Rețeaua OCDE Schools+ se deschide spre toate școlile din România interesate să implementeze din toamnă instrumente deja dezvoltate de 140 de școli din toată lumea / Formular de înscriere

[jp_post_view]
Foto: Avenor College
Școlile și profesorii români au oportunitatea de a se implica în School+, un proiect de calibru mondial al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică – OCDE. Organizația este cea care a creat și care organizează testările internaționale PISA, PIAAC sau TALIS. România este țară candidată la OCDE încă din 2022. Anunțul a fost făcut în România de Colegiul Avenor, o școală invitată deja să fie parte a rețelei School+.

Inițiativa, la care și România contribuie, face parte dintr-un demers global dedicat educației, în care țările participante – 40 la număr – colaborează pentru a împărtăși bune practici, resurse și expertiză. Scopul acestui proiect este de a crea un cadru educațional modern și eficient, care să răspundă nevoilor actuale ale elevilor și să îi pregătească pentru provocările viitorului, potrivit organizatorilor.

„OECD Schools+ Network este un proiect lansat în toamna anului trecut, este o inițiativă globală care oferă o platformă de instrumente pedagogice pentru școli din întreaga lume, răspunzând acestei nevoi de conectare și de împărtășire de bune practici. Obiectivul rețelei este să construiască o taxonomie pentru pedagogia modernă, care să conecteze cercetările științifice (apanaj, în general, al universitarilor) cu practica existentă în cele mai bune școli. În aceasta nouă paradigmă, profesorul devine cercetător al propriilor metode de predare, elaborând studii de impact la aplicarea unor pedagogii moderne”, conform comunicatului citat.

Participarea la această inițiativă oferă numeroase beneficii pentru școlile și profesorii din România:

Acces la resurse educaționale moderne: Profesorii vor avea acces la o gamă largă de resurse educaționale inovatoare, care includ materiale didactice actualizate, platforme online de învățare și instrumente interactive menite să facă procesul de predare mai atractiv și eficient.

Formare profesională continuă: Profesorii vor putea participa la sesiuni de formare și workshop-uri susținute de experți internaționali în educație. Aceste programe de formare sunt concepute pentru a dezvolta competențele didactice și pentru a oferi noi perspective asupra metodelor de predare.

Networking și schimb de experiență: Implicarea în acest demers global permite profesorilor să se conecteze cu colegi din alte țări, să împărtășească experiențe și să învețe din practicile de succes ale altora. Acest schimb de cunoștințe poate conduce la inovații și îmbunătățiri semnificative în procesul educațional.

Procesul de înscriere este simplu și presupune completarea unui formular online disponibil pe site-ul dedicat proiectului. Odată înscriși, participanții vor primi toate informațiile necesare pentru a începe să beneficieze de resursele și oportunitățile oferite.

Profesoara Daniela Vasile, co-leader al grupului ce are ca temă de cercetare Cognitive Engagement (implicarea cognitivă) în cadrul OECD Schools+ Network: „Am avut bucuria să particip recent la Global Community Meeting of the Schools+ Network – cea de a treia ediție, unde, alături de Andreas Schleicher – OCDE Director for Education and Skills, Janette Quinn – COBIS Director of Education and Professional Learning, Camelia Ciurescu – reprezentant al Ministerului Educației din România și alți 80 de colegi – lideri educaționali la nivel global – am avut ocazia să ne conectăm și să lucrăm împreună, în efortul nostru de a crea o punte între cercetările științifice și practică.

Pentru noi a fost o onoare să fim selectați de către COBIS să participăm în acest proiect, după obținerea calificativului Outstanding oferit de BSO, în martie 2023, moment la care am primit și recomandarea de a împărtăși bunele practici de la nivelul școlii noastre cu alte școli din România și nu numai.

În lumina acestei recomandări, dar și din dorința intrinsecă de a avea impact asupra mai multor profesori și elevi, am fost bucuroși să putem contribui, prin intermediul acestui proiect, la creșterea calității învățământului la nivel global. 

Mai mult chiar, candidatura noastră a mers mai departe și am fost selectați să conducem grupul de lucru Cognitive engagement/Implicare cognitivă, unul dintre cele 5 grupuri de la nivel rețelei: interacțiunea la clasă, implicarea cognitivă, sprijinul socio-emoțional, calitatea conținuturilor predate, evaluarea formativă și feedback.

Doar 10 școli din lume au acest privilegiu și, alături de colega mea Dr. Mihaela Stancu – Curriculum Lider Limba Română la Avenor și Roberto Castaldo – profesor la Istituto Statale per l’Istruzione Superiore Europa, co-leaderi ai acestui grup format din  peste 40 de școli, am contribuit la crearea Toolbox of Effective Classroom Practices – obiectivul imediat al OECD Schools+ Network”. 

Foto: Avenor College
Foto: Avenor College
Foto: Avenor College

1 comment
  1. Daca ar fi fost dna. Vasile ministrul educatiei am fi avut o reforma si sansa sa ajungem in topul mondial.

    O avem insa pe inegalabila Deca de la santierul naval si sansele sa se intample ceva sunt in buna parte nule.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Știrile PROTV: Ministerul Educației lucrează la o legislație pentru monitorizarea și reglementarea centrelor private de îngrijire a copiilor / Nicio autoritate nu știe câte astfel de centre funcționează la nivel național

După o anchetă făcută de reporterii PROTV la un centru de îngrijire copii din Popești Leordeni, județul Ilfov, unde funcționa un SRL fără autorizare de unitate de învățământ, deși părinților…
Vezi articolul
Tichete educaționale 2024 - cardurile educaționale de 500 de lei

Întârzieri la tichete educaționale, solicitate deliberat de Ministerul Fondurilor Europene către inspectoratele școlare. Responsabil cu tichetele de 500 de lei: Cei de la MIPE ne-au solicitat să mai întârziem puțin predarea pentru ca urmează să vină procedura

Școlile care au intrat în posesia cardurilor educaționale în valoare de 500 de lei nu le pot distribui deocamdată părinților pentru că Ministerul Fondurilor Europene nu a finalizat procedura pe…
Vezi articolul

Învățător la 19 ani. Ștefan, absolvent de liceu pedagogic, predă la clasa I la o școală din București: Părinții elevilor au fost foarte reticenți la început și mi-au spus că nu știu să gestionez copiii / Fără sprijinul doamnei directoare și al colegelor învățătoare nu reușeam să trec peste acest an / Avem nevoie de sprijin real, nu doar de responsabilități în plus

Ștefan are 19 ani și anul trecut a terminat liceul pedagogic Carol I din Câmpulung, județul Argeș, și deja predă la clasa I la o școală din București. Proaspătul învățător…
Vezi articolul
transportul gratuit al elevilor

Elevi navetiști sunt lăsați în stații dimineața și îngheață câte două ore și nu ajung la timp la școală – reclamații ale părinților față de cum se aplică „gratuitatea“ transportului pe noua lege a Educației

„În continuare, elevii liceeni care fac naveta către oraș sunt lăsați în stații dimineața sau îngheață câte două ore și nu reușesc să ajungă la timp la cursuri”, spune Ionela…
Vezi articolul