Peste 200 de mii de elevi din 33 de județe, inclusiv din clasele primare, au ascultat muzică clasică la ore pe parcursul anului școlar, în cadrul unui proiect educativ

382 de vizualizări
A fost al 8-lea an în care proiectul Ascultă 5 minute de muzică clasică s-a desfășurat în școlile din țară, prin parteneriat cu Radio România Muzical împreună cu Ministerul Educației.

În cadrul proiectului, în școlile și liceele din București și 33 de județe, elevii au putut asculta din 50 de lucrări de muzică clasică, însoțite de scurte explicații pe înțelesul copiilor, o poveste despre piesele muzicale. La proiect pot participa elevi din toate clasele sistemului preuniversitar, inclusiv din clasele primare.

Proiectul educativ a avut și o componentă interactivă: un concurs. Pe parcursul anului școlar 2021-2022 copiii au fost premiați dacă au răspuns corect la cele două întrebări săptămânale referitoare la lucrările muzicale ascultate în cadrul proiectului. În total s-au oferit 250 premii constând în CD și DVD-uri cu spectacole muzicale.

Săptămânal, s-au primit, în medie, 3000 de răspunsuri corecte la concursul organizat sub egida proiectului.

Anul acesta muzica clasică a ajuns la 246.000 de elevi din București și 33 județe, mai mult cu 20.000 de copii participanți, față de anul școlar trecut. Cei mai mulți elevi participanți la proiect au fost din Bihor, peste 44.000, Sibiu, București, Prahova, Iași.


1 comment
  1. Initiativa este buna, dar poate ar trebui mărit intervalul de timp dedicat muzicii clasice.
    La scoala unde am învățat in vremuri de mult apuse, profesoara noastră de lb engleza, care urmase si Conservatorul, a organizat un cerc de audiție muzicala.
    Ascultam muzica clasica o ora pe săptămână. De fiecare data, doamna profesoara ne prezenta date despre autor, ne expunea tema poemului simfonic sau dupa caz. Apoi, in timpul audiției, ne semnaliza momentele principale. In final, ne punea inca o data sa ascultam, fara sa mai intervină.
    Au fost patru ani de inaltare interioara.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lista cu manualele școlare de la clasa I până la clasa a XII-a, aprobate de Ministerul Educației pentru a fi folosite la școală în anul 2022-2023, a fost publicată de către Centrul de Politici și Evaluare în Educație

Cataloagele de manuale școlare, unul pentru învățământ primar și gimnazial și celălalt pentru învățământ liceal, aprobate pentru folosirea în anul școlar 2022-2023, au fost publicate de către Centrul Național de…
Vezi articolul

„Economica Ripensis” – noul concurs online cu temă info-economică pentru liceeni, organizat de Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor din Universitatea de Vest Timișoara / Înscrieri până pe 30 martie

Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor (FEAA) din cadrul Universității de Vest din Timișoara dă startul înscrierilor pentru concursul Economica Ripensis, concurs dedicat elevilor de ciclu liceal. Prima…
Vezi articolul

Rezultatele TIMSS la matematică, contrast izbitor cu concluziile evaluării din proiectul ROSE / Cercetătorul Dacian Dolean: dna Preoteasa a fost informată greșit – centilul 37 nu înseamnă că performanța elevilor e echivalentă notei 3,7. Performanța elevilor de la liceele tehnologice e doar puțin mai slabă decât media pe țară

Rezultatele TIMSS 2023 analizează comparativ competențele de matematică și științe (biologie, fizică, chimie) în rândul elevilor, iar anul acesta România a participat atât cu elevii de clasa a VIII-a, ca…
Vezi articolul

Doar 21% dintre elevii din liceele cu profil agricol au participat la stagii de practică în cadrul unor parteneriate cu companii private în perioada 2020-2022 – raport / Școlile au nevoie de ajutor masiv pentru a încheia parteneriate pentru stagii de practică

Puțin peste un sfert dintre elevii care învață la un liceu cu profil agricol, 21%, au făcut stagii de practică la companii private, în perioada 2020-2022, arată un raport privind…
Vezi articolul

Resurse interactive pentru profesori și premii pentru ei și liceenii implicați care se înscriu în concursul ImagineEU, al Comisiei Europene. Echipele create trebuie să-și susțină, printr-un scurt video, ideile concrete de îmbunătățire a vieții în UE (P)

ICE este un instrument democratic conceput pentru a încuraja pe cetățeni să devină activi și implicați în cadrul UE. Cetățenii europeni pot astfel să influențeze în mod activ politicile UE…
Vezi articolul