Roxana Mînzatu, comisarul european desemnat pe educație, întrebată despre interzicerea telefoanelor în școli: Vreți să nu ne mai voteze copiii din Europa? Niciunul dintre noi nu va vedea vreodată lumina zilei. Suntem cu toții dependenți de tehnologie / Suntem obligați să implementăm tehnologii și în educație, pentru a face educația mai atractivă

[jp_post_view]
Roxana Mînzatu / Foto: Denis Lomme – European Union 2024 / Source : EP
Roxana Mînzatu, comisarul european desemnat pentru a conduce portofoliul ce conține și domeniul educație, a declarat marți la audierile din Parlamentul European că „suntem obligați să implementăm tehnologii și în educație, pentru a face educația mai atractivă și cariera de profesor mai ușoară”. Întrebată de eurodeputatul Nikos Papandreou în legătură cu interzicerea intrării elevilor cu smartphone-uri în școli, Mînzatu a răspuns: „Vreți să nu ne mai voteze copiii din Europa? Niciunul dintre noi nu va vedea vreodată lumina zilei. Suntem cu toții dependenți de tehnologie”.
  • Roxana Mînzatu, propusă comisar european de guvernul Ciolacu și desemnată de Ursula von der Leyen vicepreşedinte executiv al Comisiei Europene cu portofoliul „Oameni, competenţe şi pregătire”, a fost audiată marți, 12 noiembrie 2024, în Parlamentul European de europarlamentarii din cele două comisii care au legătură cu portofoliul său.

La intervenția eurodeputatului Nikos Papandreou (S&D), care a declarat că „profesorii, pe lângă faptul că trebuie să concureze cu infrastructura proastă din școli, pe lângă energia copiilor mici, trebuie să concureze cu iPhone-urile, cu smartphone-urile. Unele țări le interzic în școli. Cred că este ceva ce trebuie să luăm în considerare – aceste idei despre cum să facem față lumii noi”, comisarul desemnat Roxana Mînzatu a răspuns următoarele, în timpul audierii din Parlamentul European:

  • „Vreți să nu ne mai voteze copiii din Europa? Niciunul dintre noi nu va vedea vreodată lumina zilei. Suntem cu toții dependenți de tehnologie – adulți și generații tinere deopotrivă. Trebuie să recunoaștem acest lucru.
  • Dar da, cred că trebuie să schimbăm modul în care privim AI [inteligența artificială] în educație. Pe de o parte, așa cum am menționat, este vorba despre faptul că poate crea dependență în rândul generațiilor tinere și că acestea nu sunt atente la orele de curs, dar o putem folosi pentru a face orele de curs, pentru a face programele de studiu mai atractive. Aceasta este provocarea noastră.
  • Evident, acum discutăm despre inteligența artificială generativă și despre modul în care aceasta generează contactul. Și există o mulțime de sensibilități, dar avem Legea AI, care afirmă în mod clar că este un risc ridicat atunci când discutăm despre implementarea tehnologiei în școli. Având în vedere acest lucru, avem grijă să nu exagerăm cu utilizarea tehnologiei. 
  • Cred că suntem obligați să implementăm tehnologii și în educație, pentru a face educația mai atractivă și cariera de profesor mai ușoară. Cu verificările și controalele adecvate, cu măsurile adecvate pentru a asigura drepturile, pentru a proteja profesorii, pentru a proteja intimitatea, pentru a proteja confidențialitatea și toate aceste aspecte, nu trebuie să evităm ceea ce tehnologia ar putea însemna pentru educația noastră. Aceasta este abordarea echilibrată.
  • Așadar, aceasta este calea pe care o pot folosi și profesorii. Și pentru ei trebuie să punem în aplicare, în mod evident, finanțarea și îndrumarea – îndrumarea care este deja oferită de unii experți din cadrul serviciilor noastre și al Comisiei în ceea ce privește încrederea în AI și educație. Trebuie să acceptăm inteligența artificială și tehnologia, dar să punem în aplicare reguli de siguranță și protecție. Aceasta este singura cale de urmat”.
Descarcă de aici discursul comisarului desemnat Roxana Mînzatu la audierile din Parlamentul European și răspunsurile integrale la întrebări
Informații de background (sursa și detalii)

După finalizarea tuturor audierilor, Conferința președinților de comisii parlamentare (CCC) va evalua rezultatul acestora și va transmite concluziile Conferinței președinților. Conferința președinților va analiza scrisorile de evaluare primite de la comisiile competente și recomandările Conferinței președinților de comisie. Ea va face apoi o evaluare finală și, pe 21 noiembrie, va declara audierile închise. Scrisorile de evaluare vor fi publicate după ce Conferința președinților declară toate audierile închise.

După încheierea audierilor, președinta aleasă a Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, va prezenta colegiul complet al comisarilor și programul său în plen. Prezentarea va fi urmată de o dezbatere cu deputații europeni. Orice grup politic sau cel puțin a douăzecea parte dintre membrii Parlamentului (pragul redus) poate depune o propunere de rezoluție.

Întreaga Comisie Europeană trebuie să primească aprobarea Parlamentului (cu majoritatea voturilor exprimate, vot prin apel nominal). Votul este planificat să aibă loc în sesiunea plenară din 25-28 noiembrie de la Strasbourg.

După ce este confirmată de Parlament, Comisia trebuie numită oficial de Consiliul European, hotărând cu majoritate calificată.

Citește și:
Roxana Mînzatu, la audierile din Parlamentul European: Alianța Școlilor Europene este direcția pentru o ofertă mai bună pentru tânăra generație, inspirată de alianțele universitare europene / Voi propune o inițiativă privind portabilitatea competențelor
VIDEO Roxana Mînzatu, audiată în Parlamentul European. Întrebări despre legile anti-justiție ale PSD Dragnea, despre casa din Brașov și despre atașamentul față de statul de drept. „Am dormit în același pat cu mama mea până la 17 ani”
Roxana Mînzatu, comisar european desemnat pentru educație: Voi propune o agendă pentru profesorii din Uniunea Europeană, axată pe condițiile de lucru, instruire și pe perspectivele de carieră
O „Agendă UE a Profesorilor” și Planul strategic pentru educația STEM – printre sarcinile pe care le are Roxana Mînzatu, propusă comisar responsabil cu educația și competențele în viitoarea Comisie Europeană
Copiii aflați în risc de excluziune și de sărăcie și relația universități-piața muncii, menționate ca priorități de Roxana Mînzatu, propusă pentru portofoliul de comisar european responsabil cu Educația


3 comments
  1. deci condiționăm voturile de educație și educația de tehnologie.
    pai Maine votanții bat din picior că vor * iarba* , le dam iarba că altfel nu ne votează ?!
    ce studii are femeia asta de a ajuns sa facă legi ce implica educație la nivel de Europa ?!?
    tăiați dracu telefoanele că ne tâmpiți copiii de tot .

  2. Un fel de Deca dar cu aere de europeană.

    Acum înțelegeți cum se distruge educația?
    Prin politicieni impotenți social.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Cel mai mare program european pentru cercetare, Horizon Europe, a fost lansat cu un buget de 95,5 miliarde de euro / Cristian Bușoi: Estimăm că se vor crea până la 100 de mii de locuri de muncă pentru cetățenii europeni

Președinția portugheză a Consiliului Uniunii Europene a lansat marți programul Horizon Europe, cel mai mare proiect european destinat cercetării, cu un buget de 95,5 miliarde de euro, la evenimentul de…
Vezi articolul

Etapa județeană a olimpiadei naționale de Lingvistică este mutată de pe 18 februarie pe 3 martie – erată de la Ministerul Educației, cu 4 zile înainte de data stabilită inițial / Schimbare și la județeana de Biologie

Cu 4 zile înainte de data stabilită inițial pentru faza județeană a Olimpiadei Naționale de Lingvistică, 18 februarie, sâmbătă, Ministerul Educației (ME) publică o erată în care scrie că data…
Vezi articolul

FOTO & VIDEO Protest în scandalul burselor de la Liceul Tehnologic Motru: Elevi și profesori organizează un miting în fața Inspectoratului școlar Gorj și acuză că directoarea refuză de 4 ani să plătească burse restante din 2020

Elevi și profesori de la Liceul Tehnologic Motru, județul Gorj, protestează miercuri dimineață în fața Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) după ce conducerea liceului încă refuză să plătească bursele profesionale ale…
Vezi articolul

Directoarea Andreia Bodea, despre posibilitatea ca școlile să solicite un profesor psiholog: Sunt mai mult decât sceptică în privinţa implementării. Nu ştiu cum ar face faţă. Ar trebui, cred, să lucreze nonstop, pentru că sunt probleme

Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, a vorbit, pentru Prima TV, despre posibilitatea ca școlile să solicite un profesor psiholog: „Nu ştiu cum ar face faţă. Ar…
Vezi articolul

LISTA Un liceu și o grădiniță din Capitală au intrat de azi în scenariul roșu, iar alte 8 unități de învățământ, în scenariul galben, a decis Comitetul pentru Situații de Urgență

Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență a decis modificarea scenariului de funcționare pentru 10 unități de învățământ, după prima săptămână de școală. Prefectura Capitalei a dat un comunicat, primit…
Vezi articolul