Rezultate Evaluarea Națională 2025. Cel mai mare procent de medii peste 5 din ultimii 16 ani – 83,1, înainte de contestații

24.525 de vizualizări
Foto: grafic Edupedu.ro
Peste 83% dintre elevii care au susținut anul acesta Evaluarea Națională au obținut medii peste 5, conform rezultatelor înainte de contestații, după cum se arată într-un comunicat al Ministerului Educației și Cercetării. Este cel mai mare procent din anul 2011 inclusiv încoace. Diferența față de anul trecut, când a fost înregistrat cel mai slab rezultat din ultimii 5 ani, este de 8,6 puncte procentuale.

152.233 elevi de clasa a VIII-a au fost prezenți la cele două probe ale examenului de la finalul gimnaziului, potrivit informațiilor din partea MEC. În total, s-au înscris la EN 159.229 elevi. Astfel, rata de participare în sesiunea din iunie 2025 este de 95,6%. În ultimii 3 ani, rata de participare a fost de 95,3% (2024), 95,3% (2023), 95,5% (2021).

  • La proba de Limba și literatura română, care a avut loc pe 23 iunie, 6.587 de elevi au lipsit, după cum arată datele din partea MEC. 6.888 de candidați nu s-au prezentat la proba la Matematică.

126.495 de elevi dintre cei prezenți au obținut cel puțin media 5. În 2024, 74,4% dintre participanți trecuseră de pragul de 5, mai puțin decât în 2023 (76,2%), 2022 (82,3%), 2021 (76,8%) și 2020 (76,2%).

Statistica ratei mediilor peste 5 de la Evaluarea Națională:

Evaluarea Națională 2025: 83,1% înainte de contestații

Evaluarea Națională 2024: 74,4% înainte de contestații
Evaluarea Națională 2023: 76,2% înainte de contestații
Evaluarea Națională 2022: 82,3% înainte de contestații
Evaluarea Națională 2021: 76,8%
Evaluarea Națională 2020: 76,2%
Evaluarea Națională 2019: 73,12% note peste 5, înainte de contestații
Evaluarea Națională 2018: 73,5% de note peste 5, înainte de contestații
Evaluarea Națională 2017: 77% (76,9% înainte de contestații)
Evaluarea Națională 2016: 75%
Evaluarea Națională 2015: 79,36% ( 79,3% înainte de contestații)
Evaluarea Națională 2014: 71,12% (70,78% înainte de contestații)
Evaluarea Națională 2013: 75,89%
Evaluarea Națională 2012: 66,12% / Anul în care au fost introduse camere video la evaluare
Evaluarea Națională 2011: 81,79%
Evaluarea Națională 2010: 85,97%
Evaluarea Națională 2009: 88,90%
Evaluarea Națională 2008: 89,93%
Evaluarea Națională 2007: 77,96%
Evaluarea Națională 2006: 67,16%
Evaluarea Națională 2005: 62,39%
Evaluarea Națională 2004: 71,38%

Redăm comunicatul integral al Ministerului Educației și Cercetării

„În urma centralizării rezultatelor inițiale obținute de absolvenții clasei a VIII-a care au susținut Evaluarea Națională (EN VIII) în sesiunea 2024, Ministerul Educației a publicat aceste rezultate, astăzi, 3 iulie, ora 12:00, pe site-ul dedicat.

S-a înregistrat o rată de participare de 95,3%: au fost prezenți 152.903 absolvenți ai clasei a VIII-a dintr-un total de 160.467 de înscriși pentru a susține examenul. În ultimii doi ani, rata de prezență a înregistrat următoarele valori: 95,3% în sesiunea 2023 și 95,5% în sesiunea 2022.

Un elev a fost eliminat de la proba de Limbă şi literatură română, lucrarea acestuia fiind notată cu 1 (unu).

Dintre cei 152.903 elevi prezenți, 113.708 au obținut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci), rezultând o rată de 74,4% (procente specifice în ultimii trei ani: 76,2% – 2023, 82,3% – 2022, respectiv 76,8% – 2021). 25,6% dintre elevi (39.195) au obținut medii sub 5, față de 17,73% în anul 2022 și 23,8% în anul 2023.

65 de absolvenți de gimnaziu au încheiat examenul cu media 10 (zece), față de 429 (anul trecut) și 221 (în anul 2022).

La proba de Limba și literatura română, 119.088 de elevi (77,6% – procent comparabil cu cel de anul trecut: 77,4%) au obținut note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar 407 elevi au fost notați cu 10 (zece).

La proba de Matematică, 105.122 de elevi (68,7%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (procente anterioare: 75,4% – 2023 și 77,5% – 2022). Numărul notelor de 10 (zece): 1.060.

La proba de Limbă şi literatură maternă, 8.321 de elevi (90,5%) au obținut note mai mari sau egale cu 5 (rezultate în anii precedenți: 90,1% – 2023 și 96,1% – 2022), iar 68 de elevi au obţinut nota 10 (zece).

Rezultatele au fost publicate în centrele de examen/unități de învățământ și pe site-ul dedicat (evaluare.edu.ro) pe baza unui cod unic alocat și comunicat fiecărui candidat. Măsura este în acord cu prevederile art. 5 și ale art. 6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD/GDPR).

Contestațiile pot fi depuse la centrele de examen sau transmise prin mijloace electronice astăzi, 3 iulie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) și joi, 4 iulie (în intervalul orar 8:00 – 12:00).

Elevii care depun/transmit contestațiile completează, semnează și depun/transmit și o declarație-tip în care se menționează că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Documentele sunt semnate și de către părinții/reprezentanții legali ai elevilor minori.

Conform calendarului oficial al Evaluării Naționale, vineri și sâmbătă, 4-5 iulie, elevii își vor putea vizualiza lucrările și vor depune contestațiile. Acestea vor fi soluționate în perioada 6-9 iulie, iar rezultatele finale vor fi afișate joia viitoare, pe 10 iulie.

Înscrierile la liceu vor avea loc în perioada 14-21 iulie 2025 – vezi aici calendarul complet al admiterii la liceu 2025, actele necesare pentru înscriere, cum se calculează media de admitere și criteriile de departajare pentru elevii cu medii egale de admitere.

Rezultatele finale vor fi afișate marți, 9 iulie.

Dosarul notelor la Evaluarea Națională 2025
Informații de context

În ceea ce privește subiectele la Limba și literatura română, profesorii au afirmat că au fost ușoare. Profesoara Irina Căpățînă, de la Colegiul Național „Frații Buzești” din Craiova, a afirmat că „a fost unul dintre subiectele cele mai ușoare, mai generoase, mai creative”.

  • „Textele alese au fost adaptate la nivelul de înțelegere al vârstei lor. Au fost texte care s-au regăsit în alte modele de subiecte, poate că și în simulări sau în auxiliarele pe care copiii le-au folosit pentru a se pregăti: un fragment de text din „Toate pânzele sus”, de Radu Tudoran, și un fragment de text nonliterar, semnat de Emil Racoviță, „Spre Polul Sud”, a completat aceasta.

Subiectele la Matematică au fot considerate „corecte și echilibrate” de profesorul Mădălin Ghiuler, care a mai precizat că, prin ele, vor fi evidențiai „copiii muncitori”. „Media 8,5 se obține destul de ușor dacă a existat atenție”, a declarat acesta. Totuși, „pentru notă mai mare decât 9, subiectele nu sunt banale”.

Profesorul Cătălin Budeanu a explicat că la subiectul al III-lea „fiecare dintre cele șase probleme a prezentat cel puțin o chichiță” și „se puteau pierde puncte foarte ușor – fie că nu ai pus o condiție de existență, fie că nu te-ai asigurat că înmulțești o inegalitate cu un număr pozitiv”.


3 comments
  1. Fișierul atașat are 2024 în titlu și în statistici. Cred că e atașat greșit. Îl puteți pune pe cel corect?

  2. Daca tot se doreste economii cu orice pret, desfiintati evaluarea nationala, care are subiecte la care chiar si analfabetii functional pot obtine media 5 si stabiliti concurs de admitere doar pentru liceele teoretice si vocationale. La celelalte licee, in fapt scoli profesionale, admiterea sa fie doar pe baza mediei de la romana si matematica din clasa a VIII-a.

  3. Deci cum e domnule ministru? S-au „înțeles” elevii cu profesorii pentru medii? Să-ți fie rușine, penibilule!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Petiție online pentru ca Sorin Cîmpeanu să demisioneze din funcția de președinte al Agenției Universitare a Francofoniei, în urma scandalului de plagiat / Organizația internațională a evitat, vineri, să ia o poziție tranșantă pe această temă, cerându-i lui Cîmpeanu să clarifice rapid, în instanță, situația sa

O petiție online lansată pe platforma Change.org cere demisia lui Sorin Cîmpeanu din funcția de președinte al Agenției Universitare a Francofoniei (AUF), în urma scandalului de plagiat care a determinat…
Vezi articolul

Biblioteca Școlară Virtuală EDULIB cu peste 3.600 de lecții și teste din diverse discipline este deocamdată accesibilă doar elevilor de clasele V-VIII care au primit datele de logare de la școală / Profesorul poate vedea în contul său ce lecții au parcurs elevii

Biblioteca Școlară EDULIB conține deocamdată lecții și resurse doar pentru elevii de clasele V-VIII, pentru 11 discipline. „Chiar dacă unii părinți care au copii în clasele primare au primit date…
Vezi articolul

Distanțarea și izolarea socială a copiilor provocate de pandemie pot avea consecințe negative pe termen lung. Părinții nu sunt suficient de informați în legătură cu aceste riscuri – studiu în două școli din București

Distanţarea şi izolarea socială a copiilor provocate de pandemie pot avea consecinţe negative pe termen lung, deoarece le afectează starea de bine şi dezvoltarea, atât în plan fizic, fiziologic, cât…
Vezi articolul