Profesorii au o misiune specială, spune învățătoarea Simona Ghenea: Să transforme fiecare oră, și cu ajutorul tehnologiei, în scântei de viitor. Mă gândesc la posibilitatea elevului de a înțelege, la biologie, ciclul de viață la plante sau la animale. Tehnologia creează contexte de învățare

[jp_post_view]
Deschiderea școlilor
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Simona Ghenea, profesor pentru învățământul primar la Colegiul Național „Elena Cuza” din Craiova, a declarat pentru TVR Craiova că „profesorii au o misiune specială: să transforme fiecare oră – și cu ajutorul tehnologiei – în scântei de viitor”. „Mă folosesc de tehnologie, în mod eficient, la clasă, să predau un concept care poate fi înțeles mai greu în alt mod”, a precizat aceasta.

„Vorbim de o eră în continuă schimbare, iar educația trebuie să creeze viitor, nu trebuie să aștepte viitorul, așa că profesorii au o misiune specială: să transforme fiecare oră – și cu ajutorul tehnologiei – în scântei de viitor. Mie așa îmi place să cred că fiecare profesor nu uită ce spunea și Plutarh, anume că mintea elevului nu e un vas care trebuie umplut, ci un foc care trebuie aprins”, a spus cadrul didactic.

Simona Ghenea a explicat cum poate tehnologia să fie folosită la clasă:

„Și atunci tehnologia face tocmai acest lucru: potențează, creează contexte de învățare. Mă folosesc de tehnologie, în mod eficient, la clasă, să predau un concept care poate fi înțeles mai greu în alt mod. Și aici mă refer la sistemul solar, de exemplu, sau mișcarea de rotație și mișcarea de revoluție. Sau mă gândesc la posibilitatea elevului de a înțelege, la biologie, ciclul de viață la plante sau la animale.”

Profesorul viitorului nu va fi înlocuit de tehnologie, ci susținut de ea. Cu ajutorul inteligenței artificiale va putea personaliza procesul de învățare, va putea ajunge mai ușor la fiecare copil, indiferent de ritmul sau stilul acestuia”, a declarat Sorin Ion, secretar de stat pentru învățământul preuniversitar în Ministerul Educației și Cercetării (MEC), sâmbătă, 24 mai, la conferința EduFest. El a subliniat că inteligența artificială trebuie privită ca un „aliat, nu ca pe un inamic”, în condițiile în care meseria de profesor se schimbă, dar nu dispare.

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că profesorii care nu o să utilizeze metode care să se bazeze pe tehnologie vor deveni „un muzeu, ca să nu spun o rezervație”. „Copiii o să-și facă educația altundeva și, după aceea, noi o să ne speriem că cine sunt copiii, unde s-au format și de ce cred aceste lucruri”, a afirmat acesta.

Recent, profesorul Flavian Georgescu a spus că profesorii trebuie să ajungă la elevi prin metode moderne, aplicate și eficiente. Declarațiile au fost făcute în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educatieprivată.ro.

„Dascălii trebuie să conștientizeze că nu mai lucrează cu elevii de acum 4-5 generații. Nu mai putem avea aceleași așteptări de la copiii din ziua de azi. E nevoie ca și noi să ne adaptăm la materialul pe care îl avem la dispoziție și să îl modelăm, astfel încât, la final, rezultatul să fie cel dorit de noi, dar la care poate trebuie să ajungem prin alte metode mai moderne, mai aplicate, mai eficiente.”

Într-o altă ediție a emisiunii, cadrul didactic a declarat că „în ziua de azi nu mai e deloc suficient să intrăm în clasă, să facem prezența, să ne predăm lecția, să le dăm teme elevilor și apoi să plecăm”.

Citește și:
VIDEO Sorin Ion, secretar de stat în ministerul Educației: Profesorul viitorului nu va fi înlocuit de tehnologie, ci susținut de ea / Nu numai că societatea are nevoie de profesori, dar noi înșine avem nevoie unii de alții
Cine nu va utiliza metode de predare care să se bazeze pe tehnologie, pur și simplu, va deveni, după mine, un muzeu, ca să nu spun o rezervație, spune Daniel David

4 comments
  1. „Experții” în tehnologie digitala, sinecurile, nu de la început, doar de 25 ani, buni, de 65+++, cu salarii maxime și gradații de merit pe bla-bla-uri și hârtii, cu vreo 10000 net, evident, titulari veșnici, vor crea lecții digitale, pentru un „viitor luminos”

  2. Papagali… ori limba de lemn în comunism, ori snobii ăștia cu tehnologia și viitorul . Noi nu rezolvăm problemele actuale care sînt grămadă, dar ei ca un pick-up stricat, au treabă cu viitorul… Fix ca în comunism, fix – ” pentru un viitor luminos” auzeam tot timpul… Cel puțin atunci erai obligat, acum ??…

  3. lumea înconjurătoare cu toate experientele ei este cel mai bun și mai autentic context de învățare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

USR îi cere ministrului Educației, Ligia Deca, să vină în comisiile de învățământ din Parlament săptămâna viitoare pentru „a-și clarifica poziția față de legile Educației: Dorim să ne lămurim dacă va închide ochii la grupurile de interese care au fost în spatele scrierii acestor legi”, spune senatorul Ștefan Pălărie

Ministrul Educației este chemat de USR în comisiile reunite de specialitate din Parlament, pentru a-și clarificat mandatul: „Dorim să ne lămurim dacă doamna Ligia Deca va închide ochii la grupurile…
Vezi articolul
începerea școlii, predare bilingvă

Este foarte greu în școlile de stat să dai oameni afară pentru lipsă de performanță – Laura Nicoară, director adjunct: Din cauza titularizării și a etapelor de mobilitate, o echipă managerială a unei școli nu are posibilitate deplină de a-și alege oamenii cu care să lucreze

Din cauza titularizării și a etapelor de mobilitate, „o echipă managerială a unei școli, indiferent la ce nivel ar fi ea, nu are încă posibilitate deplină de a-și alege oamenii…
Vezi articolul

Academia Română reacționează, prin două documente, la planurile anunțate de guvern pentru reducerea cheltuielilor: “Riscă să provoace o criză fără precedent și fără ieșire” în cercetare, cu efecte grave “pe termen scurt, mediu și lung”

Planurile guvernului de a reduce o serie de cheltuieli, inclusiv în domeniul cercetării, în care este vizată și comasarea unor institute neperformante, a stârnit reacția Academiei Române, prin două documente…
Vezi articolul

Articole întregi din proiectul legii educației, preluate copy-paste într-un proiect de ordonanță de urgență prin care ministerul vrea să înființeze învățământul superior dual / Universitățile ar putea înființa societăți comerciale, iar firmele care intră în consorții duale ar obține beneficii fiscale majore

Articole întregi din proiectul legii învățământului superior sunt luate cu copy-paste și puse într-un proiect de ordonanță de urgență, potrivit documentului pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Educației, care…
Vezi articolul