România – pe ultimul loc în Uniunea Europeană la educația online: doar 1 din 10 utilizatori români a apelat la cursuri pe Internet sau materiale de învățare online în 2022-2023 / Acum cinci ani, România depășea majoritatea țărilor est-europene

[jp_post_view]
Foto: © Vadym Pastukh | Dreamstime.com
Aproape o treime dintre utilizatorii de Internet cu vârste între 16 și 74 de ani din Uniunea Europeană au apelat, în 2023, la cursuri online sau au folosit materiale online de învățare, în creștere față de 2022, potrivit Eurostat. În România, procentul este mult mai mic și plasează țara pe ultimul loc în UE la acest capitol: doar 1 din 10 români utilizatori de Internet au spus că au folosit acest mediu pentru cursuri sau materiale de învățare în 2023.

Astfel, potrivit datelor Eurostat, doar 9,2% dintre utilizatorii românii cu vârste între 16 și 74 de ani au spus, în 2023, că au apelat la cursuri online sau materiale online de învățare în ultimele 3 luni ce au precedat participarea la sondajul european. Participarea la educația online este în creștere cu puțin peste 1 punct procentual față de 2022 când 7,8% dintre români declarau acest lucru.

Sursa: Eurostat

România a scăzut abrupt pe ultimul loc în 2020, după ce, în 2019, se situa pe locul 23 dintr-un total de 31 de țări europene luate în calcul – depășind țări precum Slovenia, Republica Cehă, Cipru, Polonia, Ungaria, Grecia și Bulgaria.

  • Dacă în 2019 circa 14,,3% dintre utilizatorii români din segmentul menționat spuneau că au apelat la cursuri online și materiale online de educare, în 2020, primul an de pandemie, procentul a scăzut la 8% iar de atunci nivelul maxim aatins a fost de 10,3% în 2021.
Romania si restul tarilor europene – nivelul educatiei online în 2019 / Sursa: Eurostat
2023: Situația în celelalte țări europene

Potrivit datelor publicate acum de Eurostat, România se menține pe ultimul loc în UE, la distanță considerabilă de celelalte țări din coada plutonului: Cipru (16%), Bulgaria și Grecia (ambele cu 17%), Polonia (18%). De notată că și Grecia, și Cipru au înregistrat scăderi semnificative (12% Grecia, -5% Cipru) față de 2022, pe când celelalte au crescut.

La polul opus, cel mai mare procent al utilizatori de Internet care au apelat la cursuri online sau materiale online de învățare s-a înregistrat în Olanda (54%), urmată de Finlanda (53%), Suedia (48%), Spania (47%) și Estonia (45%).

Iar media europeană a fost de 30%, în creștere de la 28% în 2022 – creștere de două puncte procentuale, mai mult decât cea înregistrată în România.

Dar unele țări au avut o creștere mult mai semnificativă, potrivit statisticii europene: 12 puncte procentuale în Olanda, 7 puncte procentuale în Suedia, 5 puncte procentuale în Malta, Estonia și Croația.

Foto © Vadym Pastukh | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


6 comments
  1. foarte bine! educatia online e zero pt. pai, nu am blamat deajuns acestvtip fe educatie? ea a fost un truc necesat in timpul pandemiei. suntem cretini?

  2. asa e pb noastră , ca nu stam fiecare Intr o cutiuța in fața unui ecran?
    invățarea este un proces social , un proces emoțional și la urma unul cognitiv bazat pe cele doua anterioare. cele doua care tind la zero in cazul izolării pe motiv de online
    S a constatat in toata lumea ca perioada online a adus grave prejudicii la toate varsteleîn martie de educație .
    probabil ca cineva are de vandut softuri și ecrane , ori in invățarea face tot face , aste sunt mult mai puțin necesare.

    1. In urma predarii online am asa: 8 copii din 4 clase au ochelari acum, toti colegii mei profesori au ochelari, in afara de 2, desi sunt pana in 50 de ani. 2 colegi de 40 si 44 de ani s-au operat de glaucom si 4 de cararacta. 6 colegi s-au operat de hernie de disc si 9 avem scolioza. Marea majoritate suferim de scaderea imunitatii sau luam vitamina D si acum. Elevii se inbolnavesc pe banda rulanta rapid.

      1. n am mai contorizat și efectele asupra sănătății că mă apucă nervii.
        medicii de fam au constatat deformări ale coloanei , obezitate , miopie accelerată , uscăciunea ochilor, tendințe de izolare , stima de sine scăzută , anemie , deficit de vitamina d (așa cum ați spus) , atrofie musculara .
        nu mai zic de dependenta de rețele sociale , comportament la limita normalului , dependenta de jocuri online , de păcănele online de pornografie de cumpărături online , de tot ce e la *la un click * distanta .
        pentru că asta se vrea , sa devi consumator de *online* .

        1. Arabela si e doar inceputul pentru ca vad ca se incurajeaza aceste practici: cad doi fulgi in loc de unul, ore online, bate vantu’ cu 20 la ora, ore online, se aglomereaza UPU, ore online. Pot intelege chestiuni scurte si urgente care se pot rezolva online si care scutesc din timp si efort, cum ar fi: Sedinte, raportari, instiintari pe Whatsapp etc. Nu si faptul de a petrece juma’ de zi cu ochii in ecrane pentru a face un proces de educatie. Educatia nu se face online. Educatia se face cu pixul in mana si ascultand explicatiile profesorului. Pe care ei vor sa-l inlocuiasca ba cu ChatGpt, ba cu srilankezi, ba cu un monitor impersonal. Sunt vremuri foarte grele mai ales financiar, nu mai are nimeni nici timpul, nici banii sa faca invatamant online. E de noaptea mintii. Tarile civilizate revin la invatamantul clasic tot mai mult, vazand consecintele predarii in pandemie. Si acestea sunt DE-ZAS-TRU-OA-SE.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ordonanţa 51 din 2019, care elimina transportul intra-judeţean din sfera serviciilor de transport public şi implicit obligativitatea transportatorilor de a asigura abonamente şi bilete reduse pentru elevi, respinsă de Camera Deputaţilor – for decizional

Proiectul de Lege privind respingerea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.51/2019 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane a fost votat în procedură de urgenţă…
Vezi articolul

Bursele profesionale pentru 132 de elevi de la Liceul Tehnologic din Motru, de acum 4 ani școlari, sunt încă neplătite. Inspectoratul școlar Gorj anunță că a dat de mai multe ori bani școlii, dar directorii refuză să-i acorde pentru că elevii nu ar fi depus cereri în termen

Elevii de la Liceul Tehnologic din Motru, județul Gorj, nu au primit bursele profesionale din anul școlar 2020-2021 nici până în prezent, unii dintre ei deja fiind absolvenți ai liceului.…
Vezi articolul

Cazul părinților din Bihor, obligați de instanță să-i reînscrie la școală pe cei patru copii, după ce i-au retras în pandemie pentru a face homeschooling: Copiii încă nu s-au întors la școală, spune șeful ISJ Bihor, Horia Abrudean

Șeful ISJ Bihor, Horia Abrudean spune că părinții celor patru copii care au fost retrași de la școală, încă nu au revenit la cursuri, deși instanța i-a obligat pe părinți…
Vezi articolul