Resurse pentru școala online: planificare, sfaturi și recomandări pentru profesori și părinți, de la Education Endowment Foundation

15.536 de vizualizări
Resurse pentru scoli si parinti / Sursa: Educationendowmentfoundation.org.uk/
Școlile, profesorii și părinții care, în lipsa unei pregătiri dedicate, se pregătesc să abordeze „după ureche” școala online în perioada următoare pot găsi o serie de sfaturi utile – de la strategii și planificare, la tips&tricks – într-un pachet de resurse publicate pe parcursul ultimei săptămâni de unul dintre cele mai influente ONG-uri britanice din domeniu. The Education Endowment Foundation, al cărei scop este să susțină educația copiilor din medii dezavantajate, a pus la dispoziție aceste instrumente pentru a servi școlilor britanice, dar nu numai, închise în urma crizei Covid-19.

Documentele, accesibile în limba engleză, sunt consistente ca volum și conținut. Ele abordează detaliat tematicile alese, de la structura actului pedagogic ce poate fi aplicat la distanță, la sfaturi-cheie precum:

  • efortul de a implica părinții în procesul educațional, inclusiv în timpul cursurilor la distanță, în anumite cazuri, mai ales când, în zone defavorizate, părinții înșiși se poate să fi avut experiențe negative personale la școală
  • încercarea de a limita tipurile de instrumente tehnologice folosite (tablete, laptopuri, telefoane), ținând cont de resursele medii ale comunității
  • când și cum este bine să aplici diverse metode de abordare a predării – activarea elevilor, explicare, exerciții, reflectarea la cele învățate, revizuirea materiei
  • cum sunt îndemnate școlile să îi abordeze pe părinții copiilor mici, respectiv pe părinții adolescenților pentru a-i sprijini pe aceștia în actul de învățare
  • cum să fie susținuți părinții să stabilească o rutină pentru învățarea online

Potrivit Education Endowment Foundation, punctele esențiale de luat în considerare când școlile pregătesc strategii de predare la distanță sunt:

  • calitatea predării este mai importantă decât modul de livrare a lecțiilor
  • accesul la tehnologie este un element-cheie, mai ales pentru elevii din zone dezavantajate
  • interacțiunile între colegi oferă motivație și îmbunătățesc învățarea
  • copiii să fie sprijiniți pentru studiul pe cont propriu, care duce la rezultate mai bune
  • pentru diversele categorii de elevi și diversele tipuri de conținut ce trebuie predat, sunt necesare abordări diferite ale actului de predare
Principalele resurse publicate de fundația citată (în engleză):
Citește și:

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Educatoarea și lingvista Helen Doron vine la București pentru a 40-a aniversare a excelenței în educație. Rețeaua internațională de centre fondată de ea s-a extins pe 4 continente, în 40 de țări, iar 3 milioane de cursanți au învățat limba engleză ca pe limba maternă / Centrele din cele 25 de orașe din România (P)

Grupul educațional Helen Doron, un reper global în domeniul predării limbii engleze ca limbă străină, celebrează 40 de ani de succes internațional și de optimizare continuă a conceptului de educație…
Vezi articolul

Material susținut de eMAG și Fundația Nouă ne pasă

Abandonul școlar, redus cu până la 80% în școlile din mediul rural în care copiii la risc fac afterschool în centre speciale în care au și o masă. Gabriela Mihalache, profesoară de limba română: Învață mai bine pentru că nu primesc note, nu se simt stresați și pentru că își fac temele cu noi. Le-au crescut mediile la clasă cam cu un punct într-un an / Ce orar au

Reducerea abandonului școlar, în medie, cu 80% în școlile care se confruntă cu această problemă în care sunt centre afterschool din cadrul programului „Nouă ne pasă”, este efectul derulării programului…
Vezi articolul