Rezultate finale Titularizare 2023. Aproape 3.180 de note au fost mărite după contestații / Numărul notelor de 10 a rămas neschimbat

3.537 de vizualizări
Foto: © Voyagerix | Dreamstime.com
Rezultatele finale de la concursul național de Titularizare 2023 au fost publicate de Ministerul Educației. Au fost înregistrate 5.261 de contestații (5.083 în anul 2022 și 6.248 în anul 2021). În cazul a 5.076 de contestații (96,48%), notele au fost modificate astfel: pentru 3.179 de lucrări notele inițiale au fost mărite, în timp ce pentru 1.897 de lucrări notele inițiale au fost micșorate, potrivit unui comunicat oficial.

Conform Ministerului Educației, procentul notelor ≥ 7 (șapte) a crescut cu 2,36%: de la 48% la 50,36%, fiind aproape la același nivel cu procentul din anul precendent (50,73%) și în creștere cu peste 4% față de anul 2021 (46,71%).

Procentul notelor între 5 și 6.99 este de 33,39% (în ușoară creștere, comparativ cu anul trecut – 32,96%), potrivit sursei citate.

Situația finală, conform datelor Ministerului Educației:

  • Din promoția curentă, 46,85% dintre candidați au obținut note  7 (șapte), rată de suucces situată în proximitatea celei de anul trecut (46,98%), dar în creștere față de anul 2021 (2,65%).
  • 127 de candidați (dintre care 24 de candidați din promoția curentă) au obținut nota 10 (număr nemodificat față de prima afișare), iar 11.884 de candidați au obținut note între 7 și 9,99.
  • Rata de participare a fost 83,17% (din promoția de absolvenți înscriși la concurs în acest   an s-au prezentat 81,70% dintre candidați).
  • În centrele de evaluare au fost notate 23.850 de lucrări. Din cauza abaterilor de la prevederile metodologiei de concurs, 42 de lucrări au fost anulate în centrele de evaluare.
  • 26 de candidați au fost eliminați din sălile de concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă. Aceștia nu vor fi repartizați/nu vor putea ocupa posturi didactice/catedre în anul școlar 2023 – 2024.”

Pentru a obţine statutul de titular (angajare pe perioadă nedeterminată), candidații trebuie să obţină minimum nota 7 (şapte) la proba scrisă. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă.

Repartizarea candidaţilor pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, va fi realizată în ședințele publice de repartizare organizate de inspectoratele şcolare în zilele de 27 și 28 iulie.

Context. Fără inspecția la clasă la Titularizare 2023

Cu o lună înainte de proba scrisă a concursului de Titularizare 2023, Ministerul Educației a modificat, prin ordin de ministru, metodologia pentru mobilitatea profesorilor. Mai exact, schimbarea a venit după ce Guvernul a adoptat ordonanța de urgență care prevede, printre altele, să se susțină doar proba scrisă la concursul național de Titularizare 2023, fără inspecția la clasă. Au rămas doar probele practice și orale. Rezultatele de la probele practice și orale au fost publicate marți, 4 iulie, de Ministerul Educației.

O analiză Edupedu.ro a arătat că sunt cele mai multe posturi netitularizabile din ultimii 11 ani, potrivit datelor Ministerului Educației. Sunt peste 65.800 de posturi pe perioadă determinată. Concret, din 2012 și până în prezent sunt cele mai multe posturi. Acest lucru înseamnă că România se confruntă cu un deficit de cadre didactice. O posibilă explicație a faptului că sunt atâtea posturi netitularizabile poate fi generată de plecarea profesorilor din sistem. O altă cauză ar putea fi mascarea posturilor titularizabile de către directorii de școli, ceea ce este o corupție.

O altă analiză Edupedu.ro a arătat că există o scădere a numărului de candidați la Titularizare 2023, față de anii trecuți – din 2021 până în prezent. În plus, sunt sub 1.000 de posturi pentru profesorii din centrele și cabinetele psihopedagogice, deși Ligia Deca anunța că a repartizat în județe mai multe posturi.

Situația contestațiilor la Titularizare în 2021 și 2022

În 2022, au fost depuse 5.083 de contestații. În cazul a 4.915 contestații (96,69%), notele au fost modificate astfel: pentru 3.062 de lucrări notele inițiale au fost mărite, în timp ce pentru 1.853 de lucrări notele inițiale au fost micșorate.

În 2021, 97% dintre contestații s-au soldat cu schimbarea notei, după cum a declarat fostul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, la acea vreme: „S-au înregistrat un număr de 6248 de contestații, din care 6045 de contestații s-au soldat cu schimbarea notei inițiale. Un procent de 97%, un procent greu de explicat, în condițiile în care este necesară o încredere în evaluare. Mai mult decât atât, avem un număr de 130 de contestații care s-au soldat cu diferențe mai mari de 2 puncte. Avem, de asemenea, diferențe mai mari de 3 puncte, mai mari de 4 puncte (…) Diferențe pe care le apreciez ca fiind inadmisibile.” 

Foto: © Voyagerix | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Călin Băluțoiu: Recunoașterea elevilor ne ține în învățământ. Tu, ca profesor, trebuie, în primul rând, să te interesezi prin ce trec copiii aceia acasă. Există copii care au probleme reale

Călin Băluțoiu, profesor de Istorie la Liceul Tehnologic „Petrache Poenaru” din Bălcești, a declarat, la emisiunea Educație 9 de la TVR Craiova, că „recunoașterea elevilor ne ține în învățământ”. Acesta a mai…
Vezi articolul

Se poate învăța și fără meditații, spune directoarea Ionela Neagoe: Trebuie oprită această nebunie. Părinții să înțeleagă că această nevoie este doar a lor, nu și a copiilor

Ionela Neagoe, directorul Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București, a declarat, pentru Observator News, că „se poate învăţa şi fără meditaţii”. Profesoara este de părere că „trebuie oprită această nebunie” și…
Vezi articolul

Sindicatele din Învățământ nu sunt de acord cu introducerea camerelor audio-video în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al părinților: Reprezintă un atac la drepturile fundamentale ale cetăţenilor români

Sindicatele profesorilor nu susţin iniţiativa Ministerului Educaţiei privind introducerea sistemului de supraveghere audio-video în sălile de clasă fără acordul cadrelor didactice şi al părinţilor, potrivit unui comunicat de presă. Este…
Vezi articolul

Mai mulți bani pentru infrastructura studențească, o infrastructură școlară mai bună, măsuri de reducere a abandonului universitar, mecanisme de actualizare pentru burse – revendicările organizațiilor de tineret pentru viitorul Guvern

Planurile-cadru să fie corelat cu nevoile reale ale elevilor, să fie introduse mecanisme de actualizare pentru bursele școlare, infrastructura școlară, dar și cea destinată studenților să fie îmbunătățită, iar măsuri…
Vezi articolul

Propunerea ca elevii din ani terminali să meargă la școală și în scenariul roșu, legată de riscul ca orașele mari să ajungă în acest scenariu, spune ministrul Cîmpeanu. Consiliul Elevilor propusese ca elevii să poată alege

“Ministerul Educației anticipează situația în care orașe foarte mari, cu un număr foarte mare de școli, ar putea ajunge în scenariul roșu, care nu le-ar mai permite elevilor din clase…
Vezi articolul