Redeschiderea şcolilor nu a dus la o creştere a cazurilor de Covid-19, au fost informaţi miniştrii Educației din Uniunea Europeană. Ministrul francez spune că un risc mai mare este să fie ţinuţi copiii acasă

7.844 de vizualizări
Foto: captură youtube.com / Peter Camiciottoli
Reînceperea şcolilor în 22 de ţări europene nu a dus la vreo creştere semnificativă a infecţiilor de coronavirus în rândul copiilor, părinţilor sau personalului, s-a spus la o videoconferinţă a miniştrilor Educaţiei din toată Uniunea Europeană, potrivit G4Media.ro.

Din cele 22 de ţări în care şcolile şi-au reluat cursurile în etape, în ultima lună, 17 au permis întoarcerea copiilor doar în grădiniţe, şcoli primare şi anii finali ai ciclului gimnazial, într-o încercare de ridicare a restricţiilor impuse pentru combaterea pandemiei de coronavirus.

Douăzeci de ţări au asigurat condiţii pentru ca elevii care termină liceul să poată da examenele, deşi în formate amendate. Totuşi, marea majoritate a şcolilor redeschise şi-au putut relua activitatea doar pentru două săptămâni, ceea ce a determinat-o pe Blaženka Divjak, ministru al Educaţiei din Croaţia, care deţine preşedinţia rotativă a Consiliului UE, să sugereze că este necesar ca rezultatele pozitive să fie tratate cu oarecare prudenţă.

Danemarca a devenit prima ţară europeană care şi-a redeschis creşele, grădiniţele şi şcolile primare din 15 aprilie, după o lună în care au fost închise, în pofida împotrivirii semnificative a părinţilor care au acuzat guvernul că îi tratează pe copiii lor ca pe cobai.

Într-o conferinţă de presă la finalul întrunirii miniştrilor, Divjak a spus că lipsa unei creşteri semnificative a cazurilor sau a oricărui alt impact negativ ar trebui să fie analizată de asemenea în contextul măsurilor speciale luate pentru ca şcolile să ofere condiţii cât mai sigure posibil.

Ea a spus: „Ceea ce s-a subliniat foarte puternic este că aceste şcoli au condiţii extrem de atent urmărite, precum grupuri mai mici decât cele din clasele normale, de obicei de aproximativ 15 (elevi) şi… o cooperare foarte strânsă cu ministerele Sănătăţii şi serviciile epidemiologice la nivel naţional pentru a furniza şcolilor şi profesorilor şi părinţilor recomandări foarte detaliate asupra modalităţilor de a face faţă noii situaţii. Până acum nu am auzit nimic negativ despre redeschiderea şcolilor, dar este probabil prea curând pentru a trage concluzii finale în această privinţă.”

Citește articolul integral pe G4Media.ro


6 comments
  1. Acum 2 săptămâni toți umblau cu moartea si apocalipsa in gură.
    Cum a încetat starea de urgență, cum au încetat cazurile.
    Cineva a mințit.
    Fie înainte, fie acum!

  2. Daca prin acest articol incurajati redeschiderea scolilor in Romania sapati groapa a mi de oameni. In acele tari copiii sunt transportati la scoli , acele tari isi permit sa aibe grija de copii prin distribuirea de masti, dezinfectant si asigura o buna igiena; intre timp ce in Romania inca e la moda WC-ul in curtea scolii, copiii platesc o parte din transportul in comun cu autobuze supraincarcate cu oameni varstnici si foarte multe scoli nici nu au macar o asistenta medicala.

  3. Tocmai ce s-a anunțat ca la o săptămână de la redeschidere 70 de grădinițe și scoli primare din Franța s-au închis din nou după apariția mai multor cazuri de coronavirus.
    Deci ?

    1. Nici ei nu mai stiu ce sa faca. Cel mai sigur este sa ramana inchise orice fel de unitati unde sunt mai multi copii !!! Altfel…riscam sa murim cu miile. Romania a procedat corect, iar Iohannis a dat dovada de multa implicare, chiar daca el n-are copii, a stiut ce inseamna sa trimiti copiii in gradinite si scoli.

    2. 70 din 40.000. În majoritatea cazurilor cazurile au fost depistate încă de la început, adică oamenii erau deja infectat, dar nu știau, asimptomatici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Concursul Național de Matematică Aplicată „Adolf Haimovici” 2025, pentru elevii de la Științe ale naturii și Tehnologic. Subiectele și baremele de notare de la etapele locală din București și județeană

Subiectele și baremele de notare la Concursul Național de Matematică Aplicată „Adolf Haimovici” (CNMAAH) 2025 – etapa locală și etapa județeană, pentru elevii de la specializarea Științe ale naturii –…
Vezi articolul

Școli cu datorii la stat. Până pe 30 octombrie, directorii trebuie să trimită la inspectorate fișele de evidență fiscală care trebuie să coincidă cu evidențele contabile. Dacă nu, atunci sunt puși să explice diferențele – adresă a Ministerului Educației

Sunt școli care nu au achitat la timp datoriile la stat, după cum se arată într-o adresă trimisă de Ministerul Educației către inspectoratele școlare, document consultat de Edupedu.ro. Până pe…
Vezi articolul

FOTO/VIDEO „FutureLabs” și „Moara de plastic” – proiecte de educație și protecția mediului pentru școli și comunitățile rurale din Ținutul Buzăului / Cum funcționează 

Un proiect la care lucrează asociația care gestionează Geoparcul „Ținutul Buzăului” este „FutureLabs”. Deja câteva sute de copii din școlile din comunele Colți, Scorțoasa și Tisău beneficiază de laboratoare moderne…
Vezi articolul