Răspândirea tulpinii indiene în școlile din Marea Britanie, păstrată sub tăcere de Guvernul Johnson pentru a putea elimina obligativitatea măștilor pentru elevii de gimnaziu, la jumătatea lunii mai – susține Observer

10.806 vizualizări
Foto: Ioana Pera
Guvernul Johnson ar fi blocat publicarea datelor referitoare la răspândirea tulpinii indiene în școli, pentru a putea elimina obligativitatea măștilor pentru elevii de gimnaziu, la jumătatea lunii mai, susține publicația Observer, preluată de Biziday.

Publicația afiliată The Guardian scrie că a consultat o variantă de lucru a unui raport oficial al Sistemului de Sănătate din Anglia (PHE) care arăta că 13% dintr-un total de 2.111 de cazuri de infectare cu tulpina indiană a coronavirusului au fost identificate în școli, până la jumătatea lunii mai. Aceste informații au fost eliminate din raportul final, publicat pe 13 mai, cu câteva zile înainte ca guvernul să ia decizia de a elimina obligativitatea purtării măștii de către elevii de gimnaziu, notează jurnaliștii.

Până în prezent, numărul total al cazurilor de infectare cu varianta indiană a urcat la 3.424, dar nu este clar câte dintre ele au fost identificate în rândul copiilor, relatează Biziday.

Jurnaliștii britanici scriu că Guvernul Johnson a fost direct implicat în decizia de a elimina din raport pagina (una singură) referitoare la incidența variantei indiene în școli, înainte de publicare. Biroul prim-ministrului a declarat că este în corespondență cu oficialii Sistemului de Sănătate din Anglia (PHE) cu privire la prezentarea datelor, dar a negat cu tărie că aceasta ar fi constituit o “ingerință” sau o “presiune”. PHE a refuzat să comenteze dacă Downing Street a jucat un rol în decizie.

Foto: Ioana Pera


5 comments
  1. Și ai nostri trișează.
    Cum altfel credeți ca în mod miraculos a scăzut rata îmbolnăvirilor după ce a fost demis specialistul, adică epidemiologului Andreea Moldovan, iar doi epidemiologi din Ministerul Sănătății își dăduseră demisia cu puțin timp în urma?
    Formula corecta pentru calcularea ratei de incidenta, aplicata la recomandarea epidemiologie, ii deranja pe dl Câtu și pe ministrul Educației. Unul voia deschiderea rapida a economiei, celalalt, împingerea tuturor elevilor în mijloacele aglomerate de transport în comun și înghesuirea lor în sălile de clasa.
    Și nu își puteau realiza rapid aceste ambiții, decât înlăturând epidemiologii și aplicând o formula simplificată de calcul a ratei de incidenta.
    Asta fac și englezii și toți capitaliștii(pardon, democrațiile, ca asa suna mai diplomatic).
    Sa nu se mai spună ca minciuna este specifica comunismului.

    1. Am doi elevi cu siptome specifice, dar cu parintii vaccinati, care au primit OK-ul sa se reintoarca in colectivitate. Azi au venit la scoala. Este ireal ce se intampla!

  2. Am la clasa trei copii infectati si carantinati, care nu figureaza in statistica judeteana, si un parinte pe moarte la ATI.

  3. Daca in Anglia…dar la noi! Ce deschidere din partea aburitului de ministru al educatiei cu privire la dat masca jos! Noroc ca se termina scoala …ca dupa alesi…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Apel comun al organizațiilor studențești, ale elevilor și de tineret, în timpul epidemiei COVID-19: Tinerii să rămână la domiciliu și în contact cu reprezentanții instituțiilor de învățământ

Apel comun al Consiliului Național al Elevilor, Alianței Organizațiilor Studențești și Consiliului Tineretului, către tineri, pentru a trata „cu responsabilitate problema epidemiei de SARS-CoV-2 (coronavirus)”. „Îi sfătuim pe tineri să…
Vezi articolul
începerea școlii, predare bilingvă

Profesorii vor ajunge să stea serile și nopțile să-și pregătească orele, odată cu creșterea normei didactice, atrage atenția directoarea Andreia Bodea: Nu socotește nimeni că zilnic, pe drum, pierzi cel puțin 2 ore între școli

Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, a explicat, pentru Edupedu.ro, ce va însemna pentru profesori creșterea normei didactice din toamnă. „Nu socotește nimeni că, pe drum,…
Vezi articolul

Președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop: Noul ministru al Educației Daniel David este un „intelectual curajos crescut în altă școală decât a mea” / „Ei, cei din școala nouă progresistă, judecă trecutul după valorile noastre de astăzi” / „Ceea ce se petrece astăzi sub masca progresismului, neo-marxismului este ochi pentru ochi, dinte pentru dinte”

Președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop, l-a calificat drept „un intelectual curajos” pe noul ministru al Educației, Daniel David, într-un recent podcast Cluj24.ro, dar în același timp, el l-a prezentat…
Vezi articolul

Elevii din 10 clase primare ale unei școli din Timișoara petrec circa o oră pe zi pentru temele de acasă, iar subiectele în care se pot exprima liber îi motivează cel mai mult să lucreze cu plăcere / În ziua în care nu au teme, elevii au mulțumit că au fost „liberi” – studiu

Elevii își fac temele cu plăcere când e vorba de subiecte în care se pot exprima liber și în mod creativ și când gradul de dificultate al temelor este unul…
Vezi articolul

Orar accesibil pentru elevii de la seral, crearea unui sistem de credite transferabile, asemănător cu sistemul din mediul universitar, și dezvoltarea unei platforme online pentru învățarea la distanță, printre propunerile înaintate ministrului Educației de către Inspectoratul Școlar Timiș – document

Crearea unui sistem de credite transferabile, asemănător cu sistemul din mediul universitar, pentru ca elevii să poată promova anul școlar, studiind 80% din disciplinele prevăzute în planurile-cadru, este una dintre…
Vezi articolul