Program gratuit de formare pentru 240 de profesori debutanți din mediul rural, din județele Alba, Dâmbovița, Olt. Înscrieri de astăzi, 28 iunie, până pe 29 iulie

[jp_post_view]
Foto: © Liquoricelegs | Dreamstime.com
Profesori cu maximum 5 ani experiență în predare în sistemul public de Educație, din medii defavorizate, din județele Alba, Dâmbovița și Olt sunt așteptați să se înscrie într-un proiect de mentorat pentru anul școlar 2022-2023. Proiectul Nest al asociației Teach For Romania se desfășoară în parteneriat cu Ministerul Educației, după cum se arată într-un comunicat obținut de redacție.

Pe parcursul programului, cadrele didactice debutante vor beneficia de mentorat adaptiv, potrivit comunicatului. Aceștia se pot înscrie în două categorii – fie să facă parte din grupul de intervenție, fie să facă parte din grupul de control.

Amintim că o sesiune similară, tot în proiect pilot, s-a desfășurat cu înscrieri în septembrie-octombrie 2021, însă cu alte reguli. În sesiunea trecută, profesori cu peste 5 ani experiență se puteau înscrie ca mentori pentru colegii începători din zone defavorizate, în 12 județe (detalii aici).

„Beneficii pentru cadrele didactice debutante, din grupul de intervenție:
  • dezvoltarea competențelor de predare la clasă
  • facilitarea navigării lucrului cu elevi din medii defavorizate și obținerea de rezultate școlare mai bune cu aceștia
  • dezvoltarea abilității de a crea un mediu sigur și încurajator la clasă.
  • creșterea satisfacției și a gradului de retenție în profesia didactică.
  • adeverință de participare, recunoscută de ministerul Educației Naționale”, conform informațiilor oficiale.

Un beneficiu pentru cadrele didactice debutante din grupul de control este o adeverință de participare, recunoscută de ministerul Educației Naționale.

„Care sunt activitățile în care vor fi implicați profesorii debutanți, în cadrul proiectului?

Cadrele didactice debutante, din grupul de intervenție:

  • vor lucra cu profesorii mentori din proiect
  • vor semna un contract de angajament
  • vor completa chestionare de evaluare
  • vor participa la evenimentele, acțiunile desfășurate în cadrul proiectului

Formularul de înscriere se poate accesa aici.

Cadrele didactice debutante, din grupul de control:

  • vor semna un contract de angajament
  • vor completa chestionare de evaluare
  • vor participa la evenimentele, acțiunile desfășurate în cadrul proiectului
Criterii de eligibilitate

Acest program se adresează acelor cadre didactice care:

  • au maxim 5 ani de experiență în predare, în sistemul public
  • predau în anul școlar 2022-2023 în ciclul preșcolar, primar, gimnazial sau liceal într-o școală vulnerabilă din județele: Dâmbovița, Olt, Alba
  • participă pe bază de voluntariat, centrată pe o motivație autentică de a face parte din proiect”, potrivit informațiilor oficiale.
Proces de înscriere și selecție pentru profesorii debutanți/novici

Programul are un număr limită de 240 de participanți, distribuiți astfel: 140 de cadre didactice în grupul de intervenție și 100 de cadre didactice în grupul de control. Participarea la program este gratuită prin completarea unui formular online până pe 29 iulie 2022 online. Toți candidații vor primi un răspuns, indiferent de natura lui, până pe maximum 16 august 2022, mai precizează coordonatorii.

Foto: © Liquoricelegs | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Conferințele „Școala de Bani începe școala” sunt susținute de BCR

VIDEO Ionuț Stanimir, BCR: Vedem pentru prima dată, în cercetările de mentalitate pe care le facem, tineri care spun „prioritatea mea nu este să plec. Părinții mei, așa cum au fost, au dat totul pentru mine. Profesorii mei sunt oameni pe care îi admir foarte tare“

După 30 de ani are loc, vizibil, o schimbare de mentalitate a tinerilor, spune Ionuț Stanimir, de formație sociolog, director de comunicare al Băncii Comerciale Române. La conferința „Școala de…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă din partea unei profesoare suplinitoare calificate către ministrul Daniel David: Regândiți structura deciziilor luate, pentru că, în cele din urmă, nu poți vorbi despre reformă reală dacă primul pas este excluderea celor competenți

„Ce model transmitem copiilor dacă tocmai cei care își asumă responsabilitatea educației fără statutul protejat al titularului sunt excluși în tăcere?” – este întrebarea care deschide apelul public lansat de…
Vezi articolul

Titularizare 2025. Subiectele și baremele pentru consilierii școlari. Definiți conceptul de strategie de învățare, prezentați în 3 pagini necesitatea consilierii psihologice – cerințe pentru candidați

Subiectele și baremele de la Titularizare 2025 pentru consilierii școlari au fost publicate la ora 15:00 de Ministerul Educației și Cercetării (MEC). Proba scrisă a concursului național a avut loc între…
Vezi articolul

Sistem de monitorizare a prezenței la școală a elevilor și asistență la orele profesorilor, printre cele 13 măsuri trimise de Ligia Deca, după ce în premieră au fost făcute rapoartele de cercetare cu neparticiparea copiilor la Evaluarea Națională și BAC

Ministrul Educației, Ligia Deca, a transmis inspectoratelor școlare, printr-o scrisoare, 13 măsuri pentru susținerea școlilor și liceelor cu rate mari de neparticipare la Evaluarea Națională și la examenul național de…
Vezi articolul