Proiectele de planuri-cadru pentru liceu propuse de Ministerul Educației, considerate de elevii din Hunedoara prea încărcate. Ei cer mai multă practică – studiu al inspectoratului școlar și CJRAE

[jp_post_view]
Peste 1000 de elevi de liceu au luat parte la un studiu în perioada 17-23 februarie 2025, în liceele din Hunedoara, realizat de ISJ Hunedoara (Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara) și CJRAE (Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională), în legătură cu părerea elevilor despre planurile-cadru propuse de Ministerul Educației. Acesta arată că tinerii resimt oboseala cauzată de programa încărcată și lipsa unui echilibru între teorie și practică. Mai mult de jumătate dintre elevii care au răspuns la studiu, spun că școala pune accent pe materii teoretice, în timp ce exemplificarea practică lipsește. De asemenea, tinerii cer adaptarea curriculei la nevoile lor reale, inclusiv reducerea numărului de ore obligatorii, în schimbul unei introduceri a unor discipline noi.

„Studiul a fost realizat pentru a analiza propunerile de planuri-cadru pentru învățământul liceal, elaborate de Ministerul Educației și Cercetării, iar rezultatele au fost prezentate în cadrul unei dezbateri publice organizate la Deva, pe 27 februarie 2025.”, a declarat pentru Edupedu. ro Gabriel Ilieș, director CJRAE Hunedoara (Centru Județean de Resurse și de Asistență Educațională Hunedoara).

La el au răspuns aproximativ 1000 de elevi din toate filierele liceale din Hunedoara, iar rezultatele arată că:

  • Peste jumătate dintre respondenți consideră că învățământul pune prea mult accent pe teorie și nu suficient pe practică.

FOTO: Studiu elevi liceu planuri-cadru Hunedoara

  • Gradul de informare al tinerilor în legătură cu planurile cadru: Aproape jumătate dintre elevi (50,7%) cunosc existența noilor propuneri de planuri-cadru, însă nivelul lor de informare detaliată variază.

FOTO: Studiu Elevi liceu planuri-cadru Hunedoara

  • Modul în care tinerii percep planurile-cadru pentru învățământul liceal: majoritatea lor (44%) au răspuns neutru sau cu impact moderat. [N. red. răspunsurile sunt efectuate în așa fel încât tinerii liceeni au o scală de la 1 la 5, 5 reprezentând cea mai mare măsura, iar 1 cea mai mică], doar 15% au considerat că aceste proiecte vor avea efect asupra sistemului educațional.

FOTO: Studiu Elevi liceu planuri-cadru Hunedoara

  • Pregătirea pentru Bacalaureat: Mai mult de jumătate dintre tinerii participanți la studiu consideră că ar trebui suplimentate orele dedicate pregătirii pentru examenul de Bacalaureat, iar mai mult de jumătate ar dori ca disciplinele opționale, cu diferite materii (50%), să includă și pregătire pentru examen.
  • Încărcarea programului școlar: Aproape jumătate dintre elevi (48,8%) consideră că numărul de ore este prea mare, iar o parte mai mare e de părere că programele școlare sunt supraîncărcate.

FOTO: Studiu Elevi liceu planuri-cadru Hunedoara

  • Propuneri de modificare: Majoritatea elevilor (64,3%) solicită reducerea numărului de ore pe săptămână, la 25 maximum. De asemenea, o mică parte (20%) dintre aceștia propun introducerea unui sistem mai flexibil pentru alegerea materiilor opționale.

FOTO: Studiu Elevi liceu planuri-cadru Hunedoara

Elevii au subliniat și necesitatea lipsei resurselor moderne în școli. În plus, adăugarea unor noi ore de consiliere în carieră, au mai propus ca religia să devină o materie opțională.

FOTO: Studiu Elevi liceu planuri-cadru Hunedoara

Planurile-cadru conțin disciplinele pe care trebuie să le urmeze elevii din România și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei materii, pentru fiecare an de studiu, filieră, profil și specializare.

Legea Educației prevede în prezent că elevii care sunt acum în clasa a VIII-a ar trebui să intre pe curriculum nou, în clasa a IX-a. Adică în septembrie acest an ar fi trebuit să fie gata planurile-cadru, programele, manualele și profesorii să fie formați. Amânarea cu un an, anunțată de Daniel David, ar însemna că elevii care sunt acum clasa a VII-a vor fi primii care vor învăța pe noul curriculum.

Raportul final privind propunerile de proiecte de planuri-cadru pentru învățământ liceal, întocmit de ISJ Hunedoara


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Burse mai mici pentru elevii din străinătate care aleg să învețe în licee din România / Condițiile pentru bursele elevilor și studenților din străinătate, dar și pentru stagii de pregătire și specializare – stabilite prin hotărâre de guvern

Guvernul a adoptat, joi, o hotărâre ce stabilește condițiile de finanțare pentru burse și stagii de specializare sau formare profesională acordate românilor de pretutindeni și cetățenilor străini care optează pentru…
Vezi articolul

Candidații nevoiți să își rescrie lucrarea la examen „în situații obiective” pot primi timp de lucru suplimentar de o oră la decizia comisiei, prevede metodologia de organizare a Bacalaureatului 2024 / Dispozitivele IoT sunt interzise

Candidații de la examenul de Bacalaureat 2024 care sunt nevoiți să își rescrie lucrarea la examen din motive care nu țin de ei, precum erori ale comisiei de examen din…
Vezi articolul
Deschiderea școlilor

EXCLUSIV Lista amenințărilor la securitatea națională, extinsă semnificativ / Au fost incluse criminalitatea organizată, acțiunile care vizează sistemul de educație – proiect de lege

Lista amenințărilor la siguranța națională a fost extinsă semnificativ în ”proiectul de lege privind activitățile de informații și contrainformații”, aflat în dezbaterea coaliției de guvernare și consultat de G4Media.ro. Proiectul…
Vezi articolul

UPDATE Nereguli la Olimpiada națională de Muzică pentru liceu de la Craiova, semnalate de profesori: baremul pentru proba de Teorie muzicală, cu mai puține exerciții decât ar fi primit elevii – FOTO

Nereguli la Olimpiada națională de Muzică pentru elevii de liceu, desfășurată la Craiova, potrivit surselor Edupedu.ro. Baremul pentru proba de teorie muzicală afișat la liceul organizator cuprinde doar 7 sau…
Vezi articolul