Premierul Ciucă, acuzat de plagiat în teza de doctorat, face apel la întoarcerea acasă a tinerilor din străinătate, pentru a “dezvolta” România: “Aveți nevoie de încrederea pe care statul român poate să v-o ofere pentru a fi parte” la proiectul ridicării României la standardele occidentale

[jp_post_view]
Foto: gov.ro
“Avem acea temere legată de revenirea dumneavoastră acasă”, le-a spus premierul Nicolae Ciucă, miercuri, participanților la Forumul Studenților Români de Pretutindeni. În cadrul evenimentului, șeful guvernului – acuzat de doctorat în teza de doctorat și care a blocat verificarea acestor acuzații – a făcut apel la istorie și la dorința tinerilor de a-și “îndeplini visul”, spunându-le  că țara are nevoie de oameni, “în așa fel încât să reușim să dezvoltăm și noi, să atingem standarde așa cum dumneavoastră le întâlniți astăzi în universitățile unde vă desfășurați activitatea”.

Nicolae Ciucă a făcut trimitere la “primii români care au studiat afară”, în secolul al XIX-lea, care au revenit în țară cu visul României unite. El a spus că e convins că și tinerii care studiază acum în străinătate vor să participe la eforturile ca România să ajungă la standardele din țări cu “instituții așezate, administrație așezată și unde relația între cetățean și instituțiile statului e una cât se poate de normală”. El a vorbit, în context, de nevoia studenților din străinătate “de încrederea pe care statul român poate să v-o ofere pentru a fi parte la un alt proiect, la proiectul prin care ne dorim ca țara noastră să ajungă la acele standarde (…)”: 

  • „Și sunt convins că și dumneavoastră, dincolo de tot ce înseamnă efortul personal și oportunitățile pe care le avem astăzi, aveți nevoie de încrederea pe care statul român poate să v-o ofere pentru a fi parte la un alt proiect, la proiectul prin care ne dorim ca țara noastră să ajungă la acele standarde prin care să nu mai existe această diferență sesizabilă destul de ușor astăzi între ceea ce înseamnă activitatea de zi cu zi din țara noastră și din celelalte țări dezvoltate din vestul Europei, unde există instituții așezate, administrație așezată și unde relația între cetățean și instituțiile statului e una cât se poate de normală, de firească și nu se mai scurge atât de mult timp pentru a putea să se rezolve problemele cetățenilor. „

Din declarațiile premierului Nicolae Ciucă:

„Dumneavoastră  faceți parte din acest element, căruia nouă ne place să-i spunem excepțional, de reprezentare, desfășurându-vă activitatea, studiind, învățând în diverse universități din Europa și din lume. Pe de o parte, ne bucurăm foarte mult și suntem mândri de reușita dumneavoastră. Pe de altă parte, avem acea temere legată de revenirea dumneavoastră acasă. Pentru că, oricât de mult ne-am strădui să dezvoltăm proiecte, să punem în practică programe, toate acestea au o coerență și un final doar prin oameni. Oameni care, atunci când avem nevoie de ei, din păcate câteodată trebuie să îi căutăm – nu aș zice cu acul, că încă avem oameni în țară – dar trebuie să îi căutăm destul de bine pentru a putea să ne atingem nivelul de ambiție și să facem în așa fel încât să reușim să dezvoltăm și noi, să atingem standarde așa cum dumneavoastră le întâlniți astăzi în universitățile unde vă desfășurați activitatea.

Toate aceste chestiuni sunt legate de un parcurs asumat prin care ne dorim să dezvoltăm România. România se dezvoltă pentru oameni și prin oameni.

Am să fac apel la istorie, pentru că (…) primii români care au studiat afară au putut să meargă și să studieze în universități din Franța, din Germania, din Anglia, din Austria. Atunci când au revenit în țară au avut un vis. Unii dintre ei au reușit să-l vadă împlinindu-se, alții nu. Cred că acel spirit al celor care, la vremea respectivă, la jumătatea secolului al XIX-lea, își doreau să vadă România unită, România dezvoltându-se nu a dispărut. Și sunt convins că și dumneavoastră, dincolo de tot ce înseamnă efortul personal și oportunitățile pe care le avem astăzi, aveți nevoie de încrederea pe care statul român poate să v-o ofere pentru a fi parte la un alt proiect, la proiectul prin care ne dorim ca țara noastră să ajungă la acele standarde prin care să nu mai existe această diferență sesizabilă destul de ușor astăzi între ceea ce înseamnă activitatea de zi cu zi din țara noastră și din celelalte țări dezvoltate din vestul Europei, unde există instituții așezate, administrație așezată și unde relația între cetățean și instituțiile statului e una cât se poate de normală, de firească și nu se mai scurge atât de mult timp pentru a putea să se rezolve problemele cetățenilor. 

(…) Astăzi putem spune că România are frontierele deschise, e parte a Uniunii Europene, beneficiază de aceleași drepturi și oportunități. Dvs beneficiați de aceste facilități, astfel încât să puteți să circulați și să învățați oriunde în Europa și în lume. Dar asta nu este suficient. Avem nevoie ca aceste oportunități să fie puse în valoare pt ca țara noastră să se transforme într-un pol de atracție și de convingere pentru fiecare dintre dumneavoastră, pentru ca, atunci când veți putea, să aveți dorința și voința să veniți acasă și împreună să punem umărul la ceea ce înseamnă împlinirea visului pe care dumneavoastră sunt convins că îl aveți.”

Declarațiile complete:

https://www.facebook.com/guv.ro/videos/641236290496325/

3 comments
  1. D-voastra faceti parte dintr-un element,…………, saracul, nu stie ce spune. Oare a citit definitia elementului?

  2. Să ne întoarcem? Ce glumă bună. Ce să căutăm în România? Aici avem spitale, infrastructură, parcuri, curățenie, plus că vrem să ne întemeiem o familie și avem locuri de joacă pentru copii, trotuare libere pe unde putem plimba un căruț, să nu mai vorbim de școli. De exemplu, unde stăm noi, copiii au înot direct la școală, petrec mult timp în aer liber și fac excursii în natură, plus că nu învață în câte 3 schimburi ci unul singur, nu sunt câte 30 într-o clasă ci maxim 15 și multe avantaje. Deci de ce să ne întoarcem? La ce?

  3. A avut vreunul curaj sa ii spuna de plagiat? Eu nu cred pentru ca organizatiile astea studentesti sunt infiltrate de tineretul psdist si pnlist!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Directoarea Daniela Orășanu, despre proiectele de planuri-cadru: Dacă profesorului i s-ar explica frumos care sunt etapele reformei, poate ar înțelege ce îl așteaptă. Avem nevoie de siguranță și formare / Ion Ionici: Vom avea încredere în minister în momentul în care ne va fi clar

Dan Ion Ionici, directorul Liceului Teoretic „Jean Luis Calderon” din Timișoara, și Daniela Orășanu, directoarea Colegiului Tehnic de Căi Ferate „Unirea” din Pașcani, cer Ministerului Educației clarificări asupra reformei curriculare…
Vezi articolul

Daniel David: Colegi sau oameni pe care îi știu, copiii prietenilor mei, mi-au spus că sunt supărați pe mine, pe premier, pe președinte, pe sistem în general, că ei au învățat și voiau să ia bursă din toamnă. Vreau să vadă școala ca o cale spre succesul social, nu vreau să vadă școala ca o modalitate de a învăța pentru o notă care să le aducă niște bani

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a spus legat de tăierea burselor că a primit reproșuri și de la prieteni și de la copiii lor pentru că „ei au învățat…
Vezi articolul

Școlile sunt obligate să publice online autorizația de securitate la incendiu și autorizația sanitară de funcționare și să anunțe dacă nu le dețin – ROFUIP 2024

Unitățile de învățământ preuniversitar trebuie să publice pe site-urile și rețelele de socializare proprii autorizația de securitate la incendiu pentru fiecare clădire de învățământ și autorizația sanitară de funcționare, se…
Vezi articolul

Trebuie mărit salariul profesorilor, spune ministrul Educației: Evident că mărirea salariului nu vine pur și simplu. Trebuie să vină cu standarde minimale de performanță, trebuie să vină cu indicatori de performanță, cu asumarea responsabilității

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat, în emisiunea Starea Nației, că „trebuie mărit salariul” profesorilor. „Evident că mărirea salariului nu vine pur și simplu. Trebuie să vină cu standarde…
Vezi articolul

Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare va gestiona și actualiza platformele pentru evaluările și examenele naționale digitalizate, inclusiv platforma pentru evaluarea elevilor la finalul clasei pregătitoare și clasei I

Ministerul Educației a pus în dezbatere publică un proiect de hotărâre de Guvern prin care se va înființa Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare, care va gestiona și actualiza platformele…
Vezi articolul