Președintele Consiliului Național al Elevilor: Reducerea numărului de ore în gimnaziu și liceu trebuie urmată de o modificare curriculară și de formarea profesorilor

[jp_post_view]
Foto: Facebook Antonia Pup
Reducerea numărului de ore de școală pentru gimnaziu și liceu “este în beneficiul elevilor”, dar trebuie urmată de o modificare curriculară, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Consiliului Național al Elevilor.

“Degeaba tăiem orele, dacă nu avem asigurată transdisciplinaritatea și dacă nu ne asigurăm că orele care au rămas sunt realizate într-un mod profesionist, iar acest lucru se corelează cu formarea cadrelor didactice”, a afirmat Antonia Pup, pentru Edupedu.ro.

“E în beneficiul elevilor că s-au redus aceste ore, dar pentru a garanta că planurile-cadru își ating obiectivele, într-un mod în care elevii să-și dobândească acele competențe stabilite atât la nivel european, cât și prin profilul absolventului, este important ca Ministerul Educației – după ce va fi asumat de cineva – să își pună în funcțiune grupurile de lucru, pentru ca totul să fie ca la carte. Este o măsură bună, dar care trebuie completată”, a precizat președintele CNE.

Întrebată de la ce discipline vor fi tăiate ore, Antonia Pup a spus pentru Edupedu.ro că “la ultima Comisie de Dialog Social unde s-a pus în discuție modificarea planurilor cadru s-a asumat faptul că va exista o tăiere a orelor, pentru că e imposibil să avem în jur de 35 de ore, e inuman, se ajungea și la 37 de ore pe săptămână, dar a rămas totul în aer. De asta e important ca Ministerul Educației să fie deblocat și să pună în funcțiune grupurile de lucru unde să fim incluși și noi, ca reprezentanți ai societății civile, și aici mă refer și la Federația Părinților”.

În ceea ce privește generalizarea programului Școala după școală, ca urmare a reducerii orelor de gimnaziu, Antonia Pup a declarat că “e important să fie implementat programul Școala după școală mai ales acolo unde există foarte mulți elevi aflați în risc, dar ar trebui să ne ocupăm și de ceea ce se întâmplă în școală, pentru că în momentul de față avem o serie de cadre didactice care nu sunt formate să predea în stil inovativ. Ministerul Educației și celelalte părți interesate trebuie să își asume un program național de formare a cadrelor didactice, formare inițială și formare continuă pentru cadrele diactice din sistem care trebuie să își adapteze predarea la cerințele societății de astăzi”.

  • Amintim că Senatul României, în calitate de cameră decizională, a votat luni un proiect al parlamentarului PSD Liviu Pop prin care este stabilit numărul de ore pentru cele trei cicluri din învățământul preuniversitar.
  • Proiectul de lege votat ieri prevede “în medie” 20 de ore pe săptămână în clasele I-IV (față de 19-22 ore în prezent), 25 de ore la gimnaziu (față de 26-34 în prezent) și 30 la liceu.
  • De precizat că proiectul lui Pop nu stabilește un număr maxim de ore, așa cum prevedea Legea 1 din 2011, ci o “medie”.
Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Directoarea Ionela Neagoe: Sunt unii profesori care n-au ce să caute la clasă / Secretarul de stat Bogdan Cristescu: S-ar putea ca formarea inițială a profesorilor să fie într-un anumit fel. Meseria de profesor este o meserie foarte dificilă, pentru că înveți zilnic, te adaptezi zilnic, provocările sunt foarte mari

Ionela Neagoe, directorul Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București, a declarat, într-o intervenție la Euronews România, că unii profesori „n-au ce să caute la clasă”. Aceasta a explicat că unii „iubesc ceea…
Vezi articolul

Universitățile de medicină: sănătatea pacienților cu dizabilități e pusă în pericol de o decizie recentă a Comisiei pentru Sănătate din Camera Deputaților privind dreptul de decizie medicală a fizioterapeuților

Alianța Universitară G6 UMF, ce reunește universitățile de medicină și farmacie din România, afirmă, într-un comunicat de presă emis miercuri, că sănătatea pacienților cu dizabilități este pusă în pericol de…
Vezi articolul

Concursuri școlare 2024. Calendarele de desfășurare pentru activitățile educative regionale, naționale și internaționale au fost publicate de Ministerul Educației / Sunt peste 2.000 de concursuri

Calendarele de desfășurare pentru peste 2.000 de concursuri incluse în listele proiectelor de educație extrașcolară regionale, naționale și internaționale au fost publicate de Ministerul Educației marți, 6 februarie. Mai exact,…
Vezi articolul