinițele particulare autorizate primesc costul standard pe elev, adică finanțare de la stat, în perioada suspendării cursurilor, potrivit Ordonanței de Urgență nr 70, publicată în Monitorul Oficial. Statul…
Vezi articolul

Clasament al celor mai populare universități românești: Babeș-Bolyai, A.I. Cuza și ASE – pe primele locuri în topul Unirank, dominat la nivel global de MIT, Harvard și Stanford

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea A.I. Cuza din Iași și Academia de Studii Economice (ASE) din București ocupă primele locuri într-un clasament al celor mai populare instituții de învățământ superior,…
Vezi articolul

Gabriel Vrînceanu, șef-serviciu Curriculum MEC: Noile planuri-cadru dau putere profesorilor să propună ore pentru performanță sau remediale / Încercăm să nu mai încorsetăm profesorul într-o programă unică, care uneori nu este adaptată nivelului elevilor

Profesorii vor avea mai multă libertate în adaptarea materiei și în organizarea orelor pentru elevii cu performanțe deosebite sau pentru cei care au nevoie de ore remediale, afirmă, luni, șeful…
Vezi articolul