Resurse pentru școala online: planificare, sfaturi și recomandări pentru profesori și părinți, de la Education Endowment Foundation

[jp_post_view]
Resurse pentru scoli si parinti / Sursa: Educationendowmentfoundation.org.uk/
Școlile, profesorii și părinții care, în lipsa unei pregătiri dedicate, se pregătesc să abordeze „după ureche” școala online în perioada următoare pot găsi o serie de sfaturi utile – de la strategii și planificare, la tips&tricks – într-un pachet de resurse publicate pe parcursul ultimei săptămâni de unul dintre cele mai influente ONG-uri britanice din domeniu. The Education Endowment Foundation, al cărei scop este să susțină educația copiilor din medii dezavantajate, a pus la dispoziție aceste instrumente pentru a servi școlilor britanice, dar nu numai, închise în urma crizei Covid-19.

Documentele, accesibile în limba engleză, sunt consistente ca volum și conținut. Ele abordează detaliat tematicile alese, de la structura actului pedagogic ce poate fi aplicat la distanță, la sfaturi-cheie precum:

  • efortul de a implica părinții în procesul educațional, inclusiv în timpul cursurilor la distanță, în anumite cazuri, mai ales când, în zone defavorizate, părinții înșiși se poate să fi avut experiențe negative personale la școală
  • încercarea de a limita tipurile de instrumente tehnologice folosite (tablete, laptopuri, telefoane), ținând cont de resursele medii ale comunității
  • când și cum este bine să aplici diverse metode de abordare a predării – activarea elevilor, explicare, exerciții, reflectarea la cele învățate, revizuirea materiei
  • cum sunt îndemnate școlile să îi abordeze pe părinții copiilor mici, respectiv pe părinții adolescenților pentru a-i sprijini pe aceștia în actul de învățare
  • cum să fie susținuți părinții să stabilească o rutină pentru învățarea online

Potrivit Education Endowment Foundation, punctele esențiale de luat în considerare când școlile pregătesc strategii de predare la distanță sunt:

  • calitatea predării este mai importantă decât modul de livrare a lecțiilor
  • accesul la tehnologie este un element-cheie, mai ales pentru elevii din zone dezavantajate
  • interacțiunile între colegi oferă motivație și îmbunătățesc învățarea
  • copiii să fie sprijiniți pentru studiul pe cont propriu, care duce la rezultate mai bune
  • pentru diversele categorii de elevi și diversele tipuri de conținut ce trebuie predat, sunt necesare abordări diferite ale actului de predare
Principalele resurse publicate de fundația citată (în engleză):
Citește și:

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de P&G

FOTOGALERIE Săli de clasă inovatoare pentru elevii din pregătitoare, prin Programul „O Sală de Clasă ca Acasă” / Învățătoare: Copiii au explorat, s-au jucat și s-au minunat, deoarece cu siguranță nu au mai văzut așa ceva decât la televizor

Programul „O Sală de Clasă ca Acasă” dezvoltat de P&G este o inițiativă unică prin care s-au renovat complet săli de clasă din 12 școli din toată România. De 3…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu, despre posibila reducere a bugetului Educației la rectificarea bugetară: Sigur că nu se poate adeveri așa ceva. Sper să rămână un simplu articol de presă, acea idee stupidă de a interveni, într-un moment în care dezbatem legile educației care au nevoie de o suplimentare de buget atât de mare”

În cadrul dezbaterii „Legile învățământului pentru o Românie educată!”, organizată de Comisia pentru Educație și Cercetare – PNL București, Ministrul Educației a făcut referire la informațiile publicate în exclusivitate de…
Vezi articolul