UPDATE Școlile pot intra în sistem online din motive de infrastructură sau resurse, iar pentru clasele care sunt încă online regulile se schimbă de luni / Cîmpeanu: Deciziile urmează să fie actualizate de către DSP conform noilor reguli

29.587 de vizualizări
Foto: © Vladimir Melnikov | Dreamstime.com
UPDATE Școlile pot intra în sistem online din motive de infrastructură, după ce noul ordin comun cu regulile sanitare nu a eliminat această posibilitate și o prevede în continuare. Pentru clasele care sunt încă online, regulile se schimbă de luni, potrivit declarației ministrului Educației. Acesta a spus la Realitatea Plus că Direcțiile de Sănătate Publică urmează să actualizeze deciziile de intrare în sistem online a claselor sau grupelor de grădiniță pe baza noilor reguli, care prevăd intrarea în mediul online la 3 cazuri în 7 zile consecutive.
  • Inițial, articolul anunța că școlile nu mai pot intra în sistem online pe motive de infrastructură și resurse. Ne cerem scuze pentru eroare, redăm informația corectă: Articolul 3 alineatul 2 nu a fost abrogat, ci articolul 3, indice 2 a fost abrogat. Deci școlile pot decide, în funcție de infrastructură și resurse, intrarea în online.

„La momentul actual, atât timp cât criteriul este stabilit ca 75% grad de ocupare a paturilor pentru pacienții Covid, acest grad nu este atins niciunde în țară, maximul este 38%, nu avem nicio școală, nici o grădiniță din România în care școala să nu poate începe (n.red. cu prezență fizică) din cauza motivelor epidemiologice.

Sunt situații în care activitatea este suspendată cu prezență fizică, prin decizii DSP, din cauza îmbolnăvirilor într-o clasă sau într-o grupă. Este suspendată la nivel de clasă sau de grupă. Aceste decizii urmează să fie actualizate de către DSP conform noilor reguli”, a explicat ministrul Cîmpeanu.

  • Noile reguli prevăd că o grupă sau o clasă se poate trece în sistem online de către Consiliul de Administrație al școlii pe baza unei evidențe a cazurilor din fiecare clasă, evidență care nu este clar cine o ține.

„La apariția a 3 cazuri de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive la nivelul unei clase/grupe de studiu, cursurile cu prezență fizică la nivelul clasei/grupei respective se suspendă pentru o perioadă de 10 zile începând cu ziua următoare confirmării celui de-al treilea caz. Măsura suspendării la nivelul grupei/clasei este dispusă prin decizie a consiliului de administrație al unității de învățământ”, se arată în ordinul comun.

Articolul 32 a fost abrogat în noul ordin comun:

Acest paragraf prevedea că „(1) Prin excepție de la dispozițiile art. 3^1, începând cu data de 22 noiembrie 2021, în localitățile în care rata de incidență este sub 3/1.000, activitățile didactice se pot desfășura cu prezența fizică în unitățile de învățământ preuniversitar, cu respectarea strictă a normelor de protecție sanitară, independent de procentul de vaccinare a personalului din unitatea de învățământ.

(2) În situația prevăzută la alin. (1), consiliile de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar emit decizia privind reluarea cursurilor cu prezență fizică prin raportare la rata de incidență, publicată pe site-ul Ministerului Educației, cu informarea inspectoratelor școlare județene/ISMB.”.

Reamintim că regulile au fost schimbate vineri seara, cu aplicare de luni, 17 ianuarie 2022, prima zi a semestrului al II-lea. Printre aceste noi reguli este și carantinarea elevilor și copiilor de grădiniță pentru 5-10 zile, măsură prevăzută în premieră într-un asemenea act normativ.

Explicațiile detaliate ale miniștrilor Cîmpeanu și RafilaLuni, toate școlile din România vor putea să funcționeze cu prezență fizică / Clasele care au 3 cazuri pe o perioadă de 7 zile consecutive se închid și elevii trec în sistem online – VIDEO

Foto: © Vladimir Melnikov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


7 comments
  1. Scolile care functioneaza acum, total sau partial, online, din motive obiective (sunt in renovare / reconstructie) cum procedeaza? Se dau directorii de trei ori peste cap, pupa broscoii raiosi pe botic si apare o scoala noua, unde sa aiba loc clasele care functionau online?
    Aceste lucruri nu se schimba paste noapte si din muschii sau pixul niciunui ministru!
    Bataie de joc! Nu Romania Educata, ci educatia nu-i pentru Romania! Ca sa faci educatie, trebuie sa ai un sistem coerent, pus la punct din toate punctele de vedere! Spiru Haret acorda mai multa pretuire scolilor romanesti acum mai bine de un secol decat ministrii nostrii moderni!

  2. Buna seara, articolul 3 alin. 2 din Ordinul comun 5338/2015/2021 care prevederea suspendarea cursurilor pe motiv de infrastructura nu a fost abrogat.
    A fost abrogat art. 3 indice 2 care prevedea cu totul altceva. Va rog sa revizuiti articolul pentru o buna informare a publicului !

  3. Online-ul este o porcarie, pe care, mai intai, Campeanu tre’sa fie capabil sa mi-l ofere mie, profesorului si elevului de invatamant gratuit si obligatoriu ca si conditii. Cata vreme tu nu-mi dai nimic, nimic iti dau si eu. Ca nu sunt prost facut gramada sa fac al treilea an de online pe curentul, netul si gazul meu. Ca nu-mi platesti tu facturile astronomice. Te dau in judecata un-doi pana la ultimul cent. Si ma …pe invatamantul tau si traiesc din daunele obrinute in tribunal. Bah, MI-AI DAT CEVA PENTRU ONLINE? Da, tu, statule!! Mi-ai dat ceva? Macar o foaie de hartie? Un leu pentru ceva? Nu. Dar mi-ai tot luat si mi-ai tot cerut. Si nu meriti injurat de toate rudele apropiate decedate? Ba meriti, ca tu te duci prin presa si spui ca m-am imbogatit si traiesc bine cu 2500 salariu. 10 greve fac, nu una. Sustinere sa am, ca in rest, argumente cat cuprinde.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sunt peste 160 de grădinițe private în București, cu 30% mai multe ca cele de stat. Numărul celor private a crescut doar în ultimul an cu 15%, în timp ce statul nu a mai construit nicio grădiniță nouă în ultimii 24 de ani

Numărul grădinițelor particulare din București a ajuns la 161, potrivit datelor Raportului Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB), pentru anul școlar 2020-2021. În anul școlar menționat, grădinițele de stat erau…
Vezi articolul

Directoare de școală, despre rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024: Atât timp cât în şapte ani elevii nu au învăţat să socotească, credeţi că mai învaţă în următoarele luni? Cred eu că o problemă este în clasele primare

Marilena Stoica, directoarea Școlii Gimnaziale Pia Brătianu din București, a declarat, pentru TVR Info, referitor la rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „atât timp cât în şapte ani…
Vezi articolul

Aproape jumătate dintre copii sunt victime ale cyberbullying-ului. Când sunt deranjate în mediul online, fetele spun într-un procent mai ridicat că s-au simțit vinovate de situație sau că au sperat că problema va trece de la sine – Sondaj Salvați Copiii

Doi din cinci copii spun că au fost jigniți sau au primit mesaje supărătoare pe internet, în creștere cu aproximativ 3 puncte procentuale, comparativ cu anul trecut. Cu toate acestea,…
Vezi articolul