Pierderile cauzate de închiderea școlilor primare în pandemie, analizate în SUA și Anglia: Speranța de viață a copiilor americani se estimează că a scăzut cu câteva luni / Minusuri “șocante” în cunoștințele dobândite de elevii englezi, după lockdown-ul din primăvară

[jp_post_view]
Foto: © Dreamstime.com
Speranța de viață a copiilor americani din școlile primare care s-au închis în prima parte a anului ar înregistra o scădere de câteva luni, potrivit unui nou studiu dat publicității peste Ocean. Tot impactul închiderii școlilor asupra elevilor de școală primară a fost analizat și în Anglia, unde o analiză a unor teste recente a arătat pierderi masive în dobândirea de cunoștințe, în urma închiderilor provocate de pandemie.
SUA: Corelări educație – speranță de viață

Un grup de experți de la Children”s Research Institute din Seattle a publicat săptămâna aceasta, un studiu ce afirmă că închiderea școlilor determină, în rândul elevilor din învățământul primar american, o scădere a speranței de viață de circa 3 luni.

În studiul lor, disponibil pe JAMA Network, cercetătorii americani au urmărit să coreleze închiderea școlilor cu o scădere a nivelului de cunoștințe dobândite, precum și a acestei scăderi cu o scădere a speranței de viață. Ei constată că închiderea școlilor primare din SUA, în prima parte a anului, poate fi asociată cu o scădere a speranței de viață.

Mai precis, pierderile de învățare, afirmă studiul citat, ar putea fi asociate unui număr de 5,52 milioane de ani de viață pierduți, la nivelul întregii populații școlare afectate, pierdere care ar fi fost mai mare decât dacă menținerea școlilor în funcțiune ar fi contribuit la un prim val pandemic mai puternic.

Ce spune studiul:

  • În total, 24,2 milioane de copii cu vârste între 5 și 11 ani erau înscriși la școlile publice închise în SUA, în pandemie. Ei au pierdut, astfel, în medie 54 de zile de învățare.
  • Această pierdere de învățare poate fi asociată unei pierderi medii de realizări educaționale de câteva luni. 
  • PIerderile de cunoștințe dobândite pot fi asociate cu o scădere a speranței de viață pe baza datelor oferite de diverse instituții. În baza acestei corelări, autorii studiului estimează că închiderea școlilor a produs un număr total de 5,53 milioane de “ani de viață pierduți” la nivelul întregii populații școlare analizate, însemnând în medie aproape 3 luni per elev. 
  • Până la sfârșitul lunii mai, în SUA s-au înregistat 88.241 de deceze cauzate de Covid-19, determinând în total o pierdere estimată de 1,5 milioane de ani de viață la nivelul întregii populații. Dacă această pierdere s-ar fi dublat, estimativ, în cazul în care școlile ar fi rămas deschise, anii totali de viață pierduți ar fi ajuns la aproape 3 milioane – mai puțin decât estimarea atribuită copiilor în cazul închiderii școlilor. 

Studiul citat poate fi consultat aici

Testarea elevilor de primară în Anglia: pierderi masive pentru elevii de șapte ani și cei defavorizați

Între timp, în Marea Britanie, The Guardian a citat, săptămâna aceasta, o analiză statistică a testelor date de elevii de școală primară după revenirea la școală, după închiderile din prima parte a anului. Această analiză indică un declin “șocant” al nivelului de cunoștințe dobândite în rândul elevilor.

Cei mai afectați sunt, potrivit sursei citate, copiii de vârste mici și cei din medii dezavantajate. Pierderea medie a fost între 5% și 15% comparativ cu anii anteriori, cele mai mari minusuri înregistrându-se la matematică și în rândul elevilor de șapte ani.

Analiza se bazează pe testele date de circa un sfert de milion de elevi. Autorii analizei afirmă că se așteptau la o scădere a nivelului de cunoștințe dobândite, dar au fost surprinși de proporțiile reale: “Vorbind strict statistic, e o cădere masivă”, este citat Dr. Timo Hannay de la SchoolDash, compania de analiză a datelor în domeniul educațional, care a analizat rezultatele testelor.

Citește mai mult despre această cercetare.

Photo 136306659 © Monkey Business ImagesDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Intre timp, in vremurile acestea, pe noi ne framanta maxim cum sa organizam olimpiadele in invatamantul general/ obligatoriu romanesc DE STAT !!!!

    Un citat dintr-un alt articol de aici, despre invatamantul din Marea Britanie (si) in aceasta perioada: „La școală, copiii săraci măcar primesc gratis o masă caldă; copiii care trăiesc acasă sub spectrul abuzului fizic sau mental au o scăpare de ore bune, în siguranță, la școală și au adulți care să observe dacă vin la școală vineți și să alerteze autoritățile, adică au o oarecare protecție indirectă și pentru timpul petrecut în familie.
    În al doilea rând, pentru majoritatea copiilor, lăsând la o parte bunăstarea socială de care spuneam mai devreme, de a fi înconjurați de colegi și prieteni, școala e percepută cam de toată lumea ca nivelatoare. Rolul școlii aici e să aducă elevul mediu la un anumit standard academic măsurabil și cam asta face. Sigur, cei foarte buni se plictisesc, dar cei slabi ajung medii și cei medii ajung buni. Consensul în presă pare a fi în ultimele luni că copiii din păturile sociale privilegiate au progresat mai mult decât ar fi făcut-o la școală, în timp ce copiii din păturile sociale vulnerabile nu au progresat deloc, ba chiar cei foarte mici au regresat pe timpul închiderii școlilor în primăvară. ”

    In invatamantul DE STAT romanesc , care ar trebui sa aiba aceleasi scopuri, e cum spune Biblia: ” Celui ce are i se va mai da, iar celui ce n-are i se va mai lua…” Dintotdeauna, nu doar acum !!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Subiectele, biletele și baremele de la probele orale de Bacalaureat și de la Competențe digitale și de Limbi străine, ținute sub lacăt de ani de zile de Ministerul Educației. Instituția nu le-a publicat niciodată din 2017 cel puțin

Subiectele/biletele de la probele orale de Bacalaureat și de la Competențe digitale și de Limbi străine, cât și baremele aferente acestora nu au fost publicate de Ministerul Educației după sesiunea…
Vezi articolul

Numărul elevilor a atins cel mai mic nivel din ultimul deceniu în anul școlar 2022-2023 / Ruralul a „pierdut” o treime din efectivele de elevi de gimnaziu pe care le avea acum 10 ani / Numărul profesorilor crește de câțiva ani, dar rămâne sub nivelul din 2012-2015 – Raport al Ministerului Educației

România a avut, în anul școlar 2022-2023, cel mai mic număr de elevi din ultimul deceniu, pierzând aproape 9% din totalul efectivelor de elevi față de anul de referință 2014-2015,…
Vezi articolul

Mircea Miclea: Creativitatea și inovația necesită proximitate. Numărul de idei pe care le produci crește dacă stai lângă celălalt, față în față, dacă vorbești cu el și ai discuții informale / Dacă ne atomizăm în continuare și fiecare stă doar cu dorințele lui, cu ce are el chef, se poate ajunge la tulburare mintală

„Trăim într-un mediu volatil, nu am putut prezice pandemia, nu am putut prezice războiul”, spune profesorul Mircea Miclea, în cadrul podcastului On Campus. Cum se pot adapta companiile, cum ne…
Vezi articolul

Avertisment în privința supra-reglementării inteligenței artificiale în UE / Politico: Până acum, Uniunea Europeană a fost mai interesată de scrierea regulilor pentru AI decât de implementarea tehnologiilor

Uniunea Europeană va pune bazele reglementării noilor tehnologii, precum inteligența artificială sau recunoașterea facială, printr-un amplu proces de consultare publică. Vicepreședintelui executiv al Comisiei Europene, Margrethe Vestager, i-au fost delegate…
Vezi articolul