Profesorul David Pirneci: Este foarte greu să predai un conținut care nu are legătură cu realitatea. Întotdeauna, conținutul pe care îl predau trebuie să aibă relevanță pentru elev

[jp_post_view]
Foto: David Pirneci – captură TVR+
David Pirneci, profesor de istorie la Școala Profesională Germană Kronstadt din Brașov și la Școala Gimnazială Sânpetru din Brașov, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că „este foarte greu să predai un conținut care nu are legătură cu realitatea”. „Întotdeauna conținutul pe care îl predau trebuie să aibă relevanță pentru elev, ca acel elev să-și dezvolte competențele”, a spus acesta.

„Sistemul este în urmă cu aproximativ 20, dar nu o spun eu, o spun experții, experți care afirmau asta în perioada interbelică. Spre exemplu, George Antonescu a afirmat faptul că sistemul educațional din perioada interbelică este în urmă cu 20 de ani, în prezent este cu 25 de ani”, a menționat profesorul.

David Pirneci a adus în atenție cât de greu este pentru un cadru didactic să predea un conținut „care nu are legătură cu realitatea”:

„Este foarte greu să predai un conținut care nu are legătură cu realitatea, că, întotdeauna, conținutul pe care îl predau trebuie să aibă relevanță pentru elev, ca acel elev să-și dezvolte competențele. Însă îmi este foarte greu. Și am și eu nevoie de ajutor, am nevoie de cursuri de perfecționare, în primul rând.”

Profesorul de istorie a mai vorbit și despre respectul pe care profesorii trebuie să-l câștige:

„Relaționarea este foarte importantă, relaționarea dintre elevi și profesor. Trebuie să-i câștigi respectul. Respectul nu înseamnă că pur și simplu ești profesor, ci tu trebuie să-l câștigi prin relaționare pozitivă, prin comunicare eficientă”, a spus cadrul didactic.


7 comments
  1. matematica, fizica, chimia , biologia vi se pare că nu au legătură cu realitatea? sincer, wokisme. trebuie sa fii sârguincios și să înțelegi că fără MUNCA nu vei face nimic. MUNCA e REALITATEA

  2. Stimate Domnule Profesor,
    Doresc să vă mulțumesc din suflet pentru dedicarea și pasiunea cu care ați predat, până anul trecut, la o școală unde copilul meu este elev. Fiul meu a îndrăgit istoria datorită metodei dumneavoastră de a face această materie captivantă și plină de viață. Este extraordinar cum ați reușit să transformați fiecare lecție într-o adevărată poveste care stârnește curiozitatea și dorința de a învăța.

    Suntem recunoscători pentru influența pozitivă pe care ați avut-o o asupra copilului nostru și pentru modul minunat în care l-ati inspirat . Sunteți cu adevărat un profesor extraordinar! Mulțumim!

  3. >> George Antonescu
    Cine o mai fi si asta?

    Bine ca nu a citat din Georgescu?! Asta le are cu delirul, nu cu realitatea.

    >> să predea un conținut „care nu are legătură cu realitatea”
    Probabil ca numai Georgescu poate face asta. Profii nu delireaza la ore.

    >> Relaționarea este foarte importantă
    Aici a nimerit-o. Trebuie redefinita relatia profesor – elev. Aici nu intra doar comunicarea si respectul, ci si autoritatea profului. Cunoasterea, competenta de predare si managementul clasei contribuie la autoritatea unui profesor.

    Nu degeaba vorbeste David de competenta de predare, de metode moderne. Ele vor intari autoritatea profesorului si vor redefini relatia profesor – elev.

  4. Întotdeauna un cadru didactic care știe istorie poate face legături, conexiuni, poate problematiza…
    De exemplu pentru democrația ateniană, pentru legile lui silim și clisthene poți face aplicări și paralelisme cu sistemul de guvernare republican actual….
    Pentru sistemul totalitar ai la îndemână o serie de realități palpabile și metode, mijloace didactice, hai să fim serioși..
    Și exemplele pot continua…

    1. vă salut și vă mulțumesc ! în primul rând pentru respectul față de elev și pentru statutul de cadru didactic. nu am catedră de istorie, dar din mesajul dumneavoastră am reținut un amănunt, o reabilitare a unui nume, ceea ce mă determină încă o dată să reconsider munca cea mai grea a unui istoric.

    2. vă salut și vă mulțumesc ! în primul rând pentru respectul față de elev și pentru statutul de cadru didactic. nu am catedră de istorie, dar din mesajul dumneavoastră am reținut un amănunt, o reabilitare a unui nume, ceea ce mă determină încă o dată să reconsider munca cea mai grea a unui istoric.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

PROIECT Cine nu are dreptul să participe la concursurile pentru angajările pe școală. Metodologia pentru posturile care se vacantează în timpul anului școlar, pusă în consultare publică de Ministerul Educației

Cele 4 situații în care profesorii nu au dreptul să participe la concursurile pentru angajările pe școală, potrivit unui proiect pus în consultare publică de Ministerul Educației. Este vorba despre…
Vezi articolul

Cei mai mulți bani pentru programul masa caldă ajung anul acesta în județul Sibiu, de aproape 3 ori mai mult față de suma medie, potrivit listei cu sume publicată în Monitorul Oficial / Direcționarea fondurilor programului, în special către localitățile cu primari PNL

Nu se cunosc toate cele 350 de școli care vor intra anul acesta în proiectul pilot masă caldă, deși până acum au fost publicate în Monitorul Oficial două liste cu…
Vezi articolul

Studiile premierului desemnat Marcel Ciolacu: Diplomă de licență la 9 ani după absolvirea facultății, studii postuniversitare înainte de examenul de licență, exmatriculat de la doctorat / Alte câteva semne de întrebare fără răspuns

Derularea studiilor premierului desemnat Marcel Ciolacu ridică o serie de întrebări. O analiză G4Media.ro indică faptul că acesta s-a înscris la studii postuniversitare înainte de a obține diploma de licență,…
Vezi articolul