Programul Alimentar Mondial a câștigat Premiul Nobel pentru Pace – 2020

[jp_post_view]
Foto: Nobel Media
Programul Alimentar Mondial a fost declarat, vineri, câștigătorul Premiului Nobel pentru Pace pe anul 2020, pentru „efortul său de combatere a foametei, entru contribuția sa la pace în zone afectate de conflict” și pentru acțiunile sale împotriva folosirii foametei ca armă în conflicte.

Programul Alimentar Mondial ar fi meritat premiul și în absența pandemiei, dar situația produsă de aceasta – inclusiv prin nevoia de ajutoare alimentare – a întărit argumentele pentru acordarea acestui premiu, a arătat reprezentanta Comitetului Nobel, după anunțul de vineri. Ea a insistat pe nevoia de cooperare internațională în fața unor probleme globale precum foametea și suferința, mai ales în zonele de conflict, arătând că trebuie întărită contribuția statelor la acest program și finanțarea acestuia.

În decizie a contat faptul că acest Program este cea mai mare organizație globală care vizează foametea și promovează siguranța alimentară. Comitetul Nobel amintește că PAM a oferit sprijin pentru aproape 100 de milioane de oameni din 88 de țări, în 2019 – victime ale foametei și ale nesiguranței alimentare acute. Este amintit și faptul că, în 2015, eradicarea foametei a fost declarată drept unul dintre Obiectivele de dezvoltare durabilă ale ONU, PAM fiind principalul instrument în aces tsens.

Comitetul amintește că, în 2019, 135 de milioane de omeni au suferit de foamete acută – cel mai mare număr într-o lungă perioadă de timp, creșterea fiind cauzată de războaie și conflicte armate.


3 comments
  1. Daca va uitati atent in jur OAMENII prin EXTINDEREA FACEBOOK-ului – adica prin expandarea personalitatii cu sau fara motiv &merit, dupa 90 – a facut ca fiintele vii sa se materializeze si sa se inlocuiasca cu o IDEE/ PROGRAM/ PROIECT…. = efect revolutie digitala.
    E un prim pas pentru a se schimba si politica de acordare a mult doritului premiu. De fapt, ideea, energia ei este cea care prezinta interes si ea se va premia incepand chiar de azi!?!

  2. Ce aberație!
    Premiul trebuie acordat unui om. Un program nu este o entitate cu voință proprie, ceva care să facă lucruri și, astfel, să i se poată recunoaște merite. Înțelegeam dacă i se acorda inițiatorului acestui program sau managerului său.

    1. E programul initiat de ONU… adica isi dau premii ei intre ei, se recunosc ei intre ei, banii circula din buzunarul stang in buzunarul drept, iar amaratii mor in continuare de foame.
      Ipocriti!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Îngrijorări în privința posturilor scose la concursul de Titularizare 2025. Inspector școlar: S-ar putea să ne trezim că un post care a apărut acum cu 18 ore, după aplicare măsurilor fiscale, să nu mai fie un post întreg. Omul respectiv va avea nevoie de o completare de normă

Francisc Halasz, inspector școlar adjunct din Timiș, a declarat că există îngrijorări în privința posturilor scoase la concursul național de Titularizare 2025. „S-ar putea să ne trezim că un post…
Vezi articolul

Liderul sindical Simion Hăncescu: Profesorii n-au nimic împotrivă să fie evaluați, numai că această evaluare să fie extrem de obiectivă și bine cuantificată. Vă dați seama ce nebunie ar fi în școli să se stabilească veniturile salariale în funcție de evaluările pe care le fac colegii între ei?

Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a declarat, pentru Edupedu.ro, că „profesorii n-au nimic împotrivă să fie evaluați, numai că această evaluare să fie extrem de obiectivă…
Vezi articolul

Viitorul guvern să „reformeze fundamental curriculumul școlar”, să introducă un sistem de sprijin timpuriu pentru elevii în risc de abandon, să reformeze Evaluarea Națională – apel al organizației Salvați Copiii

O „reformare fundamentală a curriculumului școlar”, în special la liceu, resurse substanțiale pentru educația remedială, reevaluarea metodologiei și structurii Evaluării Naționale și măsuri de sprijin pentru elevii cu risc de…
Vezi articolul