România, ultimul loc în UE în privința studiilor superioare. 73% dintre elevii dintr-un program al World Vision ajung la facultate, de trei ori mai mult decât media națională

1.114 vizualizări
Foto: World Vision România
România se află în 2020 pe ultimul loc în Uniunea Europeană în privința tinerilor de 25-34 de ani care au absolvit o facultate, cu un procent de 25%, după Italia (29%) și Ungaria (31%). Peste 73% dintre elevii din programul educațional „Vreau în clasa a 9-a” derulat de Fundaţia World Vision România au fost admiși anul acesta la facultate, potrivit unui comunicat al organizației. 

Procentul este de trei ori mai mare decât media națională a absolvenților de studii superioare, conform datelor publicate de Eurostat anul trecut.

Specializările preferate de absolvenții programului „Vreau în clasa a 9-a” sunt:

  • Agronomie;
  • Automatică, Calculatoare și Electronică;
  • Drept;
  • Științele Educației;
  • Litere;
  • Medicină;
  • Postliceală Sanitară;
  • Științe economice;
  • Subofițeri poliție/Academia de Poliție;
  • Teologie.

De asemenea, în topul universităților preferate de elevii din programul derulat de World Vision s-au situat: Universitatea din București, Universitatea Politehnică din București, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj, Universitatea „Al. I. Cuza” din Iași, Universitatea din Craiova, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu și Facultatea de Medicină din Craiova.

“Rezultatele de la admiterea la facultate a elevilor din programul „Vreau în clasa a 9-a” ne arată că tinerii își doresc să învețe și fac acest lucru dacă au susținerea necesară atât din punct de vedere financiar, cât şi al dezvoltării personale care excede învăţarea formală”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România. Aceasta a mai spus că vor continua activitățile cu elevii de liceu din mediul rural.

Pe primele locuri în UE în ceea ce privește procentul de tineri absolvenți de învățământ universitar se află Luxemburg (62%), Irlanda (59%) și Cipru (59%). Media europeană era anul trecut de 40%, iar ținta Uniunii Europene este ca în 2030 să ajungă la un procent de 45% tineri absolvenți de studii superioare.

Programul „Vreau în clasa a 9-a” a ajutat în anul școlar 2020-2021 peste 800 de elevi de liceu din mediul rural, dintre care peste 200 au dat anul acesta examenul de Bacalaureat. Rata de promovabilitate după sesiunea din iunie a fost de 83,8%, iar după cea din august a crescut la 88,6%. Comparativ, la nivel național, după rezolvarea contestațiilor, rata de promovabilitate în luna iunie a fost de 69,8%, iar în sesiunea din august de 32,9%.

Citește și: Ziua Educației. Învățătoarea care nu abandonează – Iuliana Jitaru: Școala, online sau nu, este un drept al tuturor copiilor


1 comment
  1. Diplomele nu sunt pt paradă sau pentru a arata bine in statistici părtinitoare, ci trebuie sa raspunda unei nevoi a societății, a economiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Premiul Nobel pentru Pace 2024 a fost acordat unei organizații japoneze formată din supraviețuitori ai bombei atomice de la Hiroshima și Nagasaki / Mișcarea a demonstrat prin mărturii că armele nucleare nu trebuie să mai fie folosite niciodată

Premiul Nobel pentru Pace 2024 a fost acordat organizației japoneze Nihon Hidankyo, o mișcare populară a supraviețuitorilor bombei atomice de la Hiroshima și Nagasaki. Organizația „a demonstrat prin mărturii că…
Vezi articolul

Prioritățile pentru „Școala altfel” în 2023-2024, stabilite de Ministerul Educației: Prevenirea consumului de droguri, a violenței școlare, a discriminării, reducerea obiceiurilor alimentare nesănătoase

Metodologia de organizare a Programului național „Școala altfel” va fi publicată în Monitorul Oficial și au fost stabilite prioritățile Programului național „Școala altfel” în anul școlar 2023-2024, a anunțat Ministerul…
Vezi articolul

Croația investește 180 de milioane de euro pentru digitalizare în educație. Cei mai mulți bani – din fonduri europene. Țara are o populație de aproape cinci ori mai mică decât a României și de cinci ori mai puține școli

Un eveniment găzduit, marți, de Comisia Europeană pune în lumină un proiect asumat deja la nivel comunitar drept studiu de caz pentru întărirea componentei digitale în învățământ. Anume, un proiect…
Vezi articolul
Patriarhul Daniel / Foto: Basilica.ro

Biserica Ortodoxă Română, reacție virulentă la legile Deca: Ideologia de gen a fost propusă „fără discernământ” în legile învățământului / Obligația de a promova „diversitatea sexuală” în școală este total „abuzivă” și „nocivă”

Reacție virulentă a Bisericii Ortodoxe Române la proiectele de legi ale educației publicate de ministrul Ligia Deca. Patriarhia Română susține, într-o luare de poziție oficială, că ideologia de gen a…
Vezi articolul