Salvați Copiii lansează campania „Hai să jucăm corect!”, cu imagini ale elevilor sportivi din nouă licee bucureștene, ca răspuns la promovarea agresivă a jocurilor de noroc prin intermediul vedetelor

[jp_post_view]
Foto: Salvați Copiii
Organizația Salvați Copiii România a lansat campania națională „Hai să jucăm corect! Fără vedete la jocuri de noroc”, prin care atrage atenția asupra efectelor nocive pe care promovarea jocurilor de noroc o are asupra adolescenților, mai ales atunci când este realizată prin intermediul vedetelor. Campania include vizualuri cu elevi sportivi din nouă licee din București, potrivit unui comunicat. Copiii și adolescenții trebuie protejați de „iluzia câștigului instant” și de „conținut de tip gambling, deseori integrat subtil în materiale de divertisment, lifestyle sau gaming”, afirmă inițiatorii.

În fața fenomenului de normalizare a jocurilor de noroc în rândul tinerilor, prin publicitate agresivă care implică vedete și sportivi celebri, Salvați Copiii propune un model pozitiv de inspirație: tinerii sportivi din liceele românești. Astfel, campania include vizualuri cu elevi din nouă licee din București, implicați în sporturi precum echitație, baschet, jiu-jitsu sau volei, cu mesaje care valorizează performanța.

Campania este susținută de 9 licee din București: Colegiul Național Gheorghe Lazăr, Liceul Teoretic Jean Monnet, Colegiul Național Mihai Viteazul, Colegiul German Goethe, Colegiul Național Grigore Moisil, Colegiul Național Iulia Hașdeu, Liceul Teoretic Alexandru Ioan Cuza, Colegiul Național Spiru Haret și Colegiul Național Sf. Sava, se mai arată în comunicat.

Redăm integral comunicatul Salvați Copiii:

„Organizația Salvați Copiii România lansează campania „Hai să jucăm corect! Fără
vedete la jocuri de noroc”, un demers național de conștientizare care atrage atenția asupra impactului negativ al publicității la jocuri de noroc asupra adolescenților. Campania răspunde unei realități îngrijorătoare: promovarea agresivă a jocurilor de noroc prin intermediul vedetelor contribuie la normalizarea acestui comportament riscant în rândul minorilor.

În timp ce figuri publice, adesea sportivi celebri, prezintă jocurile de noroc ca surse facile de câștig și influențează negativ adolescenții, campania propune un alt model de inspirație: tinerii sportivi din liceele din România, promovați ca exemple pozitive de perseverență, autodisciplină și echilibru. Vizualurile campaniei includ elevi din nouă licee partenere, care fac performanță în sporturi precum echitație, baschet, polo, atletism, jiu jitsu, tenis de masă și volei, cu mesaje care susțin performanța autentică, nu iluzia câștigului instant.

„Într-o lume în care tinerii sunt din ce în ce mai expuși la mesaje comerciale agresive, promovarea jocurilor de noroc ca distracție sau stil de viață aspirațional devine o problemă urgentă. Campania noastră urmărește redarea unui spațiu sigur pentru copii, în care sportul să însemne disciplină, sănătate și performanță, nu dependență. Solicităm autorităților să acționeze fără întârziere și să implementeze reglementări clare și ferme privind implicarea persoanelor publice în promovarea jocurilor de noroc, pentru a proteja tinerii de expunerea excesivă la acest tip de publicitate. România are nevoie urgentă de reglementări stricte privind implicarea persoanelor publice în promovarea jocurilor de noroc, similare celor deja adoptate în alte țări europene, precum Olanda, Franța, Italia, Lituania sau Belgia”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.

În paralel, Salvați Copiii readuce în atenția publică urgența modificării legislației privind publicitatea la jocuri de noroc. În prezent, în ciuda unor restricții parțiale, industria beneficiază de numeroase breșe legale prin care mesajele comerciale ajung nefiltrate la minori. Studiul „Influencer-Driven Gambling Content and Its Impact on Children and Young People: A Scoping Study” (2025)1 arată că tinerii sunt expuși constant, pe platforme precum YouTube, TikTok și Twitch, la conținut de tip gambling, deseori integrat subtil în materiale de divertisment, lifestyle sau gaming. În România, presa de specialitate a semnalat recent un fenomen alarmant: rețele de creatori de conținut promovează strategii înșelătoare de autoexcludere, redirecționând utilizatorii către platforme de pe piața neagră.

Pentru o protecție reală a adolescenților, Salvați Copiii solicită adoptarea urgentă a următoarelor măsuri legislative:

Art. 29 din Legea nr. 504/2002: interzicerea promovării jocurilor de noroc prin intermediul
vedetelor;

Art. 29 din Legea 504/2002: schimbarea programului pentru comunicările comerciale (06:00 – 00:00) și eliminarea graduală a acestora;

Art. 13 din Legea 148/2000: interzicerea promovării jocurilor de noroc în incinta bazelor sportive, în cadrul competițiilor pentru minori și tineri de până în 21 de ani;

Art. 7 din OUG 77/2009: modificarea limitei legale de vârstă pentru participarea la jocuri de noroc de la 18 la 21 de ani;

În contextul actual, în care influencerii și sportivii devin agenți publicitari ai unei industrii cu potențial ridicat de dependență, este esențial ca reglementările legislative să reflecte riscurile reale la care sunt expuși copiii.

Până în prezent, în campanie s-au alăturat 9 licee din București: Colegiul Național Gheorghe Lazăr, Liceul Teoretic Jean Monnet, Colegiul Național Mihai Viteazul, Colegiul German Goethe, Colegiul Național Grigore Moisil, Colegiul Național Iulia Hașdeu, Liceul Teoretic Alexandru Ioan Cuza, Colegiul Național Spiru Haret și Colegiul Național Sf. Sava”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii pot decide cu câte note încheie media anuală, după eliminarea obligativității tezei, propune ministerul Educației / Trebuie să aibă anual cel puțin trei note peste numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ, potrivit unei propuneri aduse ROFUIP, în urma schimbării structurii anului școlar -Surse

Noua structură a anului școlar din toamna aceasta în 5 module și 5 vacanțe, dar și eliminarea obligativității tezelor (care erau evaluări semestriale scrise) aduc modificări în modul de calculare…
Vezi articolul

Școlile din România pot primi până la 22.000 de euro granturi de la Comisia Europeană în proiectul Jean Monnet, pentru activități de promovare a identității europene. Înscrierile, deschise până pe 1 februarie – criteriile de participare

Școlile din România pot primi până la 22.000 de euro în anul 2024, granturi de la Comisia Europeană (CE) prin programul „Jean Monnet – Cunoașterea UE”, potrivit ghidului de desfășurare…
Vezi articolul

Ce burse vor primi elevii pentru premiile la olimpiade și concursuri școlare, în funcție de locurile obținute – proiect / Elevii de clasa a XII-a cu rezultate la olimpiade ar primi toți banii de bursă pe un an școlar întreg după ce termină cursurile

Criteriile de acordare a burselor școlare prevăzute în noua lege a educației care intră în vigoare la începutul lunii septembrie au fost publicate în dezbatere publică de Ministerul Educației vineri…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Psihologul Domnica Petrovai: E foarte important să îi învățăm pe copii de mici să fie confortabili cu banii și să aibă competențe în zona financiară pentru că asta are impact direct asupra autonomiei emoționale și asupra învățării

Cu o experiență vastă de peste 26 de ani în domeniul psihologiei, Domnica Petrovai, psihoterapeut și fondator al companiei Mind Education, le-a vorbit profesorilor și directorilor la primul seminar al…
Vezi articolul