UPDATE Protest al părinților în fața Școlii Gimnaziale Ferdinand I din București, după ce o învățătoare ar fi lovit un elev, iar conducerea nu ar fi luat măsuri / O echipă ISMB se află la școală

[jp_post_view]
Sursa: Captura Video Euronews
UPDATE: O echipă ISMB se află la școală în această după amiază, după ce câțiva părinți au protestat miercuri dimineață în fața școlii Gimnaziale Ferdinand I din București, nemulțumiți de faptul că, deși au semnalat un caz de abuz din partea unui cadru didactic asupra unui elev, conducerea școlii nu a luat măsuri. Un alt părinte a făcut sesizare dar „i s-a spus doar că doamnei îi pare rău și n-o să mai facă”, a explicat mama unui elev, într-un interviu pentru Euronews.ro. Amintim, Ministerul Educației a cerut ca până pe 31 martie, toți directorii de școli din București să urmeze cursuri special organizate pentru a învăța să implementeze procedura de management a cazurilor de violență.
  • Edupedu.ro a cerut Inspectoratului școlar al Municipiului București o listă cu directorii de școli care au fost formați pentru a gestiona cazurile de violență din școli. Când o vom primi o vom publica.
  • UPDATE În această după amiază, o echipă a ISMB este la Școala Gimnazială Ferdinand I pentru a discuta cu directoarea unității de învățământ, potrivit surselor Edupedu.ro.

Câțiva părinți au protestat în fața Școlii Gimnaziale Ferdinand I, miercuri dimineață, nemulțumiți că școala nu a aplicat procedura de gestionare a unui caz de violență. Mai exact, o învățătoare ar fi lovit cu piciorul un elev care se afla sub bancă. Apoi l-ar fi agresat verbal spunând că e „adoptat” și „cu capul”, a spus mama unui elev care învață în clasa respectivă.

Cazul ar fi fost semnalat la conducerea școlii în urmă cu mai multe luni, dar nu s-au luat măsuri. „I s-a spus doar că doamnei îi pare rău și n-o să mai facă”, a mai spus mama respectivă. Ar fi fost sesizat și Ministerul Educației și Inspectoratul școlar al Municipiului București. Edupedu.ro a solicitat un punct de vedere al ISMB și îl vom publica când îl vom primi.

Redăm declarația integrală a părintelui:

Mama unui elev, coleg al celui agresat: Băiețelul meu a durat ceva să-mi spună. Deci asta aș vrea să zic. Copiii nu spun imediat, după vreo 2 săptămâni, pur și simplu mi-a povestit toată scena în care doamna, ca să îl scoată pe respectivul băiețel de sub bancă i-a dat un picior sau mă rog, a dat cu piciorul sub bancă și apoi l-a dat afară. A zis: După ce că mai este adoptat mai și cu capul. Toți copiii, bineînțeles, au rămas cu gura căscată și ulterior de aici băiețelul meu a venit și a zis mama, eu sunt adoptat, deci el așa a început mai întâi să-mi spună pentru că pur și simplu, atunci când s-a întors băiețelul umilit în clasă un alt coleg a strigat: ești adoptat, el nu știa. Și în felul ăsta copiii și-au dat seama, s-au gândit probabil că oricare dintre noi putem fi.. I-am zis: Și tu ce ai făcut? Mi-a zis: Păi noi n-am făcut nimic, mama că dacă ni se întâmpla și nouă? Și asta s-a întâmplat după ce în repetate rânduri se mai întâmplaseră lucruri într-adevăr, nu copilului meu, dar nu despre asta e vorba.

În momentul în care ei sunt martori la astfel de violențe și ieșiri….El mi-a mai zis că doamna țipă. Cumva la mine s-au adunat și am zis haide să-l mut, pentru că ăsta e primul sentiment, te duci în altă parte să fie mai bine, dar toate școlile până la urmă trebuie să fie sigure. De asta l-am adus pe copilul meu într-o școală publică ca să împărțim resursele, să nu-l duc la privat. Am zis să-l duc la o școală publică și m-am pus la asociația de părinți, am făcut lucruri bune. Colega mea, mămică care a făcut cererile și tot nu i s-a răspuns. Adică nu s-a făcut ce trebuie? 

I s-a spus doar că doamnei îi pare rău și n-o să mai facă. Păi în felul ăsta cum putem să îmbunătățim lucrurile?

Euronews: Din ce știți, nu a fost făcută nicio anchetă în școală? 

Mama unui elev, coleg al celui agresat: Au zis că au făcut, dar de fapt nu au făcut, pentru că inițial nu au răspuns. Au zis că s-a făcut, după aia la Inspectorat, au zis nu s-a făcut. La Minister nu a răspuns nimeni nimic. Avem o groază de documente care se contrazic între ele, care nu răspund și suntem deja în aprilie. Adică ar trebui în astfel de incidente să răspundă în 5 zile: s-a făcut, nu s-a făcut, este, nu este. 

Informații de context

Amintim, Ministerul Educației a cerut inspectoratelor școlare să îi formeze pe toți directorii de școli din țară până pe 31 martie asupra procedurii pentru gestionarea cazurilor de violență în școli și grădinițe. Decizia a fost luată după apariția unui caz de agresiune între elevi la Școala Nicolae Titulescu din București.

Pe 28 martie, ministra Educației, Ligia Deca, a declarat la întâlnirea cu directorii de școli din județul Mureș, că aceștia trebuie să sune la numărul unic 119 atunci când un minor este implicat într-un caz grav de violență, fie că este victimă sau agresor. Ea a explicat că procedura de gestionare a cazurilor de violență a fost realizată pentru că mulți profesori au spus că nu știu ce să facă atunci când se confruntă cu cazuri diverse de violență ușoară, gravă, sau suspiciune de consum de droguri. “Nu știau care e procedura și asta duce la practică neunitară și la tendința de a nu raporta”, a spus Deca, joi, 28 martie, la întâlnirea cu directorii de școli.

Într-un răspuns pentru Edupedu.ro, potrivit ISMB, până în data de 21 martie, fuseseră formați peste 600 de directori, reprezentanți ai Direcțiilor Generale de Asistență Socială și Protecția copilului sectoarele 1-6, precum și reprezentanți ai DGPMB – Serviciul Siguranță Școlară. ISMB nu a furnizat deocamdată și lista directorilor școlilor care au participat.

„În perioada 19.03-21.03.2024 Inspectoratul Școlar al Municipiului București a organizat, cu sprijinul Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CMBRAE), sesiuni de formare cu directori unităților de învățământ preuniversitar din Municipiul București având ca tematică aplicarea procedurii aprobate prin OME nr. 6235/06.09.2023. Au participat peste 600 de directori, reprezentanți ai Direcțiilor Generale de Asistență Socială și Protecția copilului sectoarele 1-6, precum și reprezentanți ai DGPMB – Serviciul Siguranță Școlară”.

De altfel, în Iași de exemplu, cei 268 de directori de grădinițe, școli și licee au aflat la o sesiune de formare organizată săptămâna aceasta, care sunt formele de abuz ușor și grav care se pot petrece în școală atât între elevi cât și între elevi și profesori și cum pot fi gestionate.

Până în data de 15 martie 2024, toate unitățile de învățământ preuniversitar vor afișa materialele vizuale de informare disponibile pe site.

Edupedu.ro a scris că școlile au început să pună afișele cerute Ministerul Educației cu procedura privind managementul cazurilor de violență. În multe cazuri însă imaginile sunt greu de citit, informațiile fiind printate pe coli A4.

Vezi aici INFOGRAFICE Managementul cazurilor de violență școlară, de la sesizare la închiderea cazului, responsabilitățile profesorilor, directorilor și ale poliției

Citește și:
Ligia Deca: Orice caz de violență în școală care constituie infracțiune se sesizează direct de către director, la poliție, la Biroul de siguranță școlară. Dacă acea violență este îndreptată împotriva unui minor, se sună imediat la 119
Ligia Deca, despre modul de gestionare a cazurilor de violență în unele școli: Nu putem să ascundem lucrurile. Eu cred că avem diferențe foarte mari de înțelegere în ceea ce privește ce trebuie raportat și ce nu
FOTO Școlile au început să pună afișele cerute Ministerul Educației cu procedura privind managementul cazurilor de violență

DOCUMENT Îmbrâncirea între elevi este considerată o formă ușoară de abuz fizic, poreclirea – abuz emoțional, iar fluierăturile și semnele obscene sunt forme grave de violență în școală – sesiune de formare a directorilor de școli din Iași

Ministrul Justiției, Alina Gorghiu: De foarte multe ori elevii nu fac diferența între o faptă făcută în glumă și o faptă penală. Rog părinții, bunicii, cadrele didactice, să raporteze și faptele de consum de droguri, nu doar pe cele de violență. Nu vă temeți de reacția părinților și a societății

Monica Anisie: Și noi, profesorii, trebuie să ne implicăm când vedem un elev care împinge o colegă sau îi vorbește urât

5 comments
  1. Ce protest, domnilor?! Eu simplu: pușcărie scrie pe „doamne învățătoare” care oricum, nu are ce căuta acolo

  2. Mai întâi doamna învățătoare, ar avea nevoie de asistenta psihologica, medicală și juridică,înainte de a fi acuzată. Uzura nervoasa ar fi primul criteriu, pentru reducerea vârstei de pensionare, în învățământ, in condițiile actuale, in care Educația de acasă este lăsată în general,doar in grija scolii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitatea din București anunță că nu intră în grevă. Rectorul Marian Preda: Noi nu ne desolidarizăm de nimeni, nu ne solidarizăm cu nimeni / Sunt sigur că sunt probleme reale în preuniversitar, nu le cunosc suficient de bine

Universitatea din București nu intră în greva generală anunțată de Federația sindicală Alma Mater cu începere de luni, 22 mai, a declarat pentru Edupedu.ro rectorul Marian Preda. Cursurile vor continua…
Vezi articolul

Articol realizat în cadrul proiectului MINT, dezvoltat de Fundația Terre des Hommes România

Ghidul unui copil nou venit în România, program care poate fi folosit și de profesori. Cum au ajuns câțiva tineri români să fie mentori pentru copii imigranți – interviu cu Rodica Novac, project manager Terre des hommes Romania

Ce i-ați spune despre țara voastră unui copil care acum ajunge în România pentru prima dată? Unele dintre cele mai importante nevoi ale copiilor imigranți sunt acelea de a se…
Vezi articolul

Aura Danielescu, șefa ISJ Timiș, după ce peste 92% din elevii de la seral nu erau prezenți la ore: Cel mai sănătos este să schimbăm politica educațională. Poate reușim să facem prezența obligatorie doar de 20%, iar în restul timpului ei să aibă posibilitatea să participe fie la cursuri pe platforme, fie la cursuri online

Aura Danielescu, inspector școlar general Timiș, a declarat, pentru TVR Timișoara, referitor la situația absenteismului de la învățământul seral, că cel mai sănătos „este să schimbăm politica educațională și să venim…
Vezi articolul
Cheltuielile unei familii cu Educația: comparația cu ceilalți ani

Bugetul educației pe 2025 – 8% din bugetul general, mult sub pragul de 15% cerut de lege / Deși ministrul Finanțelor anunțase o creștere de 10%, ca valoare bugetul învățământului este similar cu cel de anul trecut, iar ca procent din PIB este mult mai mic: doar 3,23% / Cercetarea primește chiar mai puțin decât în 2024 – Proiect

Învățământul ar urma să primească, în 2025, un buget de 61,8 miliarde de lei, mai puțin, ca valoare, decât a primit Ministerul Educației pentru acest sector pe parcursul anului trecut,…
Vezi articolul