Reperele metodologice 2024-2025. Modele de teste inițiale și sumative la Biologie pentru clasa a XII-a, exemple de resurse și activități educaționale online și o propunere de planificare calendaristică

3.285 de vizualizări
Foto: © Rido | Dreamstime.com
Modele de teste de evaluare inițială și sumativă la disciplina Biologie pentru clasa a XII-a, exemple de resurse educaționale online și un scenariu de planificare calendaristică au fost incluse în Reperele metodologice pentru anul școlar 2024-2025.

Reperele metodologice sunt documente cu precizări despre ce predau profesorii la liceu, din acest an și pentru cei care intră clasa a XII-a din septembrie – acești elevi sunt primii care au început școala cu Clasa Pregătitoare, care au urmat un curriculum format pe competențe în gimnaziu și pentru care reforma curriculară a fost oprită de politicieni acum 4 ani.

  • Reperele metodologice vin în locul noilor planuri-cadru pentru liceu și noilor programe care ar fi trebuit să fie elaborate pentru elevii care au traversat reforma curriculară începută în 2012.

Modelul de evaluare inițială propus de Ministerul Educației este structurat pe 7 itemi. Primele 3 cerințe urmăresc verificarea cunoștințelor despre funcțiile de nutriție. Cel de-al 4-lea item vizează funcțiile fundamentale ale organismelor vii. Ultimele 3 exerciții evaluează cunoștințele despre funcția de relație, cu accent pe glandele endocrine și sistemul nervos.

FOTO – Model de evaluare inițială Biologie – clasa a XII-a:

DOCUMENT – Model de evaluare inițială Biologie – clasa a XII-a:

FOTO Barem evaluare inițială Biologie – clasa a XII-a:

DOCUMENT Barem evaluare inițială Biologie – clasa a XII-a:

Cele 2 teste de evaluare sumativă, la Genetică moleculară, respectiv umană sunt împărțite în 2 subiecte. Primul subiect are 4 cerințe: completarea spațiilor punctate, identificarea și caracterizarea unor termeni, grilă și identificare unor enunțuri adevărate/false.

Subiectul al II-lea conține 2 exerciții, mai complexe decât cele anterioare. Elevii trebuie, de exemplu, să identifice asemănări și deosebiri între structuri și să formuleze argumente. Ultima cerință presupune formularea de enunțuri și compunerea unui minieseu de 3-4 fraze.

FOTO Test de evaluare sumativă și barem Genetică moleculară – clasa a XII-a:

DOCUMENT Test de evaluare sumativă și barem Genetică moleculară – clasa a XII-a:

FOTO Test de evaluare sumativă Genetică umană – clasa a XII-a:

DOCUMENT – Test de evaluare sumativă și barem Genetică umană- clasa a XII-a:

Planificarea calendaristică este concepută atât pentru profilul Științele naturii, unde elevii au 2 ore de Biologie pe săptămână, cât și pentru specializarea matematică-informatică și toate specializările din cadrul profilului sportiv, respectiv specializarea coregrafie din cadrul profilului artistic (filiera vocațională), care au 1 oră pe săptămână.

Elevii de la Științele naturii ar trebui să susțină 6 evaluări pe parcursul anului, iar cei cu o oră de Biologie pe săptămână, 3.

Ultimele 4 săptămâni sunt dedicate evaluărilor finale și pentru Bacalaureat.

FOTO – Planificare calendaristică Biologie clasa a XII-a (Științele naturii) – 2024-2025:

DOCUMENT Planificare calendaristică Biologie (Științele naturii) – 2024-2025:

FOTO Planificare calendaristică Biologie (celelalte profiluri teoretice) – 2024-2025:

DOCUMENT Planificare calendaristică Biologie (celelalte profiluri teoretice) – 2024-2025:

Secțiunea a III-a a ghidului cuprinde o listă de resurse educaționale online, pe care profesorii și elevii le pot folosi. În plus, elevii au la dispoziție mai multe platforme pe care le pot accesa pentru a-și evalua cunoștințele.

DOCUMENT Resurse educaționale și activități online:

Foto: © Rido | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației din Marea Britanie le cere profesorilor retrași din activitate să se întoarcă în clase pentru a-i suplini pe colegii absenți din cauza creșterii cazurilor de infectare cu varianta Omicron a Covid-19

În Marea Britanie, profesorii retrași din activitate (out-of-work) sunt chemați în școli pentru a-și putea înlocui colegii dacă va fi lipsă de personal didactic, pe fondul răspândirii variantei Omicron în…
Vezi articolul

Un profesor cu 17 ani vechime la catedră îi cere Ligiei Deca să-l primească în audiență, dar ministrul Educației îl ignoră de 5 luni, spune acesta – scrisoare deschisă / Cum a încercat ISJ Gorj să nedreptățească un cadru didactic și cum doar după intervenția unui secretar de stat acesta a primit orele care i se cuveneau

Profesorul de filosofie Alin Negomireanu predă filosofie la liceu și educație socială la gimnaziu, este de 17 ani în învățământul preuniversitar și de 5 luni vrea să ajungă într-o audiență…
Vezi articolul

Lider sindical: Andronescu să-l găsească și să ia măsuri contra celui care a pus pe ordinea de zi ordinul care elimină profesorii de sport la clasele mici

Sindicatele din educație “Spiru Haret” cer Ministerului Educației să scoată proiectele de ordin privind structura anului școlar 2019-2020, privind eliminarea profesorilor de Sport de la clasele pregătitoare, I și a…
Vezi articolul
Principalii indicatori pentru Educația din România

World Vision România solicită Guvernului și Parlamentului respingerea modificării legislative care ar permite redirecționarea a 3,5% din impozitul pe venit către școli: Aceste fonduri sunt menite să ajungă în sectorul privat, neguvernamental, nu tot în bugetul gestionat de către stat / Măsura ar discrimina comunitățile vulnerabile

World Vision România solicită Guvernului și Parlamentului respingerea inițiativei legislative care ar permite redirecționarea a 3,5% din impozitul pe venit și către școli. Potrivit unui comunicat primit la redacție, ”propunerea…
Vezi articolul

VIDEO Adaptarea modului de predare de la fizic la online, una dintre propunerile făcute ministerului de Iulian Stanciu, CEO eMAG: Lecțiile online cu o cameră web pusă în clasă nu funcționează. E ca și cum ți-ai face magazin online cu o cameră web pusă în magazinul fizic

Adaptarea modului de predare de la fizic la online este una dintre cele patru propuneri făcute ministerului Educației de Iulian Stanciu, managerul general al celui mai mare magazin online din…
Vezi articolul