Salvați Copiii: Trebuie respectată distanța fizică de minim 1,5 m între elevi, nu cea propusă în normele Ministerului Sănătății / Organizația oferă consiliere primăriilor și școlilor din 150 de comune și orașe mici, în sprijinul a 30.000 de copii

[jp_post_view]
Sursă foto: Salvați copiii
Organizația Salvați Copiii România anunță că specialiștii săi vor oferi consiliere autorităților locale și unităților de învățământ din 150 de localități din mediul rural și urban mic, pentru ca acestea să adopte urgent măsuri care să asigure celor peste 30.000 de copii din aceste comunități condiții materiale și echipamentele tehnice adecvate, potrivit unui comunicat de presă.

Reprezentantii Salvați Copiii, organizați la nivel național în 14 echipe mobile/caravane, vor urmări și „pregătirea cadrelor didactice pentru a face față cerințelor educației online și intensificarea activităților de asistență socială pentru identificarea situațiilor de sărăcie, excluziune socială ori abuz în rândul copiilor și protecția lor imediată conform legii”.

Organizația susține că „orice decizie cu privire la organizarea orelor școlare cu prezența fizică a copiilor trebuie să respecte, fără excepție, normele sanitare anunțate de către autorități. Dintre acestea amintim respectarea distanțării fizice de minimum 1,5 m între elevi (și nu cea propusă de 1 m de către Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății în draftul de ORDIN pentru aprobarea Normelor privind instituirea de măsuri sanitare și de protecție în unitățile de învățământ în perioada pandemiei COVID-19)”.

Aceasta presupune, conform sursei citate, verificarea spațiilor școlare la clasă și calcularea numărului maxim de elevi ce pot fi acceptați la clasă, ceea ce poate determina, în special în mediul urban, organizarea claselor în grupe de copii ce vor participa la ore.

Salvați Copiii:

  • „Asigurarea tabletelor, a consumabilelor igienico-sanitare (măști, dezinfectanți și, în locul separatoarelor din plexiglas, viziere care sunt în măsură să ofere protecție totală a feței, acoperind și ochii, să prevină atingerea feței, să fie dezinfectate și refolosite și să permită comunicarea prin expresie facială), a unor condiții civilizate de învățare (apă curentă și canalizare, grupuri sanitare moderne, renovarea spațiilor insalubre), monitorizarea pauzelor între ore, pregătirea cadrelor didactice pentru predarea on-line, organizarea transportului și dotarea claselor cu tehnica necesară transmiterii orelor pentru elevii din grupele nonparticipante (în cazul scenariilor mixte) sunt aspecte de importanță egală, în lipsa cărora nu vom putea vorbi de acces la educație sigură și de calitate pentru toți copiii.”


1 comment
  1. Dar profesorii nu trebuie salvați? Cine va mai învață copiii daca profesorii se îmbolnăvesc? Din pacate sindicatele mânjite din învățământ tac mâlc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

LISTA Acte de studii care vor avea un cod QR, din anul școlar 2024-2025 / Regulamentul privind actele de studii și documentele școlare din învățământul preuniversitar, pus în dezbatere publică de Ministerul Educației

Ministerul Educației a lansat în consultare publică proiectul de ordin pentru aprobarea Regulamentului privind regimul actelor de studii și al documentelor școlare gestionate de unitățile de învățământ preuniversitar. Gestionarea implică:…
Vezi articolul

Ministrul Educației, despre consumul de droguri în rândul elevilor: Nu vă așteptați să facă școala ce nu faceți voi ca părinți / Luăm măsuri prin care încercăm să schimbăm realitatea, dar ea trebuie schimbată de părinți, de profesori, de elevi

Ministrul Educației, Daniel David, a afirmat că responsabilitatea prevenirii consumului de droguri în rândul elevilor nu poate reveni exclusiv școlii, ci aparține și părinților: „Nu vă așteptați să facă școala…
Vezi articolul

Factori cheie care cresc performanța la Evaluarea Națională: curriculum bine structurat, metode de predare inovative și sprijin personalizat pentru fiecare elev / Daniela Oancea, directoarea Liceului Internațional King George: Promovăm atât performanțele academice, cât și abilitățile sociale și emoționale (P)

Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a, din România, a avut loc în perioada 19-21 iunie şi a adus rezultate remarcabile pentru elevii din cadrul Liceului Internaţional King George,…
Vezi articolul