Propunerea de a sechestra absolvenții de profesională în țară arată neputința guvernanților – președintele Consiliului Elevilor

[jp_post_view]
Testele grilă la examene - Subiectele grilă la BAC
Testele grilă la examene – Subiectele grilă la BAC
Acordul pe Educație semnat de Guvern și Sindicate, în care executivul Dăncilă vine cu o ploaie de promisiuni salariale și legislative, este pus la zid de Consiliul Național al Elevilor. „Condamnăm cu vehemență acțiunea Guvernului de a semna un acord exclusiv cu sindicatele”, spune Petru Apostoaia, președintele Consiliului. Acesta vorbește despre o acțiune „controversată” pe care Guvernul și-a asumat-o prin acel acord: obligarea absolvenților de școală profesională să muncească 5 ani în țară.

Ca toate celelalte propuneri de a sechestra absolvenții în țară pentru o perioadă de x ani„, și aceasta „arată neputința guvernanților de a asigura un mediu propice dezvoltării afacerilor„, spune președintele Consiliului Național al Elevilor.

  • Amintim că sindicatele din învățământ și Guvernul Dăncilă au semnat un acord la Alba Iulia, pe 29 noiembrie, în cadrul unei ședințe extraordinare cu ocazia Centenarului.
  • Acordul prevede numeroase majorări salariale, dar și faptul că elevii de la școlile profesionale ar urma să primească navetă, cazare și masă gratuite, numai dacă se obligă să lucreze minimum 5 ani în România, după cum Edupedu.ro a relatat în exclusivitate

Petru Apostoaia, președintele Consiliului Național al Elevilor, spune într-o luare de poziție: „Punem sub semnul întrebării legitimitatea acestui document, realizat pe fugă, semnat în mod simbolic în apropierea zilei de 1 decembrie. Din nou, previzibilitatea și principiile unei dezvoltări durabile și ale unei reforme reale, fundamentate, sunt sacrificate de către politic pentru o picătură de festivism„.

Guvernul trebuie să își asume aplicarea rezultatelor raportului realizat în urma consultărilor din cadrul proiectului România Educată, nu doar cerințele sindicatelor„, spune Apostoaia, făcând referire la proiectul președintelui Iohannis pe Educație, care va fi lansat pe 5 decembrie.

În acțiunile asumate de către Guvern, întâlnim una controversată, cea de a obliga absolvenții de școală profesională să muncească 5 ani în țară. Ca toate celelalte propuneri de a sechestra absolvenții în țară pentru o perioadă de x ani, care arată neputința guvernanților de a asigura un mediu propice dezvoltării afacerilor, este o aberație. Dacă absolventul își va găsi un loc de muncă bine plătit în țară, cu siguranță nu va pleca în străinătate, având în vedere faptul că, probabil, va dori să-și întemeieze o familie în România, lângă părinți, bunici, alte rude și prieteni. Dezavantajele emigrării sunt bine cunoscute, astfel că această măsură este una disperată„, spune președintele Consiliului Național al Elevilor.

Potrivit acestuia, „dacă piața din România nu reușește să atragă și să absoarbă absolvenții, e o problemă a statului și a firmelor, nu a absolvenților; or, acea prevedere ar transfera vina asupra absolvenților, presupunând că aceștia profită de sistemul de învățământ din România, având scopul primar de a pleca din țară, ceea ce este fals„.

„Astfel, condamnăm cu vehemență acțiunea Guvernului de a semna un acord exclusiv cu sindicatele, excluzând cu ignoranță ceilalți doi actori principali din învățământ, elevii și părinții”, declară Petru Apostoaia.

O altă prevedere este cea de a crea trei legi diferite, pentru învățământul preuniversitar, pentru cel universitar și pentru cadrele didactice. În primul rând, ar trebui dezbătut dacă termenul de ‘preuniversitar’ este oportun, din punct de vedere al parcursului educațional. În al doilea rând, în antiteză cu ceea ce declarau cei cu funcții înalte, ideea de a separa legea educației în trei legi diferite poate avea ca efect creșterea disparităților dintre sistemele preuniversitar și universitar„, avertizează acesta.

Atragem atenția asupra faptului că această intenție de a modifica legislația din domeniu fără consultarea tuturor celor implicați va eșua. Pe 20 iunie 2018, fostul ministru al educației, Valentin Popa, a stabilit componența unui Consiliu Consultativ pentru a contribui la elaborarea unui nou cadru legislativ pentru educație; acest organism a avut o singură întâlnire până la acest moment și, în umbra acordului dintre sindicate și Guvern, pare că a fost ultima„, precizează Petru Apostoaia.

Președintele Consiliului Național al Elevilor afirmă că „sistemul de învățământ este profund afectat de discontinuitatea majorității demersurilor de a modifica legislația, astfel că dezaprobăm acordul dintre Guvern și sindicate; deși majoritatea prevederilor sunt necesare și ar contribui substanțial la îmbunătățirea sistemului de învățământ, lipsa de consultare și o viziune mai largă asupra modificărilor propuse devalorizează acel document„.

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pentru profesorii care dau mediații, registrul declarațiilor de interese, introdus de proiectul legii educației, „este doar o problemă de birocrație, atâta tot”, “nu există niciun fel de rezolvare”, spune Marius Nistor, FSE Spiru Haret / „Există această piață a meditațiilor, pentru că avem o solicitare din partea părinților”

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a declarat pentru Edupedu.ro că „faimosul registru de evidență al cadrelor didactice” este „doar o problemă de birocrație, atâta tot. Nu rezolvă…
Vezi articolul
vârsta de pensionare, cancelarie profesori

Cîmpeanu, despre posibilitatea de a menține școlile deschise indiferent de scenariu, dacă toți profesorii și angajații din unitate sunt vaccinați: „În limitele de competență, Ministerul Educației poate să susțină o astfel de idee și va promova” – VIDEO

Ministerul Educației ar putea susține ideea ca școlile unde tot personalul angajat este vaccinat să rămână deschise cu prezență fizică indiferent de scenariul din localitatea respectivă, a declarat ministrul Sorin…
Vezi articolul
Evaluare clasa a IV-a 2019

Testarea elevilor la ortografie în primul an de gimnaziu, concurs național de scriere și recomandări pentru profesorii de limbă – măsuri propuse de ministrul Educației din Franța pentru „îmbunătățirea stăpânirii” scrisului și cititului

Elevii care intră în primul an de gimnaziu din Franța vor fi testați și la ortografie în cadrul Evaluării Naționale de la clasa a V-a pentru ca profesorii să poată…
Vezi articolul

Serie de evenimente susținută de APRIL

VIDEO Programul pentru școli al României trebuie îmbunătățit. Legislația să fie mult simplificată, să poată fi cu mai multă ușurință citită de către toată lumea, spune Ionel Moatăr – ISJ Caraș / Atâta timp cât va exista acest „preț cel mai mic”, s-ar putea să nu avem și calitatea cea mai bună – Cornelia Micicoi, CJ Timiș

Programul „Laptele și cornul”, cunoscut acum sub denumirea de Programul pentru școli al României, implementat încă din 2002, a jucat un rol crucial în alimentația zilnică a elevilor români. După…
Vezi articolul